Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller går dem gjennom brukere for å se om noen har skyldig lån osv?

Jeg søkte lån/stipend ifjor, fikk tilbud, men så kansellerte den. Vil det ha noe innvirkning på søknaden min nå?

Anonymkode: ce7d3...304

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får lån så lenge du ikke har brukt opp de åtte årene, eller har misligholdt tidligere lån. I ditt tilfelle vil du trygt kunne søke (og få) lån så lenge du fortsatt ikke har studert mer enn 8 år. 

Anonymkode: 98241...06a

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får lån så lenge du ikke har brukt opp de åtte årene, eller har misligholdt tidligere lån. I ditt tilfelle vil du trygt kunne søke (og få) lån så lenge du fortsatt ikke har studert mer enn 8 år. 

Hva mener du med misligholdt tidligere lån? Snakker vi lån fra banken som ikke er tilbakebetalt?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med misligholdt tidligere lån? Snakker vi lån fra banken som ikke er tilbakebetalt?

Nei, lån fra lånekassen. F.eks hvis du tok studielån for 20 år siden og dette lånet gikk til inkasso osv. 

https://lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/Purring-og-inkasso/oppsagte-lan-pant-og-statens-innkrevingssentral/kan-jeg-fa-ny-stotte-nar-lanet-mitt-er-sagt-opp/

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, lån fra lånekassen. F.eks hvis du tok studielån for 20 år siden og dette lånet gikk til inkasso osv. 

https://lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/Purring-og-inkasso/oppsagte-lan-pant-og-statens-innkrevingssentral/kan-jeg-fa-ny-stotte-nar-lanet-mitt-er-sagt-opp/

Nope. Men har hatt inkasso fra andre tng da, som f.eks jeans fra HM osv. Alt er betalt nå selvsagt. Har dette innvirkning?

Skrevet

Nope. Men har hatt inkasso fra andre tng da, som f.eks jeans fra HM osv. Alt er betalt nå selvsagt. Har dette innvirkning?

Nei det har ingenting å si.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Imsdalen skrev:

Nei det har ingenting å si.

Hva om jeg har tatt stipend før, fått det, også kansellert det? Fikk ifjor, men droppa det pga jeg ikke vraket skolen.

Skrevet

Hva om jeg har tatt stipend før, fått det, også kansellert det? Fikk ifjor, men droppa det pga jeg ikke vraket skolen.

Litt usikker på hva du mener med kansellert, men i høyere utdanning kan du maksimalt vært 60 stp. forsinket i utdanningen før lånet stoppes. Så dersom du har tatt imot lån for et studieår du ikke har fullført har du ikke rett på mer støtte før dette er hentet inn igjen. Gjelder det VGS aner jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingenting å si om du har ombestemt deg og sagt fra deg stipend. 

Anonymkode: 4b7ff...817

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...