Gå til innhold

Bli alenemor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen alenemødre som har gått igjennom svangerskap alene? Er gravid i 5 måned og er spent på hva jeg har i vente.. Fortell gjerne din historie!

Anonymkode: 7a3e5...c2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har.

Gikk gjennom hele svangerskapet alene, det var kjempetøft for jeg var mye syk, men absolutt verdt det når resultatet var verdens herligste baby.

Nå hadde jeg heldigvis økonomi på stell, jobb og utdannelse så klarer meg veldig fint. Men alenemor er ikke noe man bør bli "frivillig" for tøft er det, uansett hvordan man snur og vender på det.

Anonymkode: ff195...1a6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gått veldig bra, men psykisk tungt å forholde seg til noen som ikke ønsker å delta særlig i barnets liv og familien hans som blander seg uten å ønske særlig kontakt heller. Er på 10ende året nå. Og så har barnet 3 diagnoser, som ble satt for ett par år siden, så så ikke den komme. 

Men klarer oss godt. Barnet lider ingen nød. 

Anonymkode: 579e7...d5f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alenemor i ordets rette forstand. Dvs ingen far inni bildet. Jeg synes det har gått greit, til tross for kolikk og veldig lite søvn. Klarer meg fint alene, tror det et verre å være i forhold som skranter. 

Anonymkode: de7c9...34f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen alenemødre som har gått igjennom svangerskap alene? Er gravid i 5 måned og er spent på hva jeg har i vente.. Fortell gjerne din historie!

Det er vanskelig hvis man ikke har økonomi og godt nettverk. Det hadde ikke jeg, så jeg har jobbet hardt for å få ting på stell. Men alt går..

Anonymkode: e19ea...37a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig hvis man ikke har økonomi og godt nettverk. Det hadde ikke jeg, så jeg har jobbet hardt for å få ting på stell. Men alt går..

Anonymkode: e19ea...37a

Hvorfor blir noen alenemor når de ikke har alt på stell?

Anonymkode: ee704...16b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk velger ikke å bli alenemødre. Såpass bør du forstå.

• Liker 5
Skrevet
På 25.7.2019 den 13.37, AnonymBruker skrev:

Fordi man ikke hadde lyst til å ta abort, fordi man kan bli uplanlagt gravid, selv med prevensjon, og fordi man kan få "alt på stell" sånn etterhvert. Livet skjer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sitter selv i en håpløs situasjon. Jeg ble gravid på prevensjon en fuktig aften for 6 måneder siden. Gruer og gleder meg, livredd. Ingen tips men vi er flere i samme båt 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er livredd jeg er blitt gravid etter et engangsligg med en person jeg ikke kjenner eller vet noe om. Det er bare pinlig og ydmykende. Hadde aldri trodd det skulle skje heller. :( Kondomet falt av en kort periode uten noe klimaks.

Anonymkode: 784ce...894

AnonymBruker
Skrevet

Huff sjekk deg, jeg ble gravid av et one night stand. Gravid i uke 9, aner ikke hva jeg skal gjøre. Har time til abort 1 august, tenker enormt mye på hva jeg skal gjøre 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må nok det. Blir abort da. Jeg vil faktisk ikke ha barn med en fremmed, men vil heller ikke gjennom alt det grusomme ved en abort. At jeg ikke tok en angrepille gjør meg så sint nå!! 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff sjekk deg, jeg ble gravid av et one night stand. Gravid i uke 9, aner ikke hva jeg skal gjøre. Har time til abort 1 august, tenker enormt mye på hva jeg skal gjøre 

Kan jeg forresten spørre hvordan du ble gravid? Ubeskyttet sex? 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er livredd jeg er blitt gravid etter et engangsligg med en person jeg ikke kjenner eller vet noe om. Det er bare pinlig og ydmykende. Hadde aldri trodd det skulle skje heller. :( Kondomet falt av en kort periode uten noe klimaks.

Ja men så ta abort da vel... hva skal du si til barnet når hen spør hvem er pappa? 

Å være alenemor er bentøft!

Anonymkode: dc17e...0ac

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitter selv i en håpløs situasjon. Jeg ble gravid på prevensjon en fuktig aften for 6 måneder siden. Gruer og gleder meg, livredd. Ingen tips men vi er flere i samme båt 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På 24.7.2019 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Nå ser man at du bare troller kjære trådstarter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men så ta abort da vel... hva skal du si til barnet når hen spør hvem er pappa? 

Å være alenemor er bentøft!

Anonymkode: dc17e...0ac

Det skal jeg! 

Men synes naturligvis det er en kjip situasjon jeg selv har satt meg i. Hvordan det kunne klaffe slik, er jo bare utrolig. Har flere venner og bekjente om bruker flere måneder på å bli gravid.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har du splittet personlighet 7a3e5...c2b? Du utgir deg for å være andre og svarer på deg selv 😂

For alle som leser KG: De fleste innlegg om samliv og slikt er oppdiktede. Inkludert det her.

Anonymkode: e29b0...73d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...