Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. juli 2019 #1 Skrevet 25. juli 2019 Vurdere å kjøpe meg presskanne, noen som vet om en bra, en ?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #3 Skrevet 25. juli 2019 Presskanne er i mine øyne noe dritt siden de er så vanskelige å rengjøre (er ikke bra å helle mye grut rett i sluket, det forurenser!), og man får i seg maksimalt av kaffefett som ikke er bra for kroppen. Anbefaler heller mokkakanne (feks bialetti), der gruten lett kan plukkes ut og tømmes i restavfallet, som gir mindre kaffefett og veldig god kaffe. 😊 Anonymkode: 58afc...4c5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #4 Skrevet 25. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Presskanne er i mine øyne noe dritt siden de er så vanskelige å rengjøre (er ikke bra å helle mye grut rett i sluket, det forurenser!), og man får i seg maksimalt av kaffefett som ikke er bra for kroppen. Anbefaler heller mokkakanne (feks bialetti), der gruten lett kan plukkes ut og tømmes i restavfallet, som gir mindre kaffefett og veldig god kaffe. 😊 Anonymkode: 58afc...4c5 Det er minimalt med fett i kaffe. Anonymkode: a0cae...482
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. juli 2019 #5 Skrevet 25. juli 2019 (endret) , Endret 25. juli 2019 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #6 Skrevet 25. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Presskanne er i mine øyne noe dritt siden de er så vanskelige å rengjøre (er ikke bra å helle mye grut rett i sluket, det forurenser!), og man får i seg maksimalt av kaffefett som ikke er bra for kroppen. Anbefaler heller mokkakanne (feks bialetti), der gruten lett kan plukkes ut og tømmes i restavfallet, som gir mindre kaffefett og veldig god kaffe. 😊 Anonymkode: 58afc...4c5 Det er da ingenting i mokkakanna som filtrerer ut fettet? Jeg trodde eneste mulighet til å unngå dette fettet var filterkaffe (og pulverkaffe). 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er minimalt med fett i kaffe. Anonymkode: a0cae...482 Det dreier seg ikke om telling av kalorier, men om at kolesterolet påvirkes av cafestol. Anonymkode: d3a28...b16
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #7 Skrevet 25. juli 2019 Jeg har en flott presskanne fra Bodum. Den brukes ikke hver dag, så kolesterolet fra kaffefett er lavt for min del siden traktekaffe er den daglige kaffen. Når jeg har besøk så kommer presskannen på bordet. Anonymkode: ead1b...c91
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #8 Skrevet 25. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Presskanne er i mine øyne noe dritt siden de er så vanskelige å rengjøre (er ikke bra å helle mye grut rett i sluket, det forurenser!), og man får i seg maksimalt av kaffefett som ikke er bra for kroppen. Anbefaler heller mokkakanne (feks bialetti), der gruten lett kan plukkes ut og tømmes i restavfallet, som gir mindre kaffefett og veldig god kaffe. 😊 Anonymkode: 58afc...4c5 Spurte TS: 1. Bør jeg bruke presskanne? 2. Er presskannekaffe bra for helsa? 3. Hva er fordeler og ulemper med presskanne generelt? 4. Anbefaler DU presskanne? 5. Hva bør jeg bruke for å brygge kaffe? ...nei, hun gjorde visst ikke det, gitt... For øvrig, til din orientering, er det ikke noe problem å helle av alt vannet fra presskanna og deretter tømme gruten i matavfallet. Restene får man ut med et tørk tørkerull. Til TS: Jeg har en bodumkanne av samme type som det er bilde av over her. Den fungerer veldig godt. Det eneste som irriterer meg er at mutteren på undersiden av lokket ofte skrur seg opp «av seg selv», så man må fikle litt, men sammenliknet med billigkanner har den veldig god kvalitet. Anonymkode: 94d5d...59e 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. juli 2019 #10 Skrevet 25. juli 2019 Har vært å sett litt på kitchen, ble en Bodum 😊, den virket ikke så vanskelig å rengjøre... Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå