Gå til innhold

Til dere som misliker barn.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er likegyldig til folk flest, uansett alder. Synes ikke folk er noe søtere som små, tvert i mot, verre, der ser man folk flest sanne natur, før de får selvkontroll. 

Anonymkode: 08a80...b38

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er likegyldig til folk flest, uansett alder. Synes ikke folk er noe søtere som små, tvert i mot, verre, der ser man folk flest sanne natur, før de får selvkontroll. 

Anonymkode: 08a80...b38

Vi kunne møttes 

Jeg tror du er en interessant person. Bare desillusjonert. Ikke ok.

Skrevet
8 timer siden, gobbledigook skrev:

Nei, min barndom var kjempefin, den. 
Jeg forstår ikke mennesker som elsker babyer og små unger sååå søte og koselige, så følelsene er gjensidige.

Skal sies at "misliker" er et ganske sterkt uttrykk, jeg er mer likegyldig til barn. Har ikke noe med dem å gjøre, annet enn tantebarn som er helt OK.

Å sitte med en baby i fanget er det beste jeg vet. Jeg elsker det De ser på deg og glipper med øynene. Og sovnet. Jeg føler meg aldri så god som da.Det er som om jeg er tryggheten selv. Godfølelsen:-)

Skrevet

Jeg misliker ikke barn men vil ikke ha barn selv. Var i praksis i studiet og jobbet utelukkende med barn, det var kjempekjekt. Har flere venninner med barn og er veldig glad i barna deres. 

Uten sammenligning forøvrig så synes jeg spørsmålet er litt som å spørre noen hvorfor de ikke liker hunder. 

• Liker 6
Skrevet

Har jobbet en del med barn, men foretrekker å vedlikeholde det skillet. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg misliker ikke barn men vil ikke ha barn selv. Var i praksis i studiet og jobbet utelukkende med barn, det var kjempekjekt. Har flere venninner med barn og er veldig glad i barna deres. 

Uten sammenligning forøvrig så synes jeg spørsmålet er litt som å spørre noen hvorfor de ikke liker hunder. 

Det er noe seriøst galt med folk som ikke liker hunder🤣

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en helt ok barndom, og misliker egentlig ikke barn, er mer likegyldig. Det er klart at det blir noe annet når det gjelder tantebarn, barn til venninner og andre barn man har et nært forhold til, men når det gjelder generell interesse, koser jeg myyye heller med en ukjent kattunge, valp, et lam osv. Ukjente voksne interesserer meg ikke bare fordi de er voksne, så hvorfor skulle ukjente barn gjøre det?

Problemet med at folk misliker barn tror jeg som oftest er at de er likegyldige, og så blir det kræsj og konflikt når andre absolutt skal presse unger på dem. Man kan ikke forvente at ukjente/fjerne bekjente er like besatte av og ikke minst tolerante overfor andres unger som de selv er. Akkurat som jeg ikke forventer at andre skal juble over mine bragder på jobb eller trening, la seg sjarmere av dyrene mine osv. 

Anonymkode: 77208...af1

• Liker 6
Skrevet
45 minutter siden, Rucula skrev:

Det er noe seriøst galt med folk som ikke liker hunder🤣

Jeg er helt motsatt av andre her, ser jeg. Jeg liker ikke hunder, men elsker barn 😅 jeg synes hunder er slitsomme, krevende og jeg synes man blir så låst med hund. Synes faktisk det å ha hund er mer krevende enn å ha barn, så noen hund kommer aldri inn i mitt hus - til min samboers store fortvilelse. 

Er egentlig ikke noe dyremenneske generelt, vil ikke ha dyr i hus i det hele tatt. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Marisana skrev:

Jeg er helt motsatt av andre her, ser jeg. Jeg liker ikke hunder, men elsker barn 😅 jeg synes hunder er slitsomme, krevende og jeg synes man blir så låst med hund. Synes faktisk det å ha hund er mer krevende enn å ha barn, så noen hund kommer aldri inn i mitt hus - til min samboers store fortvilelse. 

Er egentlig ikke noe dyremenneske generelt, vil ikke ha dyr i hus i det hele tatt. 

😱  for meg er hunder nøkkelen til lykke i livet. De gir enormt med energi, kjærlighet, glede og er verden mest effektive personlige trener 😄

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var temmelig likegyldig til barn før jeg fikk barn selv. Var helt sikker på at jeg aldri skulle ha barn selv, hadde nok med hundene mine og barn virket bare slitsomt og skummelt. 

Så fikk jeg barn likevel og jeg må si at jeg nå syntes barn er de mest fantastiske skapningene i hele verden! :hjerte:

Anonymkode: bdb0a...0f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hele livet har jeg visst at jeg ikke ønsket meg barn. Og fikk i mange år høre at "du ombestemmer deg når du blir eldre". Vel, nå er jeg 40 og fremdeles meget frivillig barnløs. Folk har heldigvis omsider tatt hintet og sluttet å mase da. For meg er det helt absurd å tenke på at folk faktisk ønsker seg barn, men jeg klarer da fint å respektere at man er totalt forskjellig. Synd det ikke går begge veier.

Anonymkode: b0e70...90f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Barn er skitne, bråkete og oppmerksomhetssyke. Orker ikke. 

Anonymkode: 5b6d2...ee9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Rucula said:

😱  for meg er hunder nøkkelen til lykke i livet. De gir enormt med energi, kjærlighet, glede og er verden mest effektive personlige trener 😄

Akkurat det samme som barn :) 

Anonymkode: 41a4c...f17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, The Kitten said:

Det kan for øvrig være verdt å grunne litt på at å si "jeg liker ikke kvinner/menn fordi de er ekle, irriterende og *fyll i resten selv*"ville blitt regnet som hets, men å si det om barn er merkelig nok helt OK. Barn som ikke er ferdig utviklede mennesker og ikke kan forsvare seg. Jeg synes ikke det er så hyggelig.

Skrevet
34 minutter siden, Rucula skrev:

Godt man er forskjellige 😅 jeg føler det akkurat slik med barn 🤷🏻‍♀️😅

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele livet har jeg visst at jeg ikke ønsket meg barn. Og fikk i mange år høre at "du ombestemmer deg når du blir eldre". Vel, nå er jeg 40 og fremdeles meget frivillig barnløs. Folk har heldigvis omsider tatt hintet og sluttet å mase da. For meg er det helt absurd å tenke på at folk faktisk ønsker seg barn, men jeg klarer da fint å respektere at man er totalt forskjellig. Synd det ikke går begge veier.

Anonymkode: b0e70...90f

Jeg har full respekt for dere som ikke ønsker egne barn. Det kan jeg forstå. Det er mer de som virkelig misliker dem. Jeg bare lurer på hvorfor. 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn er skitne, bråkete og oppmerksomhetssyke. Orker ikke. 

Anonymkode: 5b6d2...ee9

De er jo ikke alltid sånn 🙂 oppmerksomhetssyke? Hm 

Jeg dømmer ikke dere som misliker barn. Jeg bare lurer på hvorfor dere gjør. Er så glad i unger selv, uansett om de er skitne og bråkete. Jeg kan gå ut i lunsjen til nærmeste park bare for å sitte der og se på barn som leker. Gjør meg i godt humør  🙂 vi er jo veldig ulike. Greit det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke overbegeistret for barn, men så lenge dem er stille og rolige så har jeg ikke noe i mot dem. Liker ikke kliss, lukt og snørr da. Jeg hadde en fantastisk fin barndom. 

Anonymkode: fd797...465

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det samme som barn :) 

Anonymkode: 

1 time siden, Marisana skrev:

Godt man er forskjellige 😅 jeg føler det akkurat slik med barn 🤷🏻‍♀️😅

Hehe ja, godt man er forskjellig :):)

jeg har selv et barn som jeg selvfølgelig elsker over alt. Men det er liksom bikkja som gir ro i sjela når jeg vil koble av. Han blir heller aldri grinete eller overtrøtt, ikke kaster han mat på gulvet heller 🤣

bare en silkeglatt, myk, hengiven fyr full av kjærlighet 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan for øvrig være verdt å grunne litt på at å si "jeg liker ikke kvinner/menn fordi de er ekle, irriterende og *fyll i resten selv*"ville blitt regnet som hets, men å si det om barn er merkelig nok helt OK. Barn som ikke er ferdig utviklede mennesker og ikke kan forsvare seg. Jeg synes ikke det er så hyggelig.

Men man må godta at folk er forskjellige. 

Jeg er glad i barn(nå), men dømmer ikke de som ikke er det

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...