Gå til innhold

Kjæreste som aldri sier unnskyld!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med min mann i 16 år, vi har 2 barn. Vi forsøker å lære ungene god oppførsel, blant annet å be om unnskyldning dersom man ved et uhell gjør noen vondt. Jeg praktiserer dette selv.

Mannen min derimot, har jeg ALDRI hørt ta ordet unnskyldning i sin munn. Idag var vi alle i hagen, og han skulle vise meg hvordan ny kantklipper fungerer. Dermed setter han den ned i gruslagt område, og grusen spruter alle veier, blant annet oppover min fot. AU, sa jeg halvhøyt og litt irritert. Han gjentok faktisk det samme igjen, litt mer ut på siden, men grusen spruter nok en gang. LA VÆR MED DET DER, sa jeg høyt. Dermed var han sur og marsjerte bort. 

Foten min er ikke alvorlig skadet eller noe, men jeg har flere hakk etter grus som traff hardt. Hans reaksjon er altså å bli sur, noe som provoserer meg. Og jeg mener han står frem som et dårlig eksempel ovenfor ungene. Normal høflighet er å be om unnskyldning, og det koster ingenting! 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 670ce...18f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det er et tegn på at han har lav selvfølelse og ikke vil innrøme feil.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, sånn er mannen min óg! Blir sur eller sint om jeg utrykker smerte for noe han har forårsaket. 🙄

Anonymkode: b4f53...734

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, sånn er mannen min óg! Blir sur eller sint om jeg utrykker smerte for noe han har forårsaket. 🙄

Anonymkode: b4f53...734

Hva gjør du da? Jeg føler meg lite respektert, og syns det er barnslig oppførsel. Sa ifra om det. Da dro han på hytta, planlagt tur, men han gadd ikke si hadet!

TS 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min er helt lik. Jeg sier også unnskyld. Så irriterende 

Anonymkode: eb0d6...add

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min er helt lik. Jeg sier også unnskyld. Så irriterende 

Hva tror du er årsaken?

TS 

AnonymBruker
Skrevet

Min mann sier heller aldri unnskyld. Det virker som om det ordet er umulig for ham. Jeg er imidlertid vokst opp med en mor som har det på samme måte, og har derfor lettere for å akseptere det. Begge to VISER unnskyld. Min mor ved å lage noe ekstra godt eller være veldig på tilbudssiden, min mann ved å bli ekstremt kjærlig/ veldig positiv/lager ablegøyer for å få meg til å le, og så får jeg gave dagen etter. 

Jeg får en del blomster og gaver. :laugh:

Om folk verken kan si unnskyld eller vise unnskyld er det ekstremt negativt. 

Anonymkode: 67415...53c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mann sier heller aldri unnskyld. Det virker som om det ordet er umulig for ham. Jeg er imidlertid vokst opp med en mor som har det på samme måte, og har derfor lettere for å akseptere det. Begge to VISER unnskyld. Min mor ved å lage noe ekstra godt eller være veldig på tilbudssiden, min mann ved å bli ekstremt kjærlig/ veldig positiv/lager ablegøyer for å få meg til å le, og så får jeg gave dagen etter. 

Jeg får en del blomster og gaver. :laugh:

Om folk verken kan si unnskyld eller vise unnskyld er det ekstremt negativt. 

Min viser overhode ikke unnskyld! Han viser derimot irritasjon så det holder. Så usjarmerende og lite mandig.

TS 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min viser overhode ikke unnskyld! Han viser derimot irritasjon så det holder. Så usjarmerende og lite mandig.

TS 

Men hvorfor aksepterer du det? Min mann vet at dersom han ikke verken sier eller viser unnskyld dersom han har gjort noe ufint /urimelig, så er det kald front til han gjør det. 

• Liker 4
Skrevet

Mannen din virker utrolig barnslig. Får avsmak av sånne menn🙈

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Idiotmenn som ikke forstår at de er et forbilde for ungene sine. Ungen lærer å aldri si unnskyld. fantastisk.

Anonymkode: dd4ac...37f

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i all verden er du sammen med en så lite empatisk mann som dette her? Er det ikke bedre å være sammen med noen som respekterer at du har følelser også?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du er årsaken?

TS 

Jeg vet ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Sier du unnskyld hvis du gjør noe galt? 

Anonymkode: fb082...aa9

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier du unnskyld hvis du gjør noe galt? 

Anonymkode: fb082...aa9

Leser du hele hovedinnlegget før du kommenterer??

Anonymkode: 5d0c9...373

• Liker 5
Skrevet

Unnskyld er bare ett ord. Handlinger som teller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ordet «unnskyld» er en uting.. En tillært, påtving handling med ord som vi ble lært da vi var barn for å slippe unna mer straff.

Kanskje at han i oppveksten sin ble såpass mast på med å si det ordet at når slike situasjoner oppstår så vrenges det inni han og han flykter. 

Ingen unnskyldning, men kanskje en forklaring. 

Hadde ikke brydd meg om min sa unnskyld om han ikke hadde vist anger også..

Å vide anger er et tegn på at da er sjansen mindre for gjentakelse. Det å si «unnskyld» er gjerne bare for å slippe unna. 

Anonymkode: ea78e...9c1

AnonymBruker
Skrevet

Anger... skjønner ikke hvorfor jeg skulle forvente det? Anger hører ikke hjemme i denne settingen, han gjorde jo ikke dette med vilje. 

Jeg hadde vært storveis fornøyd med 'oj, går det bra?'. Det kunne erstattet ordet unnskyld. Pluss at jan selvfølgelig viste at han syns dette var leit.

Slik han løste det... jeg vet ikke. Det er helt merkelig for meg. Og jeg ønsker å markere at jeg ikke godtar adferden. Men jeg vet ikke hvordan.

TS 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anger... skjønner ikke hvorfor jeg skulle forvente det? Anger hører ikke hjemme i denne settingen, han gjorde jo ikke dette med vilje. 

Jeg hadde vært storveis fornøyd med 'oj, går det bra?'. Det kunne erstattet ordet unnskyld. Pluss at jan selvfølgelig viste at han syns dette var leit.

Slik han løste det... jeg vet ikke. Det er helt merkelig for meg. Og jeg ønsker å markere at jeg ikke godtar adferden. Men jeg vet ikke hvordan.

TS 

Spør rett ut om han skjønner at det gjorde vondt, og at du vet at det ikke var med vilje, men at en unnskyldning uansett er både hyggelig og på sin plass når man gjør ting mot andre (uavhengig om det er med vilje eller ikke). 

Blir han sur for sånne småting hadde jeg bedt han skjerpe seg momentant. 

Anonymkode: 771c6...8ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt en prat med han når han kommer hjem fra hytta. Spør om hvorfor han dro uten å si ha det? Slik vil du ikke ha det. Dessuten synes du det var leit at han ble så sur når han sprutet grus på deg med kantklipperen og du hadde en reaksjon. Hva var det han reagerte så sterkt på? Forstår han ikke at det er den som gjør ugjerningen som skal være ydmyk? Her må han faktisk svare for seg. Hvis han ikke engang er villig til å diskutere dette må du faktisk enten skilles eller leve med evig irritasjon. Litt rart dette ikke har blitt tatt opp tidligere.

ett ord: kommunikasjon!!!!

Anonymkode: 7e839...aeb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...