AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #1 Skrevet 24. juli 2019 Jeg håper på å komme inn på sykepleie ved Nord universitetet (står på venteliste). På grunn av karaktersnittet mitt så har jeg bare sjans til å komme inn ved en av de studiestedene som jeg har lengre ned på listen. Ønsker derfor gjerne svar på: Hva er mulighetene for å få overflytte til et annet studiested innen Nord universitet 2. året på sykepleien? Jeg har sjekket at både studiestedet jeg kanskje kommer inn på og der jeg ønsker å overflytte til har akkurat samme studieplan. Så teknisk sett burde det vel gå? Noen som vet? (Har sendt e-post til Nord universitetet og spurt, men har ikke fått noe svar ennå). Anonymkode: 08fdb...cb6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #2 Skrevet 25. juli 2019 Nå svarer jeg bare på generelt grunnlag, men et slikt lukket studium må man som hovedregel uansett komme inn på studiestedet via samordna opptak, deretter søke til skolen om opprykk til 2. året basert på fullført 1. år som er likeverdig på begge studiestedene. Jeg har også vært borti et par tilfeller der en student fra hver av de to studiestedene har blitt enige om å bytte studiested med hverandre, deretter søkt om tillatelse til skolene og fått dette godkjent. Anonymkode: 99166...83e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #3 Skrevet 25. juli 2019 Jeg spurte om det spørsmålet på åpne skole dagen ang uia kr. Sand og Grimstad. Hun sa at det var veldig vanskelig å bli forflyttet. Men det betyr jo ikke at det ikke er mulig jeg har kommet inn i Grimstad og står som nr 8 på venteliste i kr sand. Anonymkode: 5459c...414
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #4 Skrevet 25. juli 2019 Det er vanskelig å bytte skole, selv innen samme utdanningsinstitusjon, så det bør du ikke satse på. Ofte må du finne en som øsnker å bytte med deg, og er du på det minst populære studiestedet så antar jeg det blir vanskelig å få til. Anonymkode: 51cfb...56a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå