AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #1 Skrevet 24. juli 2019 Barnehagen ønsker at vi har løs sele til å feste i vogna, da de har posene inne når barna ikke sover. Er det noen som har en slik sele å anbefale? Og hvordan festes egentlig en slik i vognen? Har Stokke Trailz om noen har erfaring.. Anonymkode: eb94a...c27
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #2 Skrevet 24. juli 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnehagen ønsker at vi har løs sele til å feste i vogna, da de har posene inne når barna ikke sover. Er det noen som har en slik sele å anbefale? Og hvordan festes egentlig en slik i vognen? Har Stokke Trailz om noen har erfaring.. Anonymkode: eb94a...c27 Stokke Trailz har jo en sele i sportsdelen. Anonymkode: 1fa1b...fe6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #3 Skrevet 24. juli 2019 Mange vogner har en ring for å feste sele enten under sittedelen eller fastsydd inni sittedelen evt. på den interne selen. Vært litt forskjellig på de vognene jeg har hatt. Men barnevognseler er ikke så lett å få tak i lenger Virker nesten som det er på vei ut av markedet. Og mange er veldig dyre. Jeg var på jakt etter for et par siden og utenom noen få nettbutikker, fant jeg på Sparkjøp, til fornuftig pris. Anonymkode: 1daef...e25
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #4 Skrevet 24. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Stokke Trailz har jo en sele i sportsdelen. Anonymkode: 1fa1b...fe6 Ja, det vet jeg. Barnehagen ønsker en løs sele, så de slipper tre selen inn og ut av vognposer når barna skal sove. De har posene inne utenom sovet iden, så de ikke skal bli kalde (utover høsten). Anonymkode: eb94a...c27
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #5 Skrevet 24. juli 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det vet jeg. Barnehagen ønsker en løs sele, så de slipper tre selen inn og ut av vognposer når barna skal sove. De har posene inne utenom sovet iden, så de ikke skal bli kalde (utover høsten). Anonymkode: eb94a...c27 Ah, sånn ja. Husker faktisk det fra jeg jobbet i barnehage selv. Vi pakket inn alle ungene som hver sin burrito inne og bærte dem ut i vogna. Men ingen hadde sele på den tiden. Anonymkode: 1fa1b...fe6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #6 Skrevet 24. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnehagen ønsker at vi har løs sele til å feste i vogna, da de har posene inne når barna ikke sover. Er det noen som har en slik sele å anbefale? Og hvordan festes egentlig en slik i vognen? Har Stokke Trailz om noen har erfaring.. Anonymkode: eb94a...c27 Gå til Barnas hus eller andre barnebutikker og se hva de har tilgjengelig. Barn i seler gir meg dårlige assosiasjoner. Burde være unødvendig å binde fast barn når de skal sove. Noen bør holde vakt i hele sovetiden. Anonymkode: 3cbce...f3d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #7 Skrevet 24. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gå til Barnas hus eller andre barnebutikker og se hva de har tilgjengelig. Barn i seler gir meg dårlige assosiasjoner. Burde være unødvendig å binde fast barn når de skal sove. Noen bør holde vakt i hele sovetiden. Anonymkode: 3cbce...f3d De har sovevakt. Synd du ser på seler sånn, jeg ser det som en sikkerhet. Man ser ikke på bilbelte som å binde fast, det er også en sikkerhet. Ettåringer kan være rimelig kjappe og på vei ut vogna før du får snudd deg, før de har sovnet og om de plutselig våkner. Var selv vitne til det en gang og ungen gikk rett på tryne med ansiktet først. Moren var rett ved siden av men rakk ikke engang avverge det. Anonymkode: eb94a...c27 3
atropos Skrevet 24. juli 2019 #8 Skrevet 24. juli 2019 (endret) Mitt barn er smalt og klarer fint å smette seg ut av den til tom og Trine (Sparkjøp) jeg har en fra da jeg var liten, men den ligner veldig på den jeg linker til. For oss er det viktig med en som samler selene på midten så ikke stroppene faller så lett av skuldrene. https://www.fruugo.no/clippasafe-designer-sele-tommene/p-25273404-54801287?language=no&ac=croud&gclid=CjwKCAjwg-DpBRBbEiwAEV1_-JxIkxITwWpij5dgWfEkRP7HLz10AmbdpQa9ObChKj8cN4VsX3WngBoCW8sQAvD_BwE Endret 24. juli 2019 av atropos
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #9 Skrevet 24. juli 2019 33 minutter siden, atropos skrev: Mitt barn er smalt og klarer fint å smette seg ut av den til tom og Trine (Sparkjøp) jeg har en fra da jeg var liten, men den ligner veldig på den jeg linker til. For oss er det viktig med en som samler selene på midten så ikke stroppene faller så lett av skuldrene. https://www.fruugo.no/clippasafe-designer-sele-tommene/p-25273404-54801287?language=no&ac=croud&gclid=CjwKCAjwg-DpBRBbEiwAEV1_-JxIkxITwWpij5dgWfEkRP7HLz10AmbdpQa9ObChKj8cN4VsX3WngBoCW8sQAvD_BwE Takk, ja det er denne varianten som dukker opp når jeg har søkt også.. Kanskje vi skulle prøve den Anonymkode: eb94a...c27 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #10 Skrevet 24. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: De har sovevakt. Synd du ser på seler sånn, jeg ser det som en sikkerhet. Man ser ikke på bilbelte som å binde fast, det er også en sikkerhet. Ettåringer kan være rimelig kjappe og på vei ut vogna før du får snudd deg, før de har sovnet og om de plutselig våkner. Var selv vitne til det en gang og ungen gikk rett på tryne med ansiktet først. Moren var rett ved siden av men rakk ikke engang avverge det. Anonymkode: eb94a...c27 Barn faller og slår seg. Jeg ser heller at barnet mitt tryner et par ganger ut av vogna, enn at vi får en lignende hendelse som tidligere dette siste året. Anonymkode: fa744...619
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #11 Skrevet 24. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barn faller og slår seg. Jeg ser heller at barnet mitt tryner et par ganger ut av vogna, enn at vi får en lignende hendelse som tidligere dette siste året. Anonymkode: fa744...619 Som sagt er det sovevakt. Nettopp pga den saken Har jeg barnet har jeg selv tilsyn med vogna. Anonymkode: eb94a...c27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå