AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #1 Skrevet 24. juli 2019 Hei! Jeg har nå fått tilbakemelding om at jeg ikke deler noe på fb. Jeg har fått barn, og barnet har blitt et år og noen lurer på om hvorfor jeg ikke har oppdatert på fb, eller lagt ut NOE om barnet eller min familie! Og fra ferien vi var på! Folk savner bilder liksom... Sliter litt med sosial angst, og vegrer meg for å poste noe. Det føles feil å poste og føles feil å ikke dele noe. Begynner nesten å lure på om folk tenker at jeg ikke er glad i barnet mitt eller har det bra? Hva tenker folk om de som ALDRI legger ut noe som helst? Anonymkode: 881fd...621
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #2 Skrevet 24. juli 2019 Du må jo ikke legge ut noe om du selv ikke ønsker det. Er nok ingen som tror at du ikke er glad i barnet ditt forde. Jeg legger heller ikke ut så mye på sosiale medier. Anonymkode: f474f...40c 10
Heisann1234 Skrevet 24. juli 2019 #3 Skrevet 24. juli 2019 Jeg legger nesten aldri ut noe. Er ikke redd eller har angst for noe men, jeg bare tenker ikke over det egentlig 😊 De liksa jeg får vet jeg er fake og ikke betyr noe og jeg stresser ikke over at kollegaene mine eller fjerne slekninger osv ikke skal få med seg hva jeg driver. Helt ærlig, de gir vel f. Akkurat som at jeg gir f i deres bilder. 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #4 Skrevet 24. juli 2019 Jeg tenker at de vil verne om sitt privatliv og sine barn. Og syns det er veldig bra. Jeg legger ut ca 6 bilder i året og syns egentlig det er i overkant, og jeg har kun folk jeg kjenner godt på lista mi. Andre har 1000 venner og legger ut bilder daglig. Folk er forskjellige. Anonymkode: 6299e...09c 9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #5 Skrevet 24. juli 2019 Hvis du føler du må poste noe, men ikke vil dele for mye, post bilder uten mennesker- naturbilder fra steder der dere er, en vakker soloppgang/solnedgang, fergekø, inngangsporten til lekeland, iskremen som smaker godt i sommervarmen osv. Hilsen en som aldri poster noe, noen steder. (Har ikke FB, Twitter, Snapchat, Instagram, eller noe slikt) Anonymkode: b4717...819 8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #6 Skrevet 24. juli 2019 Jeg poster ingenting på facebook! Jeg sender på snap til de tre nærmeste som jeg ellers snakker med hver dag og bor langt unna. Det synes jeg er hyggelig, men ingen behov for å dele med andre. Anonymkode: 00756...9b7 5
Kitcat Skrevet 24. juli 2019 #7 Skrevet 24. juli 2019 (endret) Om de som aldri deler noe på SoMe tenker jeg at de ikke er så opptatt av det, og det er helt greit! Tenker ikke at det er noe galt med dem overhodet. En mellomløsning kan være å dele bildet av barn/ ferier osv bare til de nærmeste som besteforeldre etc. Vi pleier å gjøre det sånn. Har en lukket gruppe sånn at besteforeldrene kan følge med på barna og deres aktiviteter. Snap er jo også en mulighet, men her foretrekkes FB, sånn at man kan gå tilbake å se på minner. Endret 24. juli 2019 av Kitcat 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #8 Skrevet 24. juli 2019 Jeg tenker at de som aldri poster noe verner om privatlivet sitt og lever helt flotte liv uten å ha behov for å vise det frem. Jeg poster aldri noe på facebook eller instagram, men det hender jeg legger ut noe på snapchat. Der har jeg bare folk jeg kjenner veldig godt. Anonymkode: 1a596...579 8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #9 Skrevet 24. juli 2019 5 timer siden, Kitcat skrev: Om de som aldri deler noe på SoMe tenker jeg at de ikke er så opptatt av det, og det er helt greit! Tenker ikke at det er noe galt med dem overhodet. En mellomløsning kan være å dele bildet av barn/ ferier osv bare til de nærmeste som besteforeldre etc. Vi pleier å gjøre det sånn. Har en lukket gruppe sånn at besteforeldrene kan følge med på barna og deres aktiviteter. Snap er jo også en mulighet, men her foretrekkes FB, sånn at man kan gå tilbake å se på minner. Jeg sender ofte bilder og sånt til besteforeldre på melding og noen ganger til broren min som er onkel 😊 Ellers hender det at jeg sender bilder på melding/messenger eller snap om noen spør! Godt å høre at folk ikke tenker at det er rart eller tror det er noe gærnt. Jeg har svart dem at jeg er litt privat av meg... Jeg føler jo at de hever et øyebryn, men det kan være angsten min som «snakker»... Anonymkode: 881fd...621 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #10 Skrevet 24. juli 2019 Det kommer litt an på.. Hvis du er en som " liker og deler" alt mulig men aldri deler noe privat, så er du en som åker ut av min venneliste. Jeg deler en del sjøl og folk som bare snoker og ikke bidrar er så kjedelig . Anonymkode: f4de5...5e1 3
Gjest theTitanic Skrevet 24. juli 2019 #11 Skrevet 24. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har nå fått tilbakemelding om at jeg ikke deler noe på fb. Jeg har fått barn, og barnet har blitt et år og noen lurer på om hvorfor jeg ikke har oppdatert på fb, eller lagt ut NOE om barnet eller min familie! Og fra ferien vi var på! Folk savner bilder liksom... Sliter litt med sosial angst, og vegrer meg for å poste noe. Det føles feil å poste og føles feil å ikke dele noe. Begynner nesten å lure på om folk tenker at jeg ikke er glad i barnet mitt eller har det bra? Hva tenker folk om de som ALDRI legger ut noe som helst? Anonymkode: 881fd...621 Det kan gå et år uten at jeg deler noe. Min face er nok kjedelig lesing. Og bruker ikke annet. Fint at du har et liv utenom fb tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #12 Skrevet 26. juli 2019 Den eneste kontoen jeg har på sosiale media, er facebook. Og stort sett deler jeg aldri noe som helst privat med "venner". Deler innimellom med barna mine. Jeg har folk i familie og bekjentskapskretsen som deler alt og INGENTING. Det er hver minste lille tur, rydding i hagen, bading, "vi reiser til....", gratulerer med dagen min aller kjæreste , søte, fine ...... . Jeg blir helt kvalm av all denne delingen av "se så lykkelig og vellykket vi er". Og så disse likesene og kommentarene "søte, fine du", "å, du er alltid så nydelig" osv. Jeg følger ingen, for da blir jo listen så uendelig lang med meningsløse innlegg den ene gangen i uken jeg er innom siden min. Vil jeg på død og liv vite hva de forskjellige har postet, så tar jeg en titt. Men stort sett ikke, for jeg vil ikke føle meg forpliktet til å like plattheter. Anonymkode: 8a79f...f05 6
Addie Skrevet 26. juli 2019 #13 Skrevet 26. juli 2019 Jeg skjønner ikke hva folk som aldri deler noe på fb, bruker fb til? Bare å snoke på andre?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #14 Skrevet 26. juli 2019 6 minutter siden, Addie skrev: Jeg skjønner ikke hva folk som aldri deler noe på fb, bruker fb til? Bare å snoke på andre? Jeg har fb, deler aldri noe men snoker ikke heller. Har ikke sletta den pga messenger 😅 Anonymkode: ccc65...789 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #15 Skrevet 26. juli 2019 11 minutter siden, Addie skrev: Jeg skjønner ikke hva folk som aldri deler noe på fb, bruker fb til? Bare å snoke på andre? Snoker man om man ser på det som andre helt frivillig har lagt ut på siden sin ? For meg, betyr det å snoke, å grave i folks privatliv, uten at de ønsker det selv. Min hovedgrunn til å være på FB, er å følge nyttige sider som jeg liker for å få med meg info om det som skjer rundt meg. F eks kommunen sin FB side, sykehjemmet der min mor er beboer osv. Slik fungerer FB som en informasjonskanal, hvor alt jeg liker å være oppdatert på, er på samme sted. Anonymkode: 8a79f...f05 18
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #16 Skrevet 26. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fb, deler aldri noe men snoker ikke heller. Har ikke sletta den pga messenger 😅 Anonymkode: ccc65...789 Det er vel mulig å ha messenger uten FB ? https://www.dinside.no/mobil/guide-bruk-messenger-uten-facebook-konto/70842195 Anonymkode: 8a79f...f05 1
feebee Skrevet 26. juli 2019 #17 Skrevet 26. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Det er vel mulig å ha messenger uten FB ? https://www.dinside.no/mobil/guide-bruk-messenger-uten-facebook-konto/70842195 Anonymkode: 8a79f...f05 Dette er riktig. Er slik jeg har det
Addie Skrevet 26. juli 2019 #18 Skrevet 26. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Snoker man om man ser på det som andre helt frivillig har lagt ut på siden sin ? For meg, betyr det å snoke, å grave i folks privatliv, uten at de ønsker det selv. Min hovedgrunn til å være på FB, er å følge nyttige sider som jeg liker for å få med meg info om det som skjer rundt meg. F eks kommunen sin FB side, sykehjemmet der min mor er beboer osv. Slik fungerer FB som en informasjonskanal, hvor alt jeg liker å være oppdatert på, er på samme sted. Anonymkode: 8a79f...f05 Jeg ser den. Men FB lever jo fordi folk og bedrifter deler. Synes det er rart at man er venner med så mange hvis man aldri deler noe av seg selv. Trenger ikke å legge ut 450 bilder fra ferien, finnes jo en mellomting. Jeg synes bare det er litt merkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #19 Skrevet 26. juli 2019 Jeg har ikke sosial angst, og jeg legger heller ikke noe ut om ungene mine på Facebook. En fotocollage når ungene fyller år er en gjenganger. «Tenk at i dag fyller denne godjenta/godgutten 10 år» 😱 Ja, tenk det? Alle som ikke avgår ved døden fyller jo år. Har ingen behov for dette, både jeg og barna klarer oss helt fint uten. Det er mange som gjør dette, og det er enda flere dom ikke gjør dette. Begge deler er helt greit 💗 Anonymkode: e7223...b5a 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #20 Skrevet 26. juli 2019 Jeg deler veldig mye mindre på fb nå en før. Sender heller en snap til nærere relasjoner. Kan godt legge ut noe på fb altså, men blir ikke 20 bilder fra årets ferie. Anonymkode: 7b807...f7d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå