Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2005 #1 Skrevet 8. mai 2005 Nå har fashion-victims begynt å gå med dette også. Et katolsk bønnekjede, veldig viktig i den katolske religion. En ting er at de selger kors på h&m, men bønnekjeder? Ingen respekt for religion lenger?anyone?
Dru Skrevet 8. mai 2005 #2 Skrevet 8. mai 2005 Jeg ser ikke at det er så forskjellig fra f.eks. kors og davidstjernen. Motebildet følger dessuten ofte hva som skjer i verden, sånn som f.eks. klær med kamuflasjemønster i "krigstider". Så helt uventet var det ikke at katolske symboler tar plass i motebildet.
Gjest gjest1 Skrevet 8. mai 2005 #3 Skrevet 8. mai 2005 Var på vorspiel for en stund siden og en litt mer perifer kompis stilte med rosenkrans rundt halsen. Jeg ble faktisk både litt overrasket (hadde ikke sett at de solgte det på H&M enda) og provosert. Jeg spurte han om han visste hva han hadde rundt halsen. Det visste han ikke. Jeg synes virkelig ikke rosenkrans har noe i motebildet å gjøre!
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2005 #4 Skrevet 22. mai 2005 Nå er det jo bestemte regler for hvordan en rosenkrans skal se ut. Man kan ikke bare tre 50 pærler på en snor, slenge på et kors og kalle det rosenkrans liksom. Har ikke sett de som blir solgt på H&M men jeg ser for meg at det her er snakk om dårlige kopier. Også må jeg si meg enig med Drucilla. Folk går jo rundt med kors uansett hvor mye eller lite kristne de er, så jeg ser ikke helt forskjellen.
Gjest Tristessa Skrevet 23. mai 2005 #5 Skrevet 23. mai 2005 Æsj nei, denne trenden har jeg ikke sansen for i det hele tatt. Har nær familie som er dypt katolsk, og jeg synes egentlig det er forkastelig å se sossegutter gå med rosenkrans over lyserosa piquet-trøyer uten forståelse i det hele tatt over hva de går med. Greit nok at det som selges på H&M er en billig kopi, men det spiller emm. ingen trille når man tydelig kan se hva som har vært inspirasjonen. Jeg synes egentlig at religiøse symboler skal brukes med varsomhet dersom man ikke er særlig religiøs selv.
Sienna Skrevet 24. mai 2005 #6 Skrevet 24. mai 2005 Æsj nei' date=' denne trenden har jeg ikke sansen for i det hele tatt. Har nær familie som er dypt katolsk, og jeg synes egentlig det er forkastelig å se sossegutter gå med rosenkrans over lyserosa piquet-trøyer uten forståelse i det hele tatt over hva de går med. Greit nok at det som selges på H&M er en billig kopi, men det spiller emm. ingen trille når man tydelig kan se hva som har vært inspirasjonen. Jeg synes egentlig at religiøse symboler skal brukes med varsomhet dersom man ikke er særlig religiøs selv.[/quote'] Helt enig.
Gjest z Skrevet 24. mai 2005 #7 Skrevet 24. mai 2005 Jeg synes ikke det er ille med tanke på respekt for religionen, synes heller det bare blir "teit". Å gå med et symbol uten å vite hva det er, blir på linje med alle dem som har tatovert inn kinategn på kroppen som de ikke aner hva står for. Litt pinlig.
Gjest Virvel Skrevet 24. mai 2005 #8 Skrevet 24. mai 2005 Helt enig med Tristessa, og også med petzl i at det blir for dumt å bruke symboler man ikke vet hva betyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå