Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet?

Anonymkode: cbd84...8ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men da kan han vanligvis ikke jobbe i politiet samtidig. 

Anonymkode: bd6b4...ac6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Politiutdannet kan jobbe som miljøarbeider, de jeg kjenner som jobber som miljøterapeut som er utdannet politi har videreutdanning i eks psykisk helse, rus osv. Da har de fått stillingskode spesialutdannet miljøterapeut. Noen har også søkt, og fått innvilget, miljøterapeut stilling. 

Anonymkode: 08297...373

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politiutdannet kan jobbe som miljøarbeider, de jeg kjenner som jobber som miljøterapeut som er utdannet politi har videreutdanning i eks psykisk helse, rus osv. Da har de fått stillingskode spesialutdannet miljøterapeut. Noen har også søkt, og fått innvilget, miljøterapeut stilling. 

Takk for svar. Hva hvis en også har ett år fra sykepleien? Trenger en videreutdanning da? 

AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo bare søke, miljøterapeut krever ingen spesifikk utdannelse. Men jeg har ikke hørt om det, de jeg kjenner som er miljøterapeuter har noe slags helsemessig eller pedagogisk utdannelse. Vet ikke hva politiet har av pedagogikk feks i utdannelsen sin? De jeg kjenner er lærere med videreutdanning, sosionomer osv. Men sikkert mulig, norsk politiutdanning er jo mer fokusert på kommunikasjon og pedagogisk tilnærming enn i noen andre land :) 

Anonymkode: b283e...ef1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo bare søke, miljøterapeut krever ingen spesifikk utdannelse. Men jeg har ikke hørt om det, de jeg kjenner som er miljøterapeuter har noe slags helsemessig eller pedagogisk utdannelse. Vet ikke hva politiet har av pedagogikk feks i utdannelsen sin? De jeg kjenner er lærere med videreutdanning, sosionomer osv. Men sikkert mulig, norsk politiutdanning er jo mer fokusert på kommunikasjon og pedagogisk tilnærming enn i noen andre land :) 

Anonymkode: b283e...ef1

Takker og bukker! Har lyst til å jobbe med noe annet enn politi nå. Håper det ene året på sykepleien kan hjelpe meg til å bli miljøterapeut. 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Flere politiutdannede som jobber som miljøpersonell på mitt arbeidssted. Kriteriet er at man ikke kan jobbe som politi eller være under utdanning til politi samtidig. I ferier og etter utdannelsen kan man imidlertid gjøre det. 

Anonymkode: 8c4d9...03c

AnonymBruker
Skrevet
På 25.7.2019 den 10.07, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Hva hvis en også har ett år fra sykepleien? Trenger en videreutdanning da? 

For å bli spesialutdannet har året fra sykepleien ingen verdi,men du kan jobbe som miljøterapeut 

Anonymkode: b167c...1a6

AnonymBruker
Skrevet

Med bakgrunn fra politiet så vil jeg tror man har veldig gode kvalifikasjoner, ihvertfall på et menneskelig plan, med tanke på all elendigheten man har sett og opplevd.  Når det gjelder det formelle vet jeg ikke, men de miljøterapautene jeg har vært bort i har stort sett bare strikket og sett på avisa så det kan ikke kreves mye. Synd egentlig.

Anonymkode: 797a5...ce9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener du da vil få stillingskode som miljøarbeider, og ikke miljøterapeut. Den siste krever i alle fall 3årig bachelor. 

Anonymkode: a864c...db7

Gjest #Rasshøl
Skrevet
På 25.7.2019 den 10.35, AnonymBruker skrev:

Flere politiutdannede som jobber som miljøpersonell på mitt arbeidssted. Kriteriet er at man ikke kan jobbe som politi eller være under utdanning til politi samtidig. I ferier og etter utdannelsen kan man imidlertid gjøre det. 

Da jeg bodde på barnevernsinstitusjon (jeg har bodd på maaaange), da var det ofte politistudenter som hadde praksis ofte på flere måneder på nesten alle institusjonene jeg bodde på. 

Du jobber kanskje med noe annet?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, #Rasshøl said:

Da jeg bodde på barnevernsinstitusjon (jeg har bodd på maaaange), da var det ofte politistudenter som hadde praksis ofte på flere måneder på nesten alle institusjonene jeg bodde på. 

TS: Jeg jobbet ved en omsorgsbolig, og der fikk en politi (ferdig utdannet) jobb som miljøterapeut i full, fast stilling.

#Rasshøl: Da jeg jobbet ved en barneverninstitusjon kunne ikke mennesker som jobbet i politiet ha stilling hos oss, grunnet rolleblanding. En praksisstudent er noe annet.

Anonymkode: f5521...415

• Liker 1
Gjest #Rasshøl
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS: Jeg jobbet ved en omsorgsbolig, og der fikk en politi (ferdig utdannet) jobb som miljøterapeut i full, fast stilling.

#Rasshøl: Da jeg jobbet ved en barneverninstitusjon kunne ikke mennesker som jobbet i politiet ha stilling hos oss, grunnet rolleblanding. En praksisstudent er noe annet.

Anonymkode: f5521...415

Det er mulig det er nye regler/lover, men det var flere som også jobbet i politiet på dagtid og "der jeg bodde" som nattevakt. 

Alle stedene jeg bodde var under Oslo Kommune. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du da vil få stillingskode som miljøarbeider, og ikke miljøterapeut. Den siste krever i alle fall 3årig bachelor. 

Anonymkode: a864c...db7

Politiutdannelse er bachelorgrad. Visste du virkelig ikke det?

Anonymkode: bba8c...115

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, #Rasshøl skrev:

Det er forskjell på praksis og jobb. 

• Liker 1
Gjest #Rasshøl
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på praksis og jobb. 

Ja, selvsagt. Men jeg skrev i en annen kommentar at det også var polititjeneste folk som jobbet nattevakt på institusjonen. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, #Rasshøl skrev:

Ja, selvsagt. Men jeg skrev i en annen kommentar at det også var polititjeneste folk som jobbet nattevakt på institusjonen. 

Man kan jo jobbe der så fremt man ikke jobber som politi eller er under utdanning andre steder. 

Gjest #Rasshøl
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo jobbe der så fremt man ikke jobber som politi eller er under utdanning andre steder. 

7 timer siden, #Rasshøl skrev:

Les en gang til. 

Skrevet
2 hours ago, #Rasshøl said:

Les en gang til. 

Da gjetter jeg at ledelsen ved institusjonene i Oslo kommune enten ikke har fulgt med i timen, eller at Oslo kommune har andre regler. De har andre regler enn BUF-etat når det kommer til bemanningsfaktor ved bv-institusjonene feks.

AnonymBruker
Skrevet
På 25.7.2019 den 9.59, AnonymBruker skrev:

Jeg har politiutdanning og jobber som miljøterapaut. Er tross alt bachelorgrad med fokus på menneskebehandling. Mye av det man lærer på politiutdanningen er terapautisk for å få til ett sammarbeid med mennesker i krise og å jobbe i miljøet for å forebygge fremtidige kriser og utfordringer. Frem til jeg hadde min siste eksamen var jeg miljøarbeider, men gjorde omtrent akkurat de samme oppgavene da som nå. Største forskjellene er lønn, og at jeg har ansvar for nye brukere/beboere frem til jeg får en politirelevant jobb, men det nye ansvaret har jeg nå fordi jeg har tid til å ha det -ikke fordi jeg ikke var kvalifisert før. 

Anonymkode: 8293f...e6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...