Gå til innhold

Hva er du mest fornøyd med på kjøkkenet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt å pusse opp kjøkken og lurer derfor på hva du er mest fornøyd med på kjøkkenet? Hvilke løsninger/plassering er noe du ville tatt med videre hvis du skulle pusse opp? Hva vil du absolutt IKKE ha "neste gang" ? 

Anonymkode: c0319...5a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har «gjemt» mikrobølgeovnen inne i et overskap.  Er veldig fornøyd med at den ikke synes fordi den kunne ikke innbygges som de andre hvitevarene kunne.  Spanderte på oss en Miele innebygget kaffemaskin. Plasserte den i et høyskap.  Elsker den ❤️

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i grunnen ganske fornøyd med kjøkkenet mitt, så det er ikke noe jeg absolutt ikke vil gjøre om igjen om det blir noe "neste gang". Kanskje andre farger, for å variere.

Det jeg er mest fornøyd med, er kjølerommet. Det gjør at jeg slipper å tenke på manglende plass i kjøleskap.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fornøyd med "feieluka" som suger inn smuler på gulvet.

To stekeovner i høyskap, der den ene er kombinert micro og stekeovn.

Sjalusinedtrekksdør, som jeg lett kan heise opp/ned her står kaffemaskin, brødrister,  kaffekopper osv.

Anonymkode: 3e983...48a

AnonymBruker
Skrevet

Fornøyd med ovn i arbeidshøyde, de gjemte strømutakene på kjøkkenøya og vinskapet🍷

Anonymkode: 30987...cdf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt å pusse opp kjøkken og lurer derfor på hva du er mest fornøyd med på kjøkkenet? Hvilke løsninger/plassering er noe du ville tatt med videre hvis du skulle pusse opp? Hva vil du absolutt IKKE ha "neste gang" ? 

Meget godt fornøyd med å ha klart å male kjøkkenet for to dager siden. Nå kjennes alt friskt og rent der ute. Resten av kjøkkenet er forholdsvis nytt. 

Anonymkode: 2a2eb...dfc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innebygget ovn og oppvaskmaskin er et must. Jeg ville ha kjøpt en stor, firkantet og DYP kjøkkenvask. Den runde jeg har nå tar unna mye plass i underskapet men er så liten og puslete at den ikke er praktisk nyttig til noe som helst. Og så ville jeg hatt en eik benkeplate. Den jeg har nå i noe slags plastmateriale er av rævva kvalitet og burde vært byttet (og det er gått 5 år, liksom..). Så ville jeg droppet overskap på mye av kjøkkenet og heller hatt et område av kjøkkenet med en massiv gulv-til-tak skapflate der mikro, oppvask, komfyr, kjøkkenmaskiner etc holder hus. I alle underskap ville jeg hatt uttrekkbare hyller eller skuffer. Jeg ville også hatt en arbeidsbenk som var enten utfoldbar eller uttrekkbar, sånn at jeg hadde plass til å bake storkvanta uten å måtte ha den mengden benk til hverdags.

Og så ville jeg hatt en kjøleskuff til mine hauger av frukt og grønt som nå hele tiden tyter ut av kjøleskapet..

Mine ønsker handler om tre ting: kvalitet (burde vært høyere), funksjonalitet (burde vært bedre) og det visuelle (burde vært mindre «kjøkken anno 90-tallet») Kjøkken har sett like ut siden jeg var barn. Og da er det på tide at de begynner å se annerledes ut. For overskap-benk-underskap er både lite visuelt ok og ineffektiv plassutnyttelse.

Anonymkode: fa320...5c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skapet til kjøkkenmaskinen. Den har et eget skap med en hylle som kan vippes opp. Det blir da som en forlengelse av benkeplaten som den står på, går kant i kant med benkeplaten, og jeg slipper å ha den stående på kjøkkenbenken å ta opp plass. Absolutt den beste løsningen på mitt kjøkken.

Anonymkode: 0ccb4...d52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ovn i høyskap, og jeg har to ovner, utrolig praktisk da man må ha flere ting i ovnen. Induksjonstopp, og store skuffer. 

Anonymkode: 37d69...4c3

Skrevet

Det jeg er mest fornøyd med er fargen på veggene, og det faktum at overskapene går helt opp til taket slik at det utnytter hele høyden. 

Det jeg hater er at kjøkkenet er høyglans (at de forrige eierne satt det inn er meg helt utrolig). Skulle ønske det var god kvalitet på benkeplaten, og at vasken var større.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er mest fornøyd med at kjøkken er kult og samtidig praktisk.  Det er praktisk at komfyren står i kjøkkenøya, og at gryter og ildfaste former står i skap under.  At vasken er i benken like bak gjør det enkelt når potetvann skal helles ut osv.  Viktig også med plass på begge sider av komfyren slik at det er plass til kjøkkenredskaper under matlagingen. 

Liker også at vi ikke har overskap, men åpne hyller over benken.  Der står norgesglass med ris, spaghetti, sølvløk, sukker osv. osv. Det gjør det enkelt å se hva som er hvor når du trenger det. 

Vårt kjøkken er i tillegg hyggelig, og det synes jeg er viktig.  Det er åpent og få skritt mellom kjøkken og spiseplass.  Det gjør at vi kan ha buffet og tapas på kjøkkenøya, og det er enkelt å servere maten til familie og gjester. 

Mitt tips til et kjøkken som passer dere er å tenke gjennom deres behov.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøleskap med isbitmaskin i døra! Elsker det! 

Anonymkode: d9fee...a4a

• Liker 3
Skrevet

Det jeg er mest fornøyd med er at komfyren er 90 cm. bred uten avtrekksvifte som henger ned i øyenhøyde over samt at vi har to store oppvaskkummer og blandebatteri med slange som kan trekkes ut. Kort avstand fra oppvaskmaskinen til skapet hvor det serviset som brukes mest står er også uhyre praktisk.

Hvis det blir noen neste gang ville jeg ha hatt kortere avstand mellom komfyr og oppvaskbenk, men siden jeg har tenkt å fortsette å bo i samme hus blir det vanskelig på grunn av plassering av vinduene. Jeg kunne også ha tenkt meg et bredere kjøleskap, men det har jeg allerede tenkt på med tanke på plassering så det er for så vidt bare å kjøpe et...

Skrevet

Det jeg er aller mest fornøyd med er benkeplatene i lokal stein, som er kjøkkenets smykke, 80cm koketopp på øya med takintegrert ventilator, brede skuffer og to stekeovner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med gubben som pleier å være der fra tid til annen :ler:

Neida (joda), men ellers er jeg veldig fornøyd med isbitmaskinen på kjøleskapkjøleskapet, det er veldig deilig og til en hver tid ha iskald vann, isbiter og knust is tilgjengelig :)

Anonymkode: 53500...231

• Liker 4
Skrevet

Fornøyd med innebygd mikro.

Kjøkkenet mitt er funksjonelt, men jeg hadde bygd det opp litt annerledes. Skal uansett ikke bo i leiligheten så mange år til. Blir mer store skuffer, og stekeovn i arbeidshøyde da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er fornøyd med at vi investerte i hvitevarer av god kvalitet, at stekeovn og oppvaskmaskin er i arbeidshøyde, at mikrobølgeovnen har eget skap som den står i slik at den er skjult, det store kjøleskapet og at vi har mye skap plass. Kan aldri få nok skap plass! 

Anonymkode: 329bb...4a8

Skrevet

Skal selv pusse opp snart, men noe av det jeg absolutt skal beholde er avstanden mellom komfyr og vaskesone! 
Skal flytte kjøleskap noe nærmere for å ha enda bedre arbeids-trekant. 

Er også veldig fornøyd med røropplegget her, som gjør at jeg kan bytte fra iskaldt til glohet vann i springen på null komma niks! Vet ikke hva som påvirker det, men det er iallefall utrolig deilig :) Får også skikkelig iskaldt vann i springen på 5 sekunder selv i hetebølgen! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sokkelskuffer overalt, og stor kum med slange i batteriet. 

Anonymkode: 835bc...9e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøleskap med isbitmaskin i døra! Elsker det! 

Anonymkode: d9fee...a4a

Helt til det begynner å lekke i vannslangen bak....

Anonymkode: 2a2eb...dfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...