Gå til innhold

Er jeg (fremmtidig leietager urimelig?)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg trenger en ny bolig jeg må leie

(i første omgang) jeg har annonsert annonse via finn.no. jeg leter  hver dag med og finne bolig vedsiden av og ha annonse. Veldig mange ganger jeg har sendt en hendvendelse til utleiere så har jeg merket at en del utleiere ikke svarer tilbake. noe jeg synes er svært uhøflig! Har også fått hendvendelser ang min annonse og jeg blir så irritert når utleier fremmstår som så serriøs men slutter plutselig og svare. Hva synes dere om dette? Det er ikke sånn at jeg er kravstor har jobb i oslo men det er ikke sånn at jeg må bo i oslo har tittet på steder både i oslo akershus buskerud osv men ikke så lett når veldig mange utleiere er userriøse! Dette er ikke en krangle tråd men jeg har både brukt penger og tid på og prøve og ordne bosted men det går veldig sakte og en del utleiere er meget kravstore! 

Anonymkode: 7e087...1f2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Å forvente svar fra noen du bare har sendt henvendelse/søknad til er ikke vits. Det kommer til tider enorme mengder inn som utleier, og å svare på alt tar tid. Men å ikke svare noen en har begynt en samtale med om boligen er uhøflig. Da kan de i det minste si at boligen er tatt eller at de ønsker noen andre.

Endret av Moonwalker
  • Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Vær klar over at det er utleiers marked der ute og utleierne er ikke nødt til å være høflige. De får leid ut uansett.

Anonymkode: 8ed73...a45

• Liker 8
Skrevet

Utleiere i pressområder har som regel svært stor pågang, særlig på denne tiden av året (rett før studiestart). En gang fikk jeg 70 henvendelser på en enkel hybel før jeg fikk fjernet annonsen, sier seg selv at man ikke klarer å svare alle.  

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at uleier er kravstor?

Anonymkode: debf7...430

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Vær klar over at det er utleiers marked der ute og utleierne er ikke nødt til å være høflige. De får leid ut uansett.

Men jeg er like mye forbruker som utleiere jeg har også brukt penger på og annonsere en annonse da er det utleiers høflighet og si i fra om en bolig er utleid da det er utleier som i førsteomgang sende meg hendvendelser! Dessuten er det vanlig høflighet og svare når noen et intresserte i en bolig da er det bare for utleier  og svare og si om boligen er ledig eller ikke!;-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Moonwalker said:

Å forvente svar på noen du har sendt henvendelse/søknad er ikke vits. Det kommer til tider enorme mengder inn som utleier, og å svare på alt tar tid. Men å ikke svare noen en har begynt en samtale med om boligen er uhøflig. Da kan de i det minste si at boligen er tatt eller at de ønsker noen andre.

Jeg synes det er respektløst og ikke svare uansett! Det er en grunn til at det er mulig og skrive meld på finn og da er det normalt og svare tilbake på hendvendelser. Jeg har fått mange hendvendelser og jeg svarer faktisk på alle! Det kalles for respekt og høfelighet!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du med at uleier er kravstor?

Tja når de ønsker og leie ut en 40 km bolig umøbelert utenfor oslo for ca 14000 kr + 40000 kr i depositum?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, mmd said:

Utleiere i pressområder har som regel svært stor pågang, særlig på denne tiden av året (rett før studiestart). En gang fikk jeg 70 henvendelser på en enkel hybel før jeg fikk fjernet annonsen, sier seg selv at man ikke klarer å svare alle.  

Hva tenker du når utleier kontakter personer som har annonsert på finn.no og  er på jakt etter bolig de har en avtale om og ringes utleier holder ikke avtalen og svarer ikke på tlf? Eller meld? Det synes jeg er respektløst og dårlig oppførsel!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja når de ønsker og leie ut en 40 km bolig umøbelert utenfor oslo for ca 14000 kr + 40000 kr i depositum?

Men de får jo leid den ut.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er like mye forbruker som utleiere jeg har også brukt penger på og annonsere en annonse da er det utleiers høflighet og si i fra om en bolig er utleid da det er utleier som i førsteomgang sende meg hendvendelser! Dessuten er det vanlig høflighet og svare når noen et intresserte i en bolig da er det bare for utleier  og svare og si om boligen er ledig eller ikke!;-)

Du er jo i din fulle rett til å synes det, men det spiller jo ingen rolle for utleier at du synes det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er utleier selv og en ting jeg i alle fall kan garantere er at de som pruter på pris ikke får svar. Har de ikke råd til den husleie + depositum jeg har satt kan de bare scrolle rett forbi annonsen min takk. Jeg har faktisk ikke tid til å svare på dusinvis av mail fra mennesker som allikevel ikke oppfyller mine krav til leietaker.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Men de får jo leid den ut.

Det vet du ikke det kan hende og det kan tenkes at veldig mange ikke ønsker og betale så mye!

Endret av Stens
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Er utleier selv og en ting jeg i alle fall kan garantere er at de som pruter på pris ikke får svar. Har de ikke råd til den husleie + depositum jeg har satt kan de bare scrolle rett forbi annonsen min takk. Jeg har faktisk ikke tid til å svare på dusinvis av mail fra mennesker som allikevel ikke oppfyller mine krav til leietaker.

Nå er det jo ikke akk det som er tema her da!

Endret av Stens
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Uhøflig. 

Anonymkode: d4f54...ef3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men du synes det er helt greit og ikke holde avtaler?;-) glad jeg slipper og ha deg som utleier

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Uhøflig. 

Takk

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

For noe tull! Gi en kilde på at finn.no bare er for utleiere det stemmer ikke finn.no er en side for alle som ønsker og kjøpe selge gi bort og for folk som ønsker og leie bolig og for utleiere som ønsker og leie ut!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Stens skrev:

For noe tull! Gi en kilde på at finn.no bare er for utleiere det stemmer ikke finn.no er en side for alle som ønsker og kjøpe selge gi bort og for folk som ønsker og leie bolig og for utleiere som ønsker og leie ut!

?

• Liker 5
Skrevet

Uhøflig. 

Helt enig utrolig uhøfelig og respektløst! Når en leietager fks ikke betaler eller ikke er serriøs så faller verden sammen om det er motsatt så er det liksom ikke så viktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...