AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #1 Del Skrevet 24. juli 2019 Hei! Jeg skal ha en samling for ca 25 personer, og skal servere grillmat. Trenger tips til hva og hvor mye kjøtt som bør kjøpes inn, samt forslag til tilbehør som kan lages på forhånd (gjerne dagen før). Det skal også serveres kaker, men disse har jeg i boks. Send gjerne gode råd min vei! Anonymkode: a2b04...d40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 24. juli 2019 #2 Del Skrevet 24. juli 2019 Jeg synes denne er greit som et utgangspunkt https://maschmanns.no/2016/01/18/porsjonsberegning/ Men hvor mye kjøtt/fisk pr person har mye med tilbehøret å gjøre. Mye salat, potetsalat, grillede grønnsaker betyr som regel at det går mindre kjøtt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #3 Del Skrevet 24. juli 2019 Takk for link. Tar gjerne i mot tips på tilbehør som metter bra og er godt! Anonymkode: a2b04...d40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tånegla Skrevet 24. juli 2019 #4 Del Skrevet 24. juli 2019 Couscous kan du lage lett dagen i forveien. Bytt ut 2/3 av vannet med hermetiske tomater og fres opp litt vårløk bland i en buljongterning. Dette kan serveres kaldt. Yoghurtdressing med hvitløk og gastromat- om du har igjen av det da🙄 bruk Evt grillkrydder. Focaccia kan du og lage dagen i forveien og vare varme litt opp i ovnen. Potetsalat med grov sennep og olivenolje går og an å lage dagen i forveien. Og selvsagt de obligatoriske grønne salatene. Grill mais og grønnsaksspyd - tomat, zuccini, løk, sopp. Kos dere med grilling. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 24. juli 2019 #5 Del Skrevet 24. juli 2019 Jeg skal arrangere et selskap på samme størrelse som ditt og skal servere indrefilet. Vet man sier 200 gram pr person, men jeg er så redd for at det blir for lite, så beregner 250 pr pers. Som tilbehør skal jeg lage potetsalat, (lages dagen før), ovnsstekte poteter, (må lages mens kjøttet stekes). Skal lage to forskjellige salater, og foccaccia. Tenker jeg må bake 3 stk foccaccia i langpanne, og da halvsteker jeg dem dagen før og helsteker samme gan som selskapet er. Foccaccia er best fersk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #6 Del Skrevet 24. juli 2019 Maisstuing, soppstuing og slikt er så godt med grillmat! Kan lages dagen før men bør varmes litt før servering. Anonymkode: 074cb...253 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #7 Del Skrevet 24. juli 2019 Pølser med brød og lomper Tilbehør: -Sprøstekt løk fra pose -Rå, hakket løk -Sennep, Idun -Ketchup, Idun -Rekesalat Anonymkode: 13874...d8b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #8 Del Skrevet 24. juli 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal også serveres kaker, men disse har jeg i boks. I metall- eller plastikkboks? Anonymkode: 13874...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #9 Del Skrevet 24. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: I metall- eller plastikkboks? Anonymkode: 13874...d8b Haha, mente at de har jeg kontroll på, stresset litt mer med grillmaten😂 Takk for gode tips alle sammen, dere er gode! Anonymkode: a2b04...d40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #10 Del Skrevet 24. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha, mente at de har jeg kontroll på, stresset litt mer med grillmaten😂 Takk for gode tips alle sammen, dere er gode! Anonymkode: a2b04...d40 Lykke til og kos dere Anonymkode: 13874...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 24. juli 2019 #11 Del Skrevet 24. juli 2019 Brokkolisalat og coleslaw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #12 Del Skrevet 25. juli 2019 Tzatziki, vannmelon og fetasalat med mynte, ruccula og vårløk. Potetsalat med enten rømmedressing eller vinagrette dressing med Dijonsennep. Ha i feks reddik, oliven, sukkererter, eple og masse dill. Litt annerledes enn tradisjonell potetsalat. Grille halvstekt baguetter syns jeg er godt, og servere med hvitløkssmør. Anonymkode: 55594...c28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 25. juli 2019 #13 Del Skrevet 25. juli 2019 Grønnsaksspyd (f.eks. med zucchini, champignon, paprika i ymse farger, cherrytomater) Tomatsalat med finhakket rødløk og hvitløk, mozzarella i terninger/små biter, og basilikum (samt olivenolje, salt og pepper) Grillede vannmelonskiver Jordbær dragert med sjokolade Mangosalsa Champignoner med hjemmelaget urtesmør/hvitløkssmør Alt dette kan forberedes dagen før, foruten de grillede melonskivene. Bare husk på å dekke det godt til (grønnsaksspydene i et fuktig klede), slik at det ikke tørker ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #14 Del Skrevet 25. juli 2019 Når vi lagde grillbuffet til 50 pers hadde vi: 4,2 kg indrefilet av svin 6 kg kyllingfilet 5 kg spareribs 10 kg hel laks Og et par pakker pølser til barna Som tilbehør hadde vi 30 stk grillede maiskolber (delt i tre) potetsalat grønn salat Gulrotsalat: raspet gulrot blandet med majones og smakt til med presset hvitløk, salt og pepper. Kryddersmør Dressinger Focaccia Anonymkode: 5da93...fd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå