Gå til innhold

Hvordan holde seg unna mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ned i vekt. 
kosthold er hoved problemet, jeg tenker på mat hele tiden. Har kjede/trøstespist mye. 

Har dere noen råd for å unngå? 

Anonymkode: bcd96...6cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du kan spise så mye du vill, når du vill så lenge det ikke er kaloritett mat.. spis gulerrøtter og blomkål om du blir sulten mellom måltider, å drikk mye vann. Da blir mage full på svær lite kalorier. Ellers er mye gjordt om man redusere den største syndere av dem alle sukker!!!😖

ps gikk ned 30 kilo selv i fjor👌

Anonymkode: 0118a...e01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg sosial og opptatt så du ikke rekker å spise og tenke så mye på mat. Slitt med samme problemet selv, om jeg var hjemmealene på ett visst tidspunkt på dagen så spiste jeg alt jeg kom over. Jeg har begynte med periodisk faste nå, og for meg syns jeg det hjelper, selv om jeg har spisevindu de timene som har vært de værste for meg så hjelper det når jeg da spiser ett skikkelig måltid isteden for å småspise alt jeg kom over som fristet. 

Anonymkode: 65a7b...ec7

Skrevet

Du vil aldri kunne holde vekten nede hvis du ikke finner ut av hvorfor du kjedespiser. Annet enn dette må man rett og slett ha viljestyrke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ha en så aktiv livsstil at du spiser for å leve, ikke lever for å spise.

Anonymkode: 8adb5...17e

AnonymBruker
Skrevet

Man slutter ikke med en vane , man bytter den bare mot en annen. Lag nye rutinerte.

når du blir rastløs og får fokusere på 

mat, så gjør noe...

gå 10-15 min lang tur, vask noen klær , støvsug, møte en venn... bare gjør noe får å distrahere deg i dette tidsrommet.

Anonymkode: 0118a...e01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme problem. Begynte å legge merke til når på dagen det var.

I mitt tilfelle var det på kvelden. Nå går jeg kveldstur istedenfor. :)

Anonymkode: 1b7b0...e20

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som fungerer i lengden er å fikse den mentale biten på veien. Før var jeg som deg, men etter å sakte kutte ned på str på måltider, sakte bytte ut matvarer og la det gå lang over lang tid ble hodet også med. Jeg unngikk å lage «nei-mat» og derfor får jeg ikke behov for det lengre. 

Anonymkode: 29e40...80d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...