Gå til innhold

Hvor lang tid tar det fr man fårpuring får å ikke ha betalt husleie og hvor mye får man da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle betalt 20.juli. Men har manglet kodebrikke, og nå har jeg fått den i posten i går, men så skulle jeg logge meg inn på banken og da klarte jeg på magisk vis å bruke den gamle kodebrikka som jeg egentlig hadde mista (den var jo ikke i bruk lenger) så da låste banken seg, kommer ikke inn.

Da står det at man må ta kontakt med banken, noe jeg ikke har fått gjort siden jeg får ikke ringt dem siden jeg må fylle på krone saldo på telia abonnemet får å ringe et fem sifret nummer, og da må jeg bruke kodebrikka for det og den fungerer jo ikke nå, så alt har låst seg og har ikke fått betalt husleia....

Anonymkode: 0b100...b86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring husverten din asap. Så går du i banken og får det ordnet der.

Anonymkode: 97962...380

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Banken din har et gratisnummer... 

Sørg for å ordne deg bankid på mobil.

Anonymkode: e785c...a91

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle betalt 20.juli. Men har manglet kodebrikke, og nå har jeg fått den i posten i går, men så skulle jeg logge meg inn på banken og da klarte jeg på magisk vis å bruke den gamle kodebrikka som jeg egentlig hadde mista (den var jo ikke i bruk lenger) så da låste banken seg, kommer ikke inn.

Da står det at man må ta kontakt med banken, noe jeg ikke har fått gjort siden jeg får ikke ringt dem siden jeg må fylle på krone saldo på telia abonnemet får å ringe et fem sifret nummer, og da må jeg bruke kodebrikka for det og den fungerer jo ikke nå, så alt har låst seg og har ikke fått betalt husleia....

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ring husverten din asap. Så går du i banken og får det ordnet der.

Anonymkode: 97962...380

:rolleyes:

Anonymkode: f725a...035

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Banken din har et gratisnummer... 

Sørg for å ordne deg bankid på mobil.

Anonymkode: e785c...a91

Nei, banken har ikke gratisnummer, ikek får oss med kontantkort-abonnement.

AnonymBruker
Skrevet

Mail til husvert og banken. 

Anonymkode: 5cbfa...da0

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette var jo veldig troverdig. Nei , ikke akkurat. Du bruker vel kodebrikke og personlig passord så at banken stenger nettbanken pga dette høres lite sannsynlig ut

Anonymkode: f40e2...2ac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette var jo veldig troverdig. Nei , ikke akkurat. Du bruker vel kodebrikke og personlig passord så at banken stenger nettbanken pga dette høres lite sannsynlig ut

Anonymkode: f40e2...2ac

Ts: Jeg brukte feilkodebrikke. Jeg bestilte ny kodebrikke siden jeg hadde mista kodebrikka mi. Så skulle jeg inn i banken og ser at kodebrikka ligger under puta i sofaen, og da bruker jeg den. Jeg forstår ikke hvorfor det ikke fungerer, også ser jeg at den andre kodebrikka ligger på bordetm( den nye jeg bestilte). Så derfor ble den nye kodebrikka også stengt...

Skrevet

Jo, det har de. Banken har ikke lov til å bare ha femsifret nummer. Banken driter forøvrig i hvorvidt du har kontantkort eller abonnement.

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet

Dette var da veldig surrete. Hvorfor lar du ikke husleia gå automatisk? Det har jeg hjort på huslånet mitt. Skal du flytte, er det bare å avslutte betalingen.

AnonymBruker
Skrevet

du har internett, bank skal ha chat

Anonymkode: 293f6...40d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Jeg brukte feilkodebrikke. Jeg bestilte ny kodebrikke siden jeg hadde mista kodebrikka mi. Så skulle jeg inn i banken og ser at kodebrikka ligger under puta i sofaen, og da bruker jeg den. Jeg forstår ikke hvorfor det ikke fungerer, også ser jeg at den andre kodebrikka ligger på bordetm( den nye jeg bestilte). Så derfor ble den nye kodebrikka også stengt...

Så klart blir den gamle sperret 🤦‍♀️ 
Det er for din egen sikkerhet, i tilfelle noen stjeler den og du melder den mistet. Skal de som da har din kodebrikke fortsatt ha tilgang til den, mens du bruker din nye? Nei, det er jo ulogisk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, NBA skrev:

Jo, det har de. Banken har ikke lov til å bare ha femsifret nummer. Banken driter forøvrig i hvorvidt du har kontantkort eller abonnement.

At de ikke har lov til å ha bare femsifrede nummer med ekstra høy takst betyr da ikke at de må gå til den andre ytterligheten og ha gratisnummer. Det betyr bare at de må ha et ordinært telefonnummer som koster like mye/lite å ringe som andre telefonnummer. Noe som ikke hjelper TS som har tomt kontantkort. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er for din egen sikkerhet, i tilfelle noen stjeler den og du melder den mistet. Skal de som da har din kodebrikke fortsatt ha tilgang til den, mens du bruker din nye? Nei, det er jo ulogisk. 

Les igjen. TS påstår at den nye kodebrikken ble sperret fordi hun brukte den gamle. 

Anonymkode: f725a...035

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke verre en at du sender chat melding til banken. Alle banker har den muligheten. 

Anonymkode: 8b4d3...a2f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med huseier forklar saken, så kanskje du slipper dyre purregebyr. Dra til banken og betal regning. 

Anonymkode: 12288...4d7

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å være så tafatt og fraskrive seg ansvar for livet sitt da. 

Anonymkode: b2af3...952

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: fiksa det! ringte med full nummer- 8 siffer. Først ringte jeg 04800, det fungerte ikke. Så fikke åpna brikka.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke verre en at du sender chat melding til banken. Alle banker har den muligheten. 

Anonymkode: 8b4d3...a2f

ts: nei, ikke nå lenger. de har kun chat-robot, og den forstår jo ingenting..

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å rote ting til. Hvem er mottaker av husleien og hvorfor ringer du ikke for å gi beskjed? Hvor raskt de reagerer kommer helt an på den andre parten som skal ha penger av deg. 

Husk alltid å varsle når du ikke får betalt en regning i tide!

PS du kan og sende banken en mail, eller chatte for å få hjelp, du trenger ikke ringe. 

Anonymkode: 481b1...726

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts: nei, ikke nå lenger. de har kun chat-robot, og den forstår jo ingenting..

Hvilken bank er dette?

Anonymkode: 481b1...726

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...