AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #1 Skrevet 24. juli 2019 Ønsker litt tanker og ideer til hvordan jeg kan pusse opp billigst mulig før jeg har tenkt å selge leiligheten min. Jeg vil ikke gjøre for mye da jeg tror jeg ville tapt økonomisk på det. Men noe bør nok gjøres for at leiligheten skal se litt mer attraktiv ut. Gi gjerne tips om type maling osv Kjøkken: gammelt retro. Skuffer som er tunge å dra ut osv. Glassfiberstrie på veggene og vinylgulv som har noen flekker som aldri går vekk. Stue: glassfiberstrie med mønster. Synes mønsteret egentlig er litt fint. Hvitt. Lyst/noe gulaktig parkett. Soverom: Innebygde skap. Noe stygg maling. Kan gjerne fungere å male over. Glassfiberstrie, men lyse vegger. Likt gulv som stue. Bad: pusset opp i 2012 og ser bra ut. Gang: lik parkett som stue. Lys farge på vegger. Har også en liten bod hvor set evt går an å lage oppheng/hyller. Anonymkode: 367cc...2d1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #2 Skrevet 24. juli 2019 Ikke fnn på å pusse opp kjøkkenet! Få inn meglere og la dem gi tips. Noen ganger selger helt uoppusset bedre enn litt oppusset fordi folk ser potensialet. Det er imidlertid viktig å finne en megler som også synes den delen av jobben er gøy. Se på annonser og se om det er noen meglere som jevnt over selger leiligheter som er bedre presentert enn andre. Men høres ut som du bør bruke det eldre kjøkkenet som utgangspunkt for en koselig stil, og kun skal bruke maling. Eventuelt slipe parketten og lakkere den lysere (koster rundt 10.000 avhengig av størrelse). Målet med det du gjør skal være å skape atmosfære på bilder. Gi folk følelsen av at dette er et sted de vil bo, og at de tingene som skal gjøres kan tas på sikt fordi det er så koselig. Anonymkode: 050be...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #3 Skrevet 24. juli 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ønsker litt tanker og ideer til hvordan jeg kan pusse opp billigst mulig før jeg har tenkt å selge leiligheten min. Jeg vil ikke gjøre for mye da jeg tror jeg ville tapt økonomisk på det. Men noe bør nok gjøres for at leiligheten skal se litt mer attraktiv ut. Gi gjerne tips om type maling osv Kjøkken: gammelt retro. Skuffer som er tunge å dra ut osv. Glassfiberstrie på veggene og vinylgulv som har noen flekker som aldri går vekk. Stue: glassfiberstrie med mønster. Synes mønsteret egentlig er litt fint. Hvitt. Lyst/noe gulaktig parkett. Soverom: Innebygde skap. Noe stygg maling. Kan gjerne fungere å male over. Glassfiberstrie, men lyse vegger. Likt gulv som stue. Bad: pusset opp i 2012 og ser bra ut. Gang: lik parkett som stue. Lys farge på vegger. Har også en liten bod hvor set evt går an å lage oppheng/hyller. Anonymkode: 367cc...2d1 Høres smartere ut å selge som oppussingsobjekt enn å begynne å gjøre noe selv. Glassfiberstrie er så ut som bare mulig. Den må enten helsparkles eller plates over noe som er mye arbeid for at det skal bli fint. Når badet er ok, så kan jo det lokke en handy person. Kjøkken er lettere å og billigere enn bad å pusse opp selv. Anonymkode: af22b...35c
ekkoet Skrevet 24. juli 2019 #4 Skrevet 24. juli 2019 Minst mulig - det som må gjøres må være for å få fine bilder. Da ville jeg malt slik at flatene er pene og hele, få fine bilder og mest mulig folk på visning. Dersom noe er helt ræl kan du få meglers synspunkt.
isbjørnungen Skrevet 24. juli 2019 #5 Skrevet 24. juli 2019 Jeg tror jotun har en maling som gir mye samme effekten som helsparkling for å få vekk glassfiberstrie, ganske nytt produkt.
alli634 Skrevet 24. juli 2019 #6 Skrevet 24. juli 2019 Her er malingen som nevnes over https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/malingen-som-tryller-bort-ujevn-tapet/ Har ikke prøvd dette selv, men i linken finner du videoer om hvordan det gjøres 1
Mhmjadda Skrevet 24. juli 2019 #7 Skrevet 24. juli 2019 Slik du beskriver det ville jeg ha malt skapene med stygg maling (de må sikkert slipes ned før du maler), i en nøytral farge som står sammen med resten av leilighetene, og ikke så mye mer. Ville heller ha brukt pengene på en skikkelig boligstylist!
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #8 Skrevet 25. juli 2019 8 timer siden, Mhmjadda skrev: Slik du beskriver det ville jeg ha malt skapene med stygg maling (de må sikkert slipes ned før du maler), i en nøytral farge som står sammen med resten av leilighetene, og ikke så mye mer. Ville heller ha brukt pengene på en skikkelig boligstylist! Hvorfor stygg maling? Anonymkode: d8540...c46 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå