Gå til innhold

Venteliste på studie - vet ikke hva jeg vil + stressende å ikke vite hvor jeg må flytte osv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått tilbud om studieplass og står også på venteliste. Om man ser på tallene fra i fjor for hvor mange som ble tatt inn fra venteliste så kommer jeg til å få tilbud om plass i en annen by igjen. Selvom jeg synes statistikken virker litt feil, da studiestedet har 50 studieplasser, 110 hadde fått tilbud i hovedopptaket og 30 hadde blitt tatt opp fra venteliste i supplering. Kan det virkelig stemme? Har allerede signert kontrakt på studenthybel der jeg alt har takket ja til studieplass. Jeg har også søkt på en nyopprettet studieplass på deltid så jeg aner ikke hvordan det kommer til å gå der. Litt stressende. 

Studiestedet jeg har takket ja til er veldig langt vekke, der jeg trolig kommer inn ligger litt nærmere hjemme (dvs 13 timer kjøring vs 27 timer kjøring), men jeg aner ikke om jeg egentlig vil studere der eller heller der jeg har kommet inn nå. Også er det jo den siste plassen jeg kanskje har mulighet til å komme inn på som er i nærheten, men som er deltid. Jeg aner ikke om jeg egentlig vil studere deltid? Kanskje egentlig bedre å studere på heltid? 

Regner med det er flere her i samme situasjon? Hva gjør dere for å tenke litt klarere og takle stresset? Og hvordan får man egentlig oversikt over hva man egentlig vil? 

Beklager rotete innlegg, men får ikke sove og kanskje noen har noen tips til hvordan jeg kan sortere tankene og finne ut av det?

Anonymkode: 2de21...1e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt samme situasjon her, fått tilbud i Norge, Colombia og England - alle stedene første valget😅

Kjempe stressende å aner faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Men er avhengig av lister, så skriver opp positive sider og utfordringer med de forskjellige stedene og studiene, så tar jeg det derfra.

Har også snakka litt med venner og familie om hva de tenke.

Har hjulpet en del å høre hva andre tenker også, men når alt kommer til alt så er det ditt valg

Masse lykke til!❤️

Anonymkode: e5d62...f79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...