Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Madeline
Skrevet

Før brukte jeg avg antivirus og var godt fornøyd med det. Etter jeg fikk bredbånd har jeg brukt Norton antivirus siden det fulgte med abbonementet mitt. Men jeg irriterer meg veldig over norton til tider for det virker som det stjeler veldig mye systemressurser. Så jeg har vurdert å gå tilbake til avg igjen. Men er dette lurt? Hvorfor, hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du har merket, så stjeler Norton mye systemressurser. Har hørt om det andre steder også.

Hvis du er fornøyd med AVG, så ville jeg gått tilbake til det. Bare husk å gjøre oppdatering av virusdefinisjoner ofte.

Selv kjører jeg et program som heter NOD32. Tar nesten ikke ressurser, men er veldig effektivt likevel. Koster litt penger, men det gjør jo Norton også.

Catzy

Gjest Madeline
Skrevet

Nå har jeg gått over til avg. Merker at maskinen går raskere. Men er fremdeles usikker på hva som er lurest å bruke av avg og norton. Jeg vil veldig gjerne ha flere tilbakemeldinger på dette.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Norton er kjent for å sluke ressurser, støtter Catzy der. AVG fungerer helt fint og har bestått diverse tester, bl.a på virus bulletin.

Dessuten er det å bruke hodet, bruke windowsupdate og brannmur mye viktigere enn antivirusprogrammet.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg bruker AVG selv om jeg får norton gratis fra internett-leverandøren. Men jeg har ingen gode argumenter for hvorfor avg er best, bortsett fra det at norton tok endel systemressurser...

Skrevet

Uææhhh!. Norton?! Ikke bruk det! Det er det dårligste anti-virus programmet (i bruk). Det opptrer akkurat som virusene selv; stjeler systemressurser og er utenfor din kontroll. BRuk mye heller AVG. Dessuten; ingen anti-virusprogram kan beskytte deg helt (du skal ikke stole blindt på dem). Den beste virusbeskyttelsen ligger hos deg som bruker.

Gjest Madeline
Skrevet

Nå har jeg bestemt meg for å ha AVG. Men jeg har et lite problem. Jeg har tenkt å avinstallere norton og gikk inn på "legg til fjern program". Problemet er at ingenting skjer når jeg trykker på fjern på norton. Er det ikke mulig å få fjernet det?

Skrevet
Nå har jeg bestemt meg for å ha AVG. Men jeg har et lite problem. Jeg har tenkt å avinstallere norton og gikk inn på "legg til fjern program". Problemet er at ingenting skjer når jeg trykker på fjern på norton. Er det ikke mulig å få fjernet det?

Det er nettopp DET som er problemet.... (Er det ikke nettopp slik virus også opptrer?).

Når det er sagt, så aner jeg ikke hvordan du får avinstallert det komplett. Du kan jo alltids bare fjerne endel filer, men da vil det bli liggende igjen endel i registeret og andre steder.

Gjest Madeline
Skrevet

Det er jo festlig hvis det ikke går an å avinstallere norton. Jeg har skrudd av autoprotect men når jeg tar omstart på maskinen så starter det jammen igjen. Jeg får sende en mail til telenor der jeg har internettabonementet ikl. norton. Kanskje de kan hjelpe.

Gjest Madeline
Skrevet

Dette er verktøy til å fjerne 2003 versjonen eller tidligere. Jeg har 2005 versjonen. Kan jeg bruke dette verktøyet da?

På telenor sine sider sto det at den kunne fjernes med "legg til eller fjern" som er på windows, men det går ikke på min. Når jeg trykker på "fjern", bluker bildet en gang og ingenting mer skjer ( det går fint å få bort andre programmer fra "legg til eller fjern")

Gjest Madeline
Skrevet

Tusen takk, Cronos. Den siste linken gjorde susen den. Nå er hele norton borte :-) . Kjekt med gode hjelpere med datakunnskap.

Skrevet
Tusen takk' date=' Cronos. Den siste linken gjorde susen den. Nå er hele norton borte :-) . Kjekt med gode hjelpere med datakunnskap.[/quote']

Hehe.. ja, enig. Det er derfor jeg kommer inn her så ofte. Det er så mange flinke folk her. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...