Gå til innhold

Hva skjer om eratatningskravet blir anket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anmeldte en voldtekt. Han ble i to rettsrunder dømt i til ubetinget fengsel og til å betale oppreisningserstatning. Høyesterett avviste anken, men behandlet ikke spørsmål rundt oppreisningserstatningen. 

Han kan fremme en egen anke over den, noe jeg ikke vet om er blitt gjort ennå. 

Noen ting jeg lurer på er: 

Anker han da til høyesterett?

Er det sannsynlig at anken blir behandlet og at han ikke må betale oppreisning? 

Anonymkode: 87254...05f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom han allerede har anket noe, og anken er blitt avvist er det vel sannsynlig at ankefristen også for oppreisningsspørsmålet er over, og dermed kan han ikke anke. 

Når han er dømt skyldig er det lite sannsynlig at han ikke må betale oppreisning når han også er dømt til det. 

Anonymkode: d582e...5a7

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom han allerede har anket noe, og anken er blitt avvist er det vel sannsynlig at ankefristen også for oppreisningsspørsmålet er over, og dermed kan han ikke anke. 

Når han er dømt skyldig er det lite sannsynlig at han ikke må betale oppreisning når han også er dømt til det. 

Anonymkode: d582e...5a7

Takk for svar. Var bistandsadvokaten som sa høyesterett hadde gitt ham en frist på en måned til å fremme en egen anke over erstatningen, og den fristen har ikke gått ut.

Så lenge var jeg anonym, ja... Uansett det jeg er mest redd for er at jeg må møte ham igjen. 

Endret av The Kitten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...