AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #1 Skrevet 24. juli 2019 Eller går dem gjennom brukere for å se om noen har skyldig lån osv? Jeg søkte lån/stipend ifjor, fikk tilbud, men så kansellerte den. Vil det ha noe innvirkning på søknaden min nå? Anonymkode: ce7d3...304
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #2 Skrevet 24. juli 2019 Du får lån så lenge du ikke har brukt opp de åtte årene, eller har misligholdt tidligere lån. I ditt tilfelle vil du trygt kunne søke (og få) lån så lenge du fortsatt ikke har studert mer enn 8 år. Anonymkode: 98241...06a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #3 Skrevet 24. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får lån så lenge du ikke har brukt opp de åtte årene, eller har misligholdt tidligere lån. I ditt tilfelle vil du trygt kunne søke (og få) lån så lenge du fortsatt ikke har studert mer enn 8 år. Anonymkode: 98241...06a Hva mener du med misligholdt tidligere lån? Snakker vi lån fra banken som ikke er tilbakebetalt? Anonymkode: ce7d3...304
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #4 Skrevet 24. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva mener du med misligholdt tidligere lån? Snakker vi lån fra banken som ikke er tilbakebetalt? Anonymkode: ce7d3...304 Nei, lån fra lånekassen. F.eks hvis du tok studielån for 20 år siden og dette lånet gikk til inkasso osv. https://lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/Purring-og-inkasso/oppsagte-lan-pant-og-statens-innkrevingssentral/kan-jeg-fa-ny-stotte-nar-lanet-mitt-er-sagt-opp/ Anonymkode: 98241...06a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #5 Skrevet 24. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, lån fra lånekassen. F.eks hvis du tok studielån for 20 år siden og dette lånet gikk til inkasso osv. https://lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/Purring-og-inkasso/oppsagte-lan-pant-og-statens-innkrevingssentral/kan-jeg-fa-ny-stotte-nar-lanet-mitt-er-sagt-opp/ Anonymkode: 98241...06a Nope. Men har hatt inkasso fra andre tng da, som f.eks jeans fra HM osv. Alt er betalt nå selvsagt. Har dette innvirkning? Anonymkode: ce7d3...304
Imsdalen Skrevet 24. juli 2019 #6 Skrevet 24. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nope. Men har hatt inkasso fra andre tng da, som f.eks jeans fra HM osv. Alt er betalt nå selvsagt. Har dette innvirkning? Anonymkode: ce7d3...304 Nei det har ingenting å si.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #7 Skrevet 24. juli 2019 5 minutter siden, Imsdalen skrev: Nei det har ingenting å si. Hva om jeg har tatt stipend før, fått det, også kansellert det? Fikk ifjor, men droppa det pga jeg ikke vraket skolen. Anonymkode: ce7d3...304
Imsdalen Skrevet 24. juli 2019 #8 Skrevet 24. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva om jeg har tatt stipend før, fått det, også kansellert det? Fikk ifjor, men droppa det pga jeg ikke vraket skolen. Anonymkode: ce7d3...304 Litt usikker på hva du mener med kansellert, men i høyere utdanning kan du maksimalt vært 60 stp. forsinket i utdanningen før lånet stoppes. Så dersom du har tatt imot lån for et studieår du ikke har fullført har du ikke rett på mer støtte før dette er hentet inn igjen. Gjelder det VGS aner jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #9 Skrevet 24. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om jeg har tatt stipend før, fått det, også kansellert det? Fikk ifjor, men droppa det pga jeg ikke vraket skolen. Anonymkode: ce7d3...304 Har ingenting å si om du har ombestemt deg og sagt fra deg stipend. Anonymkode: 4b7ff...817
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå