Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått tilbud om studieplass på et IT-årsstudium. Har en jobb jeg hater, og planla å studere dette ved siden av og etter hvert bruke det til å søke ny jobb.

Men, dette året har jeg fått noen nye oppgaver på jobb som gjør at jeg får mindre fritid. Da er jeg usikker på om jeg klarer å ta noe studium på fritiden, evt ta det over to år istedet for ett.

Jeg valgte nettstudie-varianten, men nå når jeg leste beskrivelsen av opplegget (som har blitt oppdatert etter at jeg søkte), står det at hvert emne har 1-2 timer med «synkronisert» nettundervisning per uke. Dette skremte meg litt, for jeg tenkte på nettundervisning som at jeg kan se på forelesninger når jeg selv vil ? Om noen av forelesningene er samtidig som jeg er på jobb, går det jo ikke.

Noen som vet hvordan dette fungerer?

Og er det realistisk å kunne få utsette studiet med et halvår, evt ta det over to år ved siden av jobb?

Anonymkode: 6cc53...7a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På noen nettstudier er det kun livestreaming av en del forelesninger, på andre er det opptak som man kan se en ukes tid, på andre er det opptak som er tilgjengelig resten av semestret. 

Anonymkode: 1a59c...094

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På noen nettstudier er det kun livestreaming av en del forelesninger, på andre er det opptak som man kan se en ukes tid, på andre er det opptak som er tilgjengelig resten av semestret. 

Så det holder om jeg feks ser det samme dag eller uke?

Men er det samlinger på nettstudier, eller trenger man bare å møte opp til eksamen?

AnonymBruker
Skrevet

Jobb er ikke grunnlag for å få utsatt et studium. 

Anonymkode: 0ffc4...98a

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jobb er ikke grunnlag for å få utsatt et studium. 

Anonymkode: 0ffc4...98a

Men det står på nettsiden at studiet kan tas over to år. Jobb er vel et grunnlag for det?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så det holder om jeg feks ser det samme dag eller uke?

Men er det samlinger på nettstudier, eller trenger man bare å møte opp til eksamen?

Hvordan skal jeg vite det? jeg er ikke synsk og kan derfor ikke se hva som gjelder for ditt studie... 
Det er du som sitter på informasjon hva som gjelder ditt studie. 

Jeg nevner tre ulike former for hvordan nettstudier funker, og det er det beste svaret noen kan gi deg så lenge du ikke informerer hverken om skole eller studieprogram. 
Men vi kan jo gjenta at det er ulik gjennomføring av ulike nettstudier: noen nettstudier har obligatoriske samlinger, andre har frivillige samlinger, andre har null samling. 
Du får sette deg ned å lese informasjonen du har fått, og så får du kontakte skole dersom det er mangelfull informasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...