AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #1 Skrevet 25. juli 2019 Jeg kom i kontakt med en mann på et anonymt forum laget for mennesker med psykiske problemer. Han strekker frem en arm der inne og forteller om at han har hjulpet folk (fortrinnsvis jenter virker det som) som har hatt det vanskelig. Jeg likte han i begynnelsen, han virket interessert i å høre om min situasjon og jeg fikk et tillitsforhold til han. Men etterhvert ble det til at han skrev mest om seg selv og sitt suksessrike liv. Gift, barn, spennende jobber o.l. Han var også opptatt av utseendet mitt. Han ville ha bilder av meg, og når jeg da sa nei og ba han huske på at jeg har store problemer i mitt liv og satte pris på min anonymitet - snudde han helt og ble kald. Ville ikke ha mer kontakt. Han fortalte samtidig at han var vant til at folk innpå der sendte bilder og møtte han IRL. Jeg ser utifra hva folk skriver på dette forumet, at dette er mennesker i fortvilte situasjoner. Mange ensomme, mange triste skjebner og jeg får ofte følelsen når jeg leser enkelte innlegg der at det er skrevet av folk som ikke lenger er i live. Tenker på andre som kommer i kontakt med denne mannen, at de kanskje sender han bilder og møter han... Sårbare mennesker. Fikk bare en ekkel følelse av hele greia. Er det ikke litt rart å drive på sånn? Anonymkode: b7bd8...d89 3
Minitroll Skrevet 25. juli 2019 #2 Skrevet 25. juli 2019 Dette høres ut som en fyr som det burde advares om på forumet. Går det an å rapportere brukere? 12
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #3 Skrevet 25. juli 2019 Denne mannen må du melde fra om der inne, ts. Anonymkode: 66431...d5b 9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #4 Skrevet 25. juli 2019 Det høres ikke bra ut, av flere grunner, og som en person jeg ville tatt kontakt med forumledelsen og informert om. Slikt som foregår mye på meldinger er det ikke så lett for de som driver et forum å se eller få oversikt over. En kan vanligvis ikke lese meldinger mellom brukere. Men det betyr ikke at oppførselen godtas - en er bare ofte avhengig av at noen sier fra. Anonymkode: 2ca3e...816 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #5 Skrevet 25. juli 2019 Takk for støtten. Dessverre var jeg så dum å slette samtalene med han, ellers kunne jeg jo sendt skjermdump til admin. Nå blir det jo bare ord mot ord. Får bare vondt i hjertet mitt av å tenke på at andre kanskje blir "fanget" av han og sender han både det ene og det andre. Han er på alder med faren min. Anonymkode: b7bd8...d89 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #6 Skrevet 25. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for støtten. Dessverre var jeg så dum å slette samtalene med han, ellers kunne jeg jo sendt skjermdump til admin. Nå blir det jo bare ord mot ord. Får bare vondt i hjertet mitt av å tenke på at andre kanskje blir "fanget" av han og sender han både det ene og det andre. Han er på alder med faren min. Anonymkode: b7bd8...d89 Hvilket forum er det? Er det på kvinneguiden? Anonymkode: d885a...c67
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #7 Skrevet 25. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for støtten. Dessverre var jeg så dum å slette samtalene med han, ellers kunne jeg jo sendt skjermdump til admin. Nå blir det jo bare ord mot ord. Får bare vondt i hjertet mitt av å tenke på at andre kanskje blir "fanget" av han og sender han både det ene og det andre. Han er på alder med faren min. Anonymkode: b7bd8...d89 Kontakt admin uansett. Det kan hende at det finnes en backup av de slettede meldingene. Anonymkode: 6b6f4...701 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #8 Skrevet 25. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for støtten. Dessverre var jeg så dum å slette samtalene med han, ellers kunne jeg jo sendt skjermdump til admin. Nå blir det jo bare ord mot ord. Får bare vondt i hjertet mitt av å tenke på at andre kanskje blir "fanget" av han og sender han både det ene og det andre. Han er på alder med faren min. Anonymkode: b7bd8...d89 Selv om dine meldinger er slettet, kan admin (hvis du gir admin beskjed om det du ble utsatt for) gå inn og se på denne mannens meldinger med deg og andre. Anonymkode: 6b6f4...701 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #9 Skrevet 25. juli 2019 Ja, rapporter han der. Han er ute etter å utnytte jenter med dårlig psyke. Anonymkode: 9b0c3...2e3 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #10 Skrevet 25. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket forum er det? Er det på kvinneguiden? Anonymkode: d885a...c67 Det er IKKE lurt å skrive navn på forumet her, i tilfelle mannen leser om det her og kjenner seg igjen og sletter alle meldinger før admin får undersøkt saken. Anonymkode: 6b6f4...701 2
SoWhat? Skrevet 25. juli 2019 #11 Skrevet 25. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for støtten. Dessverre var jeg så dum å slette samtalene med han, ellers kunne jeg jo sendt skjermdump til admin. Nå blir det jo bare ord mot ord. Får bare vondt i hjertet mitt av å tenke på at andre kanskje blir "fanget" av han og sender han både det ene og det andre. Han er på alder med faren min. Anonymkode: b7bd8...d89 Hvorfor slettet du meld? 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #12 Skrevet 25. juli 2019 7 minutter siden, SoWhat? said: Hvorfor slettet du meld? Fordi jeg ville bare bli ferdig med hele fyren. Var irritert på meg selv for at jeg hadde brukt så mye tid på å skrive med han og fortalt detaljerte ting om livet mitt. Så sier han vare takk og farvel fordi jeg ikke ville sende han bilde. Skjønner jo det nå etterpå at jeg ikke skulle gjort det Det går helt fint for min del. Men jeg tenker på andre og langt yngre jenter han har kontakt med. Han sa han hadde kontakt med flere. Jeg skal snakke med admin. Og nei, det er ikke kvinneguiden forumet det er snakk om. Takk for at dere svarte Anonymkode: b7bd8...d89
SoWhat? Skrevet 25. juli 2019 #13 Skrevet 25. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg ville bare bli ferdig med hele fyren. Var irritert på meg selv for at jeg hadde brukt så mye tid på å skrive med han og fortalt detaljerte ting om livet mitt. Så sier han vare takk og farvel fordi jeg ikke ville sende han bilde. Skjønner jo det nå etterpå at jeg ikke skulle gjort det Det går helt fint for min del. Men jeg tenker på andre og langt yngre jenter han har kontakt med. Han sa han hadde kontakt med flere. Jeg skal snakke med admin. Og nei, det er ikke kvinneguiden forumet det er snakk om. Takk for at dere svarte Anonymkode: b7bd8...d89 Ok. Jeg skjønner. Du har ikke gjort noe galt. Men han har! Godt du er obs. Ja meld ifra. Sånne forum kan være trekkplaster for sosiopater desverre. Fint at du tar ansvar. Godt gjort Ts! 2
minister-mio Skrevet 25. juli 2019 #14 Skrevet 25. juli 2019 det høres ut som om han utnytter at damene kan kommer i kontakt med er i en sårbar situasjon 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #15 Skrevet 25. juli 2019 Jeg mener det var en sånn type på "si det med ord" for en tid siden. Anonymkode: 66431...d5b
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #16 Skrevet 25. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kom i kontakt med en mann på et anonymt forum laget for mennesker med psykiske problemer. Han strekker frem en arm der inne og forteller om at han har hjulpet folk (fortrinnsvis jenter virker det som) som har hatt det vanskelig. Jeg likte han i begynnelsen, han virket interessert i å høre om min situasjon og jeg fikk et tillitsforhold til han. Men etterhvert ble det til at han skrev mest om seg selv og sitt suksessrike liv. Gift, barn, spennende jobber o.l. Han var også opptatt av utseendet mitt. Han ville ha bilder av meg, og når jeg da sa nei og ba han huske på at jeg har store problemer i mitt liv og satte pris på min anonymitet - snudde han helt og ble kald. Ville ikke ha mer kontakt. Han fortalte samtidig at han var vant til at folk innpå der sendte bilder og møtte han IRL. Jeg ser utifra hva folk skriver på dette forumet, at dette er mennesker i fortvilte situasjoner. Mange ensomme, mange triste skjebner og jeg får ofte følelsen når jeg leser enkelte innlegg der at det er skrevet av folk som ikke lenger er i live. Tenker på andre som kommer i kontakt med denne mannen, at de kanskje sender han bilder og møter han... Sårbare mennesker. Fikk bare en ekkel følelse av hele greia. Er det ikke litt rart å drive på sånn? Anonymkode: b7bd8...d89 Har du ikke sett ett eneste tv program eller lest noe om hvordan enkelte personer kan utgi seg for å være andre enn den de i virkeliigheten er, for å få tak i unge jenter? Det du beskriver er nøyaktig hvordan disse ugreie mannfolkene går frem, bygger tillit og oppsøker svake jenter, les jenter med problemer de lett kan manipulere. Du bør derfor snarest snakke med politiet og opplyse om hva du har opplevd, ta utskrift av kontakten med denne suspekte mannen, og slette deg fra forumet du har pratet med han på, men sikre deg all dokumentasjon over kontakt og alle bevis først. Anonymkode: e84dd...8db
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #17 Skrevet 25. juli 2019 Om du har slettet samtalen så klarer nok politiet å gjenopprette dem. Anonymkode: e84dd...8db
Isambard Skrevet 25. juli 2019 #18 Skrevet 25. juli 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du har slettet samtalen så klarer nok politiet å gjenopprette dem. Anonymkode: e84dd...8db Jeg tviler på om politiet bryr seg om en sånn sak. Det er creepy og ufint at en gift mann prøver seg på yngre damer, men så lenge han ikke er behandleren til TS er det ingen forbrytelse. Det virker som om TS er litt sår for at han ble "kald" men det betyr tross alt at han aksepterte avvisningen. Selv om det neppe er en prioritert politisak synes jeg TS bør melde fra til admin. Det kan definitivt være en sak for de som modererer forumet. 1
Zaga Skrevet 25. juli 2019 #19 Skrevet 25. juli 2019 Finnes det egne forum for mennesker med psykiske problemer? Jeg har ikke funnet noen. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #20 Skrevet 25. juli 2019 15 minutter siden, Zaga skrev: Finnes det egne forum for mennesker med psykiske problemer? Jeg har ikke funnet noen. Ja det gjør det. Vet ikke om jeg kan skrive navnet på forumet her, men det er et godt kjent og jeg vil si dels utbredt forum spesielt for de med psykiske problemer og andre problemer av div slag, som bruker forumet Anonymkode: b4480...e9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå