Gå til innhold

Hva gjør jeg med barnet når jeg må til lege?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei på 2 som er heime fra bhg og vi har begge ferie. Nå er det slik at jeg må til lege før helga. Faren har ikke mulighet til å passe, naboen som skulle sitte barnevakt har vrikket foten, og andre barnevakter har jeg ikke. Jeg kan; a) ta med barnet til legen, eller b) ringe bhg som er åpen og be de passe på barnet den 1-2 timene det tar. 

Hva bør jeg gjøre? Kjenner at jeg ikke har veldig lyst til å ta barnet med, men...

Anonymkode: bba4c...501

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar med barnet :) Du kan selvsagt prøve bhg, men tror neppe de tar i mot på den måten. De har regler om antall barn pr ansatt, og er sikkert underbemannet i ferien de også. 

Ta med barnet og et par leker/ipad/whatever så går det nok helt fint.

Anonymkode: b3fb5...be5

• Liker 16
Skrevet

Begge løsninger er greie. Men vær obs på at det kan være barnehagen sier nei pga bemanningen de har, at de skal på tur eller noe slikt. 

Barnet kan godt bli med. MÅ du til legen nå?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta med barnet til legen. 

Anonymkode: 8f652...0c5

• Liker 10
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er vanligvis ikke noe problem å ta med barn til fastlege/poliklinikk. Jeg har gjort det mange ganger selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Da får jeg satse på at det går bra å ta med til legen. Når h*n har vært der tidligere for egne legetimer har h*n hatt masse (med stor M) maur i rompa, men jeg får ta med iPad eller noe. 

Jeg må nok til legen, hadde utsatt det hvis jeg kunne.

TS.

Anonymkode: bba4c...501

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tatt med til legen og gjerne tatt nettbrettet med også hvis det er noe hun ikke bør høre. 

Anonymkode: de8e6...088

• Liker 1
Skrevet

Ta med til legen, null stress. Man er jo der inne toppen 10 min. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har tatt med barnet på snart 2 til legen flere ganger. Som oftest har legen ett eller annet hun kan leke med (pinne man har i munnen, liten leke E. L.). Det går stort sett greit, men kan være litt hektisk om man har mye å snakke om. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oi, så vanskelig alt er blitt i våre dager. Hilsen en som tok med barna overalt, og det i tiden før nettbrett. Og på 60-70 tallet, da jeg selv var barn, i tiden før barnehager, så var jeg med min mor «enda mer» overalt, inkludert på kjøretimer, til frisøren, på sykehuset da min søster skulle opereres. Det er det vanlige i store deler av verden fortsatt.

Anonymkode: 14722...19c

• Liker 21
Skrevet

Jeg har jobbet mange år i barnehage. Du kan gjerne ringe dem og høre! Legg vekt på at du forstår det veldig godt om det ikke passer! 

Ellers tar du barnet med til legen. Jeg har hatt det flere ganger, men kanskje ikke gynekolog osv.... 

• Liker 5
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
Akkurat nå, Ulrikke skrev:

Jeg har jobbet mange år i barnehage. Du kan gjerne ringe dem og høre! Legg vekt på at du forstår det veldig godt om det ikke passer! 

Ellers tar du barnet med til legen. Jeg har hatt det flere ganger, men kanskje ikke gynekolog osv.... 

Ville ikke tatt med 10-åringen min til gynekolog (og han kunne uansett klart seg hjemme alene eller på venterommet den tida), men TS' barn er 2 år, tviler på at et så lite barn bryr seg om hva som foregår hos en gynekolog?

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, så vanskelig alt er blitt i våre dager. Hilsen en som tok med barna overalt, og det i tiden før nettbrett. Og på 60-70 tallet, da jeg selv var barn, i tiden før barnehager, så var jeg med min mor «enda mer» overalt, inkludert på kjøretimer, til frisøren, på sykehuset da min søster skulle opereres. Det er det vanlige i store deler av verden fortsatt.

Her i Norge må vi være perfekte, pedagogiske og politisk korrekte til enhver tid.

Anonymkode: cc9a3...4fc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var nok mer vanlig før. Det forventes ofte at man ikke har barn med. Kjøretimer? Nei, det var uaktuelt sa min kjørelærer. Frisøren? Det forstyrrer de andre kundene. Operasjon? Nei der hadde de ikke slippet inn engang. Så ja det har kanskje blitt vanskeligere. 

Anonymkode: 0bc1e...77b

• Liker 4
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på en måte enig med deg, synes også en del foreldre gjør ting unødvendig vanskelig, men som brukeren under skriver, så er det samtidig slik at barn er mindre velkomne de fleste steder som er beregnet for voksne. Det er dermed ikke bare foreldre som ikke klarer å ha med seg barna, men også et resultat av at samfunnet er blitt mindre barnevennlig. Både formelt (flere steder med regler om at man ikke kan ta med seg barn) og uformelt (folk generelt tåler mindre av unger, bare se på alle trådene her inne om folk som klager på ammende mødre og ungeskrik på kafeer). 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var nok mer vanlig før. Det forventes ofte at man ikke har barn med. Kjøretimer? Nei, det var uaktuelt sa min kjørelærer. Frisøren? Det forstyrrer de andre kundene. Operasjon? Nei der hadde de ikke slippet inn engang. Så ja det har kanskje blitt vanskeligere. 

Anonymkode: 0bc1e...77b

Det er min erfaring også. Samfunnet har blitt mindre barnevennlig.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Anonymus Notarius skrev:

Jeg er på en måte enig med deg, synes også en del foreldre gjør ting unødvendig vanskelig, men som brukeren under skriver, så er det samtidig slik at barn er mindre velkomne de fleste steder som er beregnet for voksne. Det er dermed ikke bare foreldre som ikke klarer å ha med seg barna, men også et resultat av at samfunnet er blitt mindre barnevennlig. Både formelt (flere steder med regler om at man ikke kan ta med seg barn) og uformelt (folk generelt tåler mindre av unger, bare se på alle trådene her inne om folk som klager på ammende mødre og ungeskrik på kafeer). 

Det er min erfaring også. Samfunnet har blitt mindre barnevennlig.

Og likevel reagerer Erna på at folk har slutta å få barn.

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og likevel reagerer Erna på at folk har slutta å få barn.

Ja, det er et paradoks.

Skrevet

Jeg har alltid hatt min med jeg, overalt, har ikke hatt noe valg og det har aldri vært et problem. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev:

Jeg har alltid hatt min med jeg, overalt, har ikke hatt noe valg og det har aldri vært et problem. :) 

Snakker du om før i tida eller de siste 5 årene?

AnonymBruker
Skrevet

Samfunnet er ikke bli mindre barnevennlig, men foreldre har sluttet å oppdra ungene så det går an å ha dem med rundt omkring. 

Anonymkode: 12a27...3fe

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...