AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #1 Skrevet 25. juli 2019 Hører stadig fra venninner og bekjente at de ikke orker å ha sex med mannen sin. Ofte litt sånn trassig, «nei, jeg har bare ikke lyst, og gidder ikke gjøre noe med det heller». Skjønner ikke hvordan et forhold kan overleve uten sex. Selv så merker jeg at sex avler sex, og tror dessuten mannen her hadde blitt rimelig desperat hvis vi sluttet å ha sex. Tenker han hadde fått det andre steder da. Så lenge det ikke er sykdom i bildet så er det rimelig kjipt av partnere å nekte, det er min mening. Anonymkode: e7399...ea7 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #2 Skrevet 25. juli 2019 Hei! Du kommer til å få høre at det dreier seg om manglende husvask, penisvask, kroppsvask eller generelt slappe og elendige mannfolk. Sannheten er heller at de det gjelder ikke vet selv hvorfor tenningen er på bånn og at det like ofte handler om dårlig psykososial helse og dårlige holdninger til partner. Anonymkode: 7ac83...e15 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #3 Skrevet 25. juli 2019 Har ikke noe behov for å forstå for å være ærlig. Vet bare at jeg ikke skal ende opp det selv og er trygg på mine egne "metoder" for å unngå det. At sex avler sex er virkelig én av dem. Anonymkode: b1cce...28c 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #4 Skrevet 25. juli 2019 Jeg må alltid ta initiativet (er mann naturligvis), og får sjelden respons. I perioder hvor jeg har gitt opp har det ikke blitt hverken sex eller initiativ fra hennes side. Det er ikke pga husarbeid og alt det tullet folk snakker om her inne, jeg gjør mest i huset. Realiteten er vel at det er kjønnsforskjeller, menn har testosteron som skaper behov for sex. Kvinner har stor sexlyst i forelskelsesfasen, etter det er det vel ofte labert. Individuelle forskjeller da. Men jeg tror ikke man alltid skal ta det personlig om partneren ikke har lyst. Her på KG virker det som alle damer har høy sexlyst, med mindre husarbeidet ikke er gjort eller de hater mannen sin. Det stemmer ikke akkurat med min virkelighetsoppfatning. Anonymkode: e9f5c...d87 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #5 Skrevet 25. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må alltid ta initiativet (er mann naturligvis), og får sjelden respons. I perioder hvor jeg har gitt opp har det ikke blitt hverken sex eller initiativ fra hennes side. Det er ikke pga husarbeid og alt det tullet folk snakker om her inne, jeg gjør mest i huset. Realiteten er vel at det er kjønnsforskjeller, menn har testosteron som skaper behov for sex. Kvinner har stor sexlyst i forelskelsesfasen, etter det er det vel ofte labert. Individuelle forskjeller da. Men jeg tror ikke man alltid skal ta det personlig om partneren ikke har lyst. Her på KG virker det som alle damer har høy sexlyst, med mindre husarbeidet ikke er gjort eller de hater mannen sin. Det stemmer ikke akkurat med min virkelighetsoppfatning. Anonymkode: e9f5c...d87 Vurderer du noen gang å få det ute? Anonymkode: e7399...ea7
Geojak Skrevet 25. juli 2019 #6 Skrevet 25. juli 2019 Har opplevet forskjellig sex-lyst opp igjennom, noen perioder har hun hatt sterkest drift ,andre ganger jeg. Akkurat nå er det hun som har minst lyst, men jeg går ikke ut av huset å finner noe annet av den grunn. Frustrerende? Ja kan ikke si noe annet, Men har kommet til at vi må snakke om det, og finne ut av det sammen. Er jo ikke helt slutt på driften hennes og de gangene det klaffer at vi begge har lyst så har vi fortsatt etter 30 års samliv fantastisk sex med hverandre.😍 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #7 Skrevet 25. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Vurderer du noen gang å få det ute? Anonymkode: e7399...ea7 Neida, og jeg tar det heller ikke personlig. Er vel bare slik at menn og kvinner er ulike når det kommer til sexdrive. Kunne likt om hun kunne suge meg litt en eller to ganger i uka da 😶 Anonymkode: e9f5c...d87 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #8 Skrevet 25. juli 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må alltid ta initiativet (er mann naturligvis), og får sjelden respons. I perioder hvor jeg har gitt opp har det ikke blitt hverken sex eller initiativ fra hennes side. Det er ikke pga husarbeid og alt det tullet folk snakker om her inne, jeg gjør mest i huset. Realiteten er vel at det er kjønnsforskjeller, menn har testosteron som skaper behov for sex. Kvinner har stor sexlyst i forelskelsesfasen, etter det er det vel ofte labert. Individuelle forskjeller da. Men jeg tror ikke man alltid skal ta det personlig om partneren ikke har lyst. Her på KG virker det som alle damer har høy sexlyst, med mindre husarbeidet ikke er gjort eller de hater mannen sin. Det stemmer ikke akkurat med min virkelighetsoppfatning. Anonymkode: e9f5c...d87 Jeg må alltid ta initiativ og får sjelden respons. Har gitt opp fullstendig, og dermed blir det null sex - mannen har sjekket testosteronnivået som er helt normalt, men evner tydeligvis ikke å ta initiativ. Tror ikke kjønnsforskjellene nødvendigvis er så store, og din virkelighetsoppfatning gjelder nok ikke for alle. Anonymkode: c6502...591 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #9 Skrevet 25. juli 2019 53 minutter siden, AnonymBruker said: Så lenge det ikke er sykdom i bildet så er det rimelig kjipt av partnere å nekte, det er min mening. Anonymkode: e7399...ea7 Så man skal tvinge seg til å ha sex uten å ha lyst? Enig i at et forhold bør ha sex, jeg har selv vært i et forhold hvor mannen min ville ha sex to ganger i året. Vi gikk fra hverandre fordi det var helt håpløst for begge. Men jeg tror ikke løsningen hadde vært at han hadde tvunget seg til å ha sex med meg. Anonymkode: 91f69...1ae 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #10 Skrevet 25. juli 2019 Som noen skrev i en annen tråd (fritt gjengitt); «hvorfor er det alltid den som ønsker sex som må rette seg etter den som ikke vil ha sex?». -og da som oftest mannen. I de fleste andre tilfeller i et forhold er det vanlig å finne en gylden middelvei slik at begge kan få sine ønsker oppfylt; om det er feriereiser, fargen på huset etc. Dette er ren matematikk; dersom den ene parten ønsker sex 10 ganger i en gitt periode, og den andre ønsker 0, da blir svaret 5 ganger. Da har begge parter gitt litt. Er klar over at sex ikke er eller skal være så teoretisk, men prinsippet burde gjelde. Det er noen ganger snakk om å ta seg sammen. Som det blir sagt; sex avlet sex. Dvs at dersom alt skal være timet og tilrettelagt, og man sitter og venter på at kysten skal dukke opp av seg selv, tror jeg man har tapt. Slipp til den parten som har lyst, så kan det hende at berøring og fysisk stimulans setter igang kåtskapen 😊👍 Anonymkode: 8e04b...c2b 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #11 Skrevet 25. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hører stadig fra venninner og bekjente at de ikke orker å ha sex med mannen sin. Ofte litt sånn trassig, «nei, jeg har bare ikke lyst, og gidder ikke gjøre noe med det heller». Skjønner ikke hvordan et forhold kan overleve uten sex. Selv så merker jeg at sex avler sex, og tror dessuten mannen her hadde blitt rimelig desperat hvis vi sluttet å ha sex. Tenker han hadde fått det andre steder da. Så lenge det ikke er sykdom i bildet så er det rimelig kjipt av partnere å nekte, det er min mening. Anonymkode: e7399...ea7 Bare tanken på å måtte ha sex når jeg ikke har lyst, får meg til grøsse. Og du får forøvrig mannen din til å høres ut som en apekatt. Anonymkode: 24ffa...3db 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #12 Skrevet 25. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som noen skrev i en annen tråd (fritt gjengitt); «hvorfor er det alltid den som ønsker sex som må rette seg etter den som ikke vil ha sex?». -og da som oftest mannen. I de fleste andre tilfeller i et forhold er det vanlig å finne en gylden middelvei slik at begge kan få sine ønsker oppfylt; om det er feriereiser, fargen på huset etc. Dette er ren matematikk; dersom den ene parten ønsker sex 10 ganger i en gitt periode, og den andre ønsker 0, da blir svaret 5 ganger. Da har begge parter gitt litt. Er klar over at sex ikke er eller skal være så teoretisk, men prinsippet burde gjelde. Det er noen ganger snakk om å ta seg sammen. Som det blir sagt; sex avlet sex. Dvs at dersom alt skal være timet og tilrettelagt, og man sitter og venter på at kysten skal dukke opp av seg selv, tror jeg man har tapt. Slipp til den parten som har lyst, så kan det hende at berøring og fysisk stimulans setter igang kåtskapen 😊👍 Anonymkode: 8e04b...c2b Oops - lysten ikke kysten 😂 Anonymkode: 8e04b...c2b
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #13 Skrevet 25. juli 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke noe behov for å forstå for å være ærlig. Vet bare at jeg ikke skal ende opp det selv og er trygg på mine egne "metoder" for å unngå det. At sex avler sex er virkelig én av dem. Anonymkode: b1cce...28c At sex avler sex vet alle at er sprøyt. Uønsket rutinesex kan tvert om kvele all sexlyst. Anonymkode: 24ffa...3db 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #14 Skrevet 25. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så man skal tvinge seg til å ha sex uten å ha lyst? Enig i at et forhold bør ha sex, jeg har selv vært i et forhold hvor mannen min ville ha sex to ganger i året. Vi gikk fra hverandre fordi det var helt håpløst for begge. Men jeg tror ikke løsningen hadde vært at han hadde tvunget seg til å ha sex med meg. Anonymkode: 91f69...1ae Eller snu det på hodet; skal man tvinge seg til ikke å ha sex når man har lyst? Det er for lengst opplest og vedtatt at sex er en viktig ingrediens i vedlikehold av forholdet/ekteskapet. Det er egentlig ikke en opsjon den ene parten kan velge vekk Anonymkode: 8e04b...c2b 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #15 Skrevet 25. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: At sex avler sex vet alle at er sprøyt. Uønsket rutinesex kan tvert om kvele all sexlyst. Anonymkode: 24ffa...3db Snakker om mine egne metoder. For meg avler sex sex. Uønsket rutinesex har jeg aldri hatt. Anonymkode: b1cce...28c 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #16 Skrevet 25. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eller snu det på hodet; skal man tvinge seg til ikke å ha sex når man har lyst? Det er for lengst opplest og vedtatt at sex er en viktig ingrediens i vedlikehold av forholdet/ekteskapet. Det er egentlig ikke en opsjon den ene parten kan velge vekk Anonymkode: 8e04b...c2b Å betrakte det å stille sin kropp til disposisjon for en annen, som en vanlig transaksjon eller byttehandel, er forfeilet. Det å ikke få sine behov tilfredstilt akkurat når, og så mye, man måtte ønske det, er forøvrig et grunnleggende trekk ved det å være et (voksent) menneske. Anonymkode: 24ffa...3db 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #17 Skrevet 25. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakker om mine egne metoder. For meg avler sex sex. Uønsket rutinesex har jeg aldri hatt. Anonymkode: b1cce...28c Jeg synes du skal publisere «dine egne metoder». Så ser vi deg kanskje under nobelmiddagen i Stockholm neste år. Anonymkode: 24ffa...3db 1
Carrot Skrevet 25. juli 2019 #18 Skrevet 25. juli 2019 Enig i at sex er viktig for parforholdet og i at mange ikke vet hvorfor lysten er avtagende - og at det sier noe om holdningen til partneren sin å ikke orke være intim i mange sammenhenger, men - samtidig skal man ikke ha sex for å tilfredsstille andre hvis man selv overhode ikke har lyst. Så får man enten finne ut hvorfor man ikke har lyst og forsøke gjøre noe med det eller i det minste være srlig overfor partneren og seg selv at man er egoistisk og ikke orker og ikke utbrodere til til hvermannsen i form av venner / venninner.. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #19 Skrevet 25. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du skal publisere «dine egne metoder». Så ser vi deg kanskje under nobelmiddagen i Stockholm neste år. Anonymkode: 24ffa...3db Hva har jeg gjort deg? Anonymkode: b1cce...28c 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #20 Skrevet 25. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å betrakte det å stille sin kropp til disposisjon for en annen, som en vanlig transaksjon eller byttehandel, er forfeilet. Det å ikke få sine behov tilfredstilt akkurat når, og så mye, man måtte ønske det, er forøvrig et grunnleggende trekk ved det å være et (voksent) menneske. Anonymkode: 24ffa...3db Høres flott og akademisk ut, men det er ikke snakk om å stille seg på torget til disposisjon for hvem som helst, men å møte sin partner i et definert forhold/ekteskap, som man ofte gjør på andre områder i forholdet Anonymkode: 8e04b...c2b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå