AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #1 Skrevet 23. juli 2019 Hadde et keisersnitt for to uker siden. Er heldig og har ikke hatt noe smerter. Var oppe og gikk med en gang bedøvelsen var over og fikk dra hjem på dag to. Føler meg ganske normal i formen og lurer på hvordan det er å bære/løfte ting da? Tenker i hovedsak på baby i bilstol for eksempel? Eller storebror på ca 10 kg? Anonymkode: 00189...c49
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #2 Skrevet 23. juli 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde et keisersnitt for to uker siden. Er heldig og har ikke hatt noe smerter. Var oppe og gikk med en gang bedøvelsen var over og fikk dra hjem på dag to. Føler meg ganske normal i formen og lurer på hvordan det er å bære/løfte ting da? Tenker i hovedsak på baby i bilstol for eksempel? Eller storebror på ca 10 kg? Anonymkode: 00189...c49 Om du føler for å løfte, så er det uheldig for din egen kropp å løfte mer enn du har fått beskjed om og før du har fått beskjed om at det er greit å prøve. Bukveggsmusklene dine er kuttet over, livmoren din er kuttet opp, og alt trenger fred og ro til å gro sammen igjen. For din egen del, ta vare på deg selv. Anonymkode: 8a0b0...720 1
Avalon Skrevet 23. juli 2019 #3 Skrevet 23. juli 2019 Du skal ha fått med deg et skriv med informasjon om hvor mye du får bære og hvor lenge. Jeg hadde ks for 4 uker siden og har ikke hatt smerter på lenge, men jeg kjenner det fort når jeg har bært for mye. Jeg har bært mye annet enn baby og kjenner det veldig i ryggen så jeg er fint nødt til å roe ned.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #4 Skrevet 23. juli 2019 Har ingenting å si om du føler deg god når det likevel er fare for at arret kan revne. Anonymkode: 1632f...4c5 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #5 Skrevet 24. juli 2019 En god tommelfingerregel er å ikke bære tyngre enn den nyfødte babyen. Hvis du ikke har fått skriv fra sykehuset, så etterlys. Hos det jeg fikk sist står det blant annet at man ikke skal støvsuge og annet snacks. ☺️ Anonymkode: b0cd7...309 1
Nerine_ Skrevet 24. juli 2019 #6 Skrevet 24. juli 2019 Nei, du skal følge rådene du fikk fra sykehuset. Det gror ikke raskere fordi du føler deg fin. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #7 Skrevet 24. juli 2019 Jeg tok det heeelt med ro et par mnd etter mitt hastesnitt. Følte meg og bra, men ville ikke risikere noe, ser en del som hadde det travelt endte opp med brokk osv. Syns ikke det er verdt det når mannen kunne ta seg av løftingen 😛 Anonymkode: bb226...50e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #8 Skrevet 24. juli 2019 Jeg var helt alene med baby så jeg måtte løfte både bilstol og vogn.Jeg følte meg også helt fin! Gjett hva som skjedde? Plutselig fosset det blod ut av snittet og jeg måtte bli hentet av ambulansen. Så følg anbefalingene til sykehuset hvis du har mulighet til det. Anonymkode: bedf5...39b
Belima Skrevet 24. juli 2019 #9 Skrevet 24. juli 2019 Dette er sakset fra Helse Bergen. Operasjonssåret bør avlastes i 6 uker. Det vil si i hele barseltiden. Du bør da:komme inn ut av sengen som beskrevet overunngå tungt husarbeid som støvsuging og gulvvaskunngå tunge løft eks: eldre søsken, handleposer, barnevogn inn/ut av bil osv.du kan gjøre lettere mageøvelser, men vente med situp`s i 12 uker støtte operasjonssåret når du hoster og nyser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå