Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, kom på venteliste på sykepleien ved OsloMet. Har venteplass nummer 231 dags dato, men startet på 288...

har jeg sjans? 😰

Anonymkode: 55b8b...11b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler, har du søkt andre plasser?
Men man vet jo aldri ^_^

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei :(

Anonymkode: 0aa2a...ddd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok du må innstille deg på at det ikke blir sykepleie på OsloMet til høsten. 

Anonymkode: 08ba4...e3f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er ca 500 plasser i Oslo og ca 170 på Kjeller. Hvis det er i Oslo du har søkt, må halvparten som har fått plass takke nei, hvis det er Kjeller du har søkt, må alle som har fått plass takke nei + 60 stykker som står på venteliste før deg takke nei.

Med andre ord: du kommer ikke til å komme inn, dessverre.

Anonymkode: 7265a...704

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Takk for en god latter denne onsdagsmorgenen. :laugh:

Anonymkode: c7966...a29

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du selv om saken?

Anonymkode: c2792...119

• Liker 3
Skrevet

De tar alltid inn ekstra på studiene. Er forventet at noen ikke møter opp. Så selv om du er nr 1 kan det være vanskelig å komme inn. Som nr 230 er det garantert at du ikke gjør det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sendt ut 840 tilbud på 497 plasser, som betyr at 343 av disse må takke nei før de begynner på ventelisten. Du har ikke sjans. 

Anonymkode: 0b195...4ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Chizue skrev:

Tviler, har du søkt andre plasser?
Men man vet jo aldri ^_^

Søkt på lovisenberg også, plass 144 der

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du selv om saken?

Anonymkode: c2792...119

Har rykket ned fra 288 til 228 idag, som er hele 60 plasser på under en ukes tid. Har lest litt rundt at på skolestart er det ca 30% som dropper ut. Vet oddsene er lave men har litt tro.

Dette er siste året mitt som førstegangssøker også, så har vurdert å enten fikse karakterer eller studere grunnmedisin for 1 tilleggspoeng og fagene rettet sykepleien. Men jeg er innstilt på at hvis oslomet eller lovisen gir meg plass, så blir ikke det før i slutten av august/september noe jeg er helt ok med!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Søkt på lovisenberg også, plass 144 der

Har rykket ned fra 288 til 228 idag, som er hele 60 plasser på under en ukes tid. Har lest litt rundt at på skolestart er det ca 30% som dropper ut. Vet oddsene er lave men har litt tro.

Dette er siste året mitt som førstegangssøker også, så har vurdert å enten fikse karakterer eller studere grunnmedisin for 1 tilleggspoeng og fagene rettet sykepleien. Men jeg er innstilt på at hvis oslomet eller lovisen gir meg plass, så blir ikke det før i slutten av august/september noe jeg er helt ok med!

Det er jo fordi de før deg takker nei til å stå på venteliste fordi de er litt mer realistiske enn deg. 

Anonymkode: c7966...a29

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du overser glatt å kommentere tallene jeg har gitt deg, men det er faktisk fakta du må forholde deg til. I fjor møtte det 505 studenter til 477 studieplass på oslo met og de tok inn 7 fra venteliste. Du kommer ikke inn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, kom på venteliste på sykepleien ved OsloMet. Har venteplass nummer 231 dags dato, men startet på 288...

har jeg sjans? 😰

Nei dessverre du kommer ikke inn. Ta opp fag og gi gass frem til neste år eller vurdere helsefagarbeiderutdannelse?

Anonymkode: 7b549...7a9

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du overser glatt å kommentere tallene jeg har gitt deg, men det er faktisk fakta du må forholde deg til. I fjor møtte det 505 studenter til 477 studieplass på oslo met og de tok inn 7 fra venteliste. Du kommer ikke inn. 

Overseer de ikke, og er klar over at sannsynligheten er lav. Velger å være gotroende til tross å håpe på det beste

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei dessverre du kommer ikke inn. Ta opp fag og gi gass frem til neste år eller vurdere helsefagarbeiderutdannelse?

Anonymkode: 7b549...7a9

Helsefagarbeiderutdannelse? Care too elaborate? :)

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

... Eller du får belage deg på å studere sykepleien på et mindre sted, slik mange andre studenter som ikke har nok konkurransepoeng for de store byene må.

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overseer de ikke, og er klar over at sannsynligheten er lav. Velger å være gotroende til tross å håpe på det beste

Hva i alle dager er poenget med å lage en tråd når du har bestemt deg for hva du skal tro uansett? Alle og enhver ser at du ikke har sjanse til å komme inn, men allikevel lager du denne tråden i håp om at noen skal si du har sjans, når det ikke skjer velger du å se bort fra alle som kommer med realistiske svar. Ganske idiotisk tråd med andre ord.

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

har jeg sjans? 😰

Hvor mange poeng hadde du?

Anonymkode: 9be59...f0c

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange poeng hadde du?

Anonymkode: 9be59...f0c

Har .9.2 i poeng ved oslomet og 41.2 ved lovisen.

oslomet har poenggrense på 42,7 mens lovisen har 46,9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på ventenummer 29, kom ikke inn😂

Anonymkode: 43b74...576

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...