Gå til innhold

Hva er dette, hva skal jeg gjøre?? Uvane??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

8-åringen min har plutselig begynt å lage lyder. Altså, når vi feks ser film, går tur, hva som helst lager han hele tiden en slags «uuuuhm»-lyd. Forferdelig irriterende, men han nekter for at han lager lyder når jeg ber ham om å slutte. Det er nesten som det er en tvangshandling? 

Har noen peiling på dette? Hva gjør jeg? Skal jeg minne han på å ikke lage slike lyder? Det oppsto omtrent over natta for 4 dager siden, og jeg hører det HELE tiden når ikke det er noe som overdøver.

Anonymkode: be95b...065

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uvane. Går over. 

Anonymkode: ddc2e...da9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tics? Tourettes?

Anonymkode: dfdd2...08d

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uvane. Går over. 

Anonymkode: ddc2e...da9

Det håper jeg på!! 

Bør jeg si noe? Søsknene klikker...🙈 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tics? Tourettes?

Anonymkode: dfdd2...08d

Har aldri vist noe slags tegn på noe sånt før, kan det bare oppstå sånn? Bør jeg gjøre noe? Søke hjelp? Hvor lang tid bør jeg vente før jeg evt oppsøker hjelp?

Mange spørsmål, men syns det var så merkelig og ble bekymret...

Takker begge for svar:)

Anonymkode: be95b...065

Skrevet

Tror det går over. En mamma jeg kjenner holdt på å bli gal av å høre på Sputnik, Nå skal vi skilles Johanna, dag etter dag, time etter time. (barnehagen lånte cd-er med hjem)

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig at unger går igjennom perioder med ticks og tvangshandlinger I form av lyder, rykninger, grimaser osv. Han kan ikke noe for det så du oppnår ingenting med å be han slutte annet enn å gjøre ham flau og lei. Går somregel over av seg selv etter en stund. 

Anonymkode: 20ee4...ef4

• Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig at unger går igjennom perioder med ticks og tvangshandlinger I form av lyder, rykninger, grimaser osv. Han kan ikke noe for det så du oppnår ingenting med å be han slutte annet enn å gjøre ham flau og lei. Går somregel over av seg selv etter en stund. 

Anonymkode: 20ee4...ef4

Veldig viktig respons 👍👍 Det er mange artikler som sier noe om at dette ser ut til å være vanlig i en periode rundt denne alderen. Mener jeg leste noe på forskning.no

Søk du👍 

Og pust, putt inn ørepropper og vent og se❤️ Det går høyst sannsynleg over. 

Hulsen mamma til en 6åring som ved fem år plutselig begynte med en kremte/hals lyd en stund & som samme type periode drev å knep øynene repetativt sammen da hun så på nettbrett. 

Alt er over og historie nå 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...