AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #1 Skrevet 24. juli 2019 Vi har en midlertidig sjef frem til 1september. Hun er så manipulerende , eksuderende og har en oppførsel som tar all energi. ( psykologen til en kollega ba kollegaen min om å holde alle private ting unna henne - for hun var en sånn typisk "farlig" person) jeg har i natt ikke fått sovet. Har ferie - likevel sender hun melding uten å fortelle hva saken gjelder( noe som lett kunne gjøres via Mail) når jeg leser mld er dette etter kl 15- så da kunne hun ikke snakke. jeg har hatt henne som leder før - men var heldig og fikk byttet seksjon da jeg fremmet ønske om det og fikk dermed ny leder.. jeg blir så stresset og frustrert av denne psykopaten , og lurer på om dette er god nok grunn til å få sykemelding ... Anonymkode: b7904...23c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #2 Skrevet 24. juli 2019 Du kan ikke sykmelde deg. En lege må sykmelde deg. Hvorvidt legen mener dette er grunnlag for å skrive en sykmelding, kan ingen av oss si noe om. Anonymkode: a7a3d...7f6 1
studerende Skrevet 24. juli 2019 #4 Skrevet 24. juli 2019 For å få sykemelding må du ha en "sykdom, skade eller lyte" . At sjefen din er et rævhull teller ikke som noen av disse tingene og det gir da ingen rett på sykemelding.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #5 Skrevet 24. juli 2019 Skjønte fint lite det med meldingen og hva som gjør henne en «psykopat» og at du vil ha en sykemelding? Hvis du har tatt ut ferie så er det ikke slik at du må svare på melding og telefon, du svarer når det passer deg. De kan ikke kreve noe annet. Anonymkode: fbc0e...b16 1
Wagner Skrevet 24. juli 2019 #6 Skrevet 24. juli 2019 Har en helt grusom sjef - kan jeg sykemelde meg Det er et spørsmål som bare legen din kan svare på ettersom det er hen som skriver ut sykemeldinger. Om lederen har store mellommenneskelige problemer å skaper dårlig psykososialt arbeidsmiljø så kan du kontakte verneombudet. Men jeg fraråder deg til å bruke karakteristikker som "psykopat", "narsissist" eller tilsvarende ettersom dette vil bli sett på som usakligheter som faktisk kan slå tilbake på deg selv. Hold deg til faktiske beskrivelser om oppførselen som utvises. Du sier det er flere kolleger som har merket at denne lederen ikke er skikket for posisjonen hun har i bedriften, dette gjør at du stiller godt. Om det er vedvarende personalproblemer og konflikter på arbeidsplassen kan du også henvende deg til underordnet leder eller leders leder. Hvis det er slik at det hverken er aktuelt for deg å kontakte verneombudet , leders leder eller underordnet leder så finnes det ikke noe annet alternativ enn å bytte arbeidsplass om vedkommende gjør deg syk. En eventuell sykemelding varer ikke lenge og sjefen vil være den samme når du kommer tilbake. Hun vil ikke forandre seg i perioden du er borte. I teori og praksis skal du ikke måtte ha det vondt på din egen arbeidsplass så det er leit å høre at du har det slik. Tvi tvi! 1
Eevee Skrevet 24. juli 2019 #7 Skrevet 24. juli 2019 Dette må du dessverre stå i og takle. Stå opp for deg selv, kommuniser med sjefen og hold hodet kaldt. Dette er voksenlivet som gir deg en utfordring. Sykemelde seg fordi du har krevende mennesker i livet ditt du ikke orker/vil forholde deg til blir for umodent? Kom igjen 👊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå