Gå til innhold

Er så drittlei av å sitte her i størrelse large!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og til og med det strammer!!! 

Nå er jeg 165 og 80 kg, altså overvektig. Jeg  klarer ikke faen å gå ned! Er helt manisk etter godteri og søtsaker! Er vi tom for godis baker jeg en kake, mest for å få i meg røra. Jeg visper eggedosis. Er helt sykt!! 

Prøver hver mnd og slanke meg, men sprekker som bare det etter typ en dag. 

Er så lei!!!!

Anonymkode: 6c1f4...d4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er så sukkerhungrig som du beskriver, burde du ikke hatt en legetime?

Anonymkode: 18e2c...a53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Grete roede funka for meg😁👍🏻 

Anonymkode: 27543...44a

• Liker 1
Skrevet

spis - ofte og lite, og bra mat! drit i "å slanke deg" men få bukt med hungeren din så ordner det seg litt etter litt..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd 18:6 fasting? Det hjalp på min sukker avhengighet, pluss jeg gikk ned 5 kilo

Anonymkode: 05e1a...ed0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sukkeravhenging. Har samme problem. Prøvd atkins, Grete roede, diverse pulverkulver +++. Spiser sunt og er aktiv, men så er det disse sukkerkickene da. De anbefaler å leve lavkarbo hvis man er avhengig av sukker. Kanskje noe for deg? 

Anonymkode: 64476...a09

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd 18:6 fasting? Det hjalp på min sukker avhengighet, pluss jeg gikk ned 5 kilo

Er ikke ts men hva går det ut på? Har prøvd 5:2. Dvs faste to ganger i uka. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke ts men hva går det ut på? Har prøvd 5:2. Dvs faste to ganger i uka. 

Man spiser i en tidslomme på 6 timer og faster i 18. Feks fasting fra klokka 20, mens man sover, og til klokka 12 dagen etter. Da drikker man rikelig med vann, te og kaffe i fastelommen.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man spiser i en tidslomme på 6 timer og faster i 18. Feks fasting fra klokka 20, mens man sover, og til klokka 12 dagen etter. Da drikker man rikelig med vann, te og kaffe i fastelommen.

Høres ikke dumt ut.. skal sjekke den. Har du prøvd den?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke dumt ut.. skal sjekke den. Har du prøvd den?

Ja, gikk ned 5 kilo ganske raskt. Men etter det så ble det vanskelig å oppretteholde og jeg gikk opp 2 kilo. Er sliten og mye alene med barn da og nedfor og så blir det trøstespising og is og kos om sommeren.

Skrevet

Herregud, trenger da ikke alle mulige rare ‘’kurer’’

Du må ta tak i deg selv og spise litt mindre enn du forbrenner, er snakk om en livsstilsendring. 

Er selvfølgelig sunt å trimme litt og gå turer feks. men i det store bildet handler det om att det trøkkes mer inn i kroppen enn det trøkkes ut😀

• Liker 4
Gjest Sweet Ingrid
Skrevet

Sånn var jeg i fjor sommer også og trodde jeg var dømt til å være feit for alltid - men når høsten kom meldte jeg meg på Roede og jobbet inn en livsstilsendring! Nå et år senere har jeg en stabil BMI på 22 og føler meg mye bedre. 

Dropp dietter, hvem klarer å holde på med det resten av livet? Jobb heller med å få inn gode vaner, start med å spise regelmessig slik at ikke blodsukkeret hopper sånn. Så mister du lysten på kake og eggedosis😊

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du spiser mye mat som pasta og brød så blir du fort sulten. Unngå alt som er laget av hvetemel. Hvetemel er forferdelig. 

Anonymkode: 569c3...5f6

• Liker 2
Skrevet

Kanskje tilskudd av zink kan dempe søtsuget?

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det å ha vondt i viljen, er der du svikter. Klarer ikke å styre tanker og lyst.

Anonymkode: de2ad...953

• Liker 6
Skrevet

Foreslår at du spiser det du pleier i starten, utenom snop. Ikke jobb med å gå ned i vekt med en gang, jobb med å venne seg av med å spise så mye snop i starten. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spis frukt, frukt, frukt, frukt. Og så når du er ferdig med det så spiser du mere frukt. Her er en supergod frukt-is oppskrift i det fine været: 

Anonymkode: 86508...d45

Skrevet (endret)

Som andre har nevnt så fungerer "intermittent fasting" hvor man spiser hva som helst i 1-6 timer per døgn. Alternativt 5:2 fungerer også.

En annen ting som fungerer er å spise lav karbo/høy fett, aka "ketogenisk/fettbrennende diet". Om man kombinerer det med tidsbegrenset mat inntak og eventuelt litt ekstra fysisk aktivitet så raser man ned i vekt før man vet ordet av det.

Du skriver også at du er veldig glad i mat og slikt så det kan bli vanskelig å holde seg til mat man ikke nødvendigvis liker eller å avstå fra å spise når man er blitt vant til å spise når som helst.

Det løser man ved å reflektere over emnet mat på denne måten;
1. man setter av tid, 3/5/10 minutter
2. man lukker helst øyne for å lettere konsentrere
3. man begynner å tenker på det som ikker er så attraktivt med mat;
- må oppsøkes; man forlater kanskje et fint sted for å gå dit hvor man må stå i kø, se stygge mennesker, i all slags vær og sikle over det ene eller det andre, blir gående rundt å tenke på alt mulig mat
- må forberedes; tar åpenbart mye tid, man kan brenne seg eller skjære seg, mat må vaskes og det hender man ser ekle ting i maten som mugg eller slim
- må tygges; det ser pent ut men bare til man putter det i munn, da blir det fort ekkelt
- må fordøyes; det ligger i magesekken og tarmene i flere dager og bobler i syre, forskjellige gasser kommer ut av både munn og rumpe
- må ekskresjoneres; mat ender opp som bæsj og det som var så fint og smakte godt tytter til slutt ut av alle hull

Du kan også reflektere på andre uattraktive aspekter ved mat, da vil dine cravings avta. Lykke til.

Endret av Mujahedin
AnonymBruker
Skrevet

Masse surr her.

Det som hjelper er å ikke ha mat en liker spes godt i huset.

Har man kun mat man er sånn passelig begeistret for, regulerer spisingen seg selv.

Ingen hyler nedpå mengder med mat de bsre syns halvveis om.

Anonymkode: e9f59...e29

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville begynt med å spise litt mindre mat. Samtidig øke med grønnsaker. Når du har lyst på søtt, drikk vann eller te, spis bær eller zero is. 

Anonymkode: ac802...a55

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...