Gå til innhold

Koranklosser i hele Bergen for en folkefest.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synest ikke det er galt at de har disse på plass for å beskytte folkemengdene. Det jeg derimot ikke liker er at det er blitt sånn at vi skal trenger dette.

Jeg husker når torg dager, cutty sark, og 17. mai kunne avvikles uten slik fare for noens sikkerhet. Jeg sørger for at den tryggheten, den friheten er borte.

Anonymkode: e4ccf...911

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ?

Anonymkode: eb551...b8c

AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verden koranklosser?

Anonymkode: 16789...191

• Liker 2
Skrevet

Du laget dette innlegget kun for å kunne lufte et fordomsfullt uttrykk, ikke sant? 

Ulike sperringer har i alle fall vært i bruk i styggmange år ved arrangementer eller hvis det har meldt seg spesielle behov, både i Bergen og alle andre tettbygde strøk i Norge. Idioter finnes i alle politiske og religiøse støpninger, og som regel er sperringene bare fordi folk ikke har vett til å ferdes på en brukbar måte verken til fots eller med bil.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synest ikke det er galt at de har disse på plass for å beskytte folkemengdene. Det jeg derimot ikke liker er at det er blitt sånn at vi skal trenger dette.

Jeg husker når torg dager, cutty sark, og 17. mai kunne avvikles uten slik fare for noens sikkerhet. Jeg sørger for at den tryggheten, den friheten er borte.

Jeg husker også godt tiden før 22. juli 2011, men den tiden kommer aldri tilbake.

Anonymkode: 84df2...900

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

15 hours ago, Ullvott said:

Ulike sperringer har i alle fall vært i bruk i styggmange år ved arrangementer eller hvis det har meldt seg spesielle behov, både i Bergen og alle andre tettbygde strøk i Norge.

Når og hvor har det i Norge vært behov for sperringer, for å hindre direkte ondsinnede angrep rettet mot sivilbefolkningen? 

Greit nok at du ikke bryr deg, men hvorfor behov for å kalle de som bryr seg fordomsfull? 

Angrep rettet mot sivilbefolkningen. Ikke maktinstitusjoner, men sivilbefolkningen. Ikke mot uhell, men mot direkte angrep.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når og hvor har det i Norge vært behov for sperringer, for å hindre direkte ondsinnede angrep rettet mot sivilbefolkningen? 

Greit nok at du ikke bryr deg, men hvorfor behov for å kalle de som bryr seg fordomsfull? 

Angrep rettet mot sivilbefolkningen. Ikke maktinstitusjoner, men sivilbefolkningen. Ikke mot uhell, men mot direkte angrep.

Hvorfor i all verden kaller du det koranklosser? Vi har hatt ett eneste terrorangrep her i Norge, utført av en av våre egne, og det var i etterkant av dette at man begynte å ta forholdstegler ved store arrangementer. Hvorfor ikke kalle det bibelklosser?

Anonymkode: 03031...22d

• Liker 3
Skrevet

Synd de ikke hadde noen bibelklosser på Utøya, det hadde nok hjulpet. 

• Liker 2
Skrevet

"Koranklosser" eller hindringer som er ment å hindre løpske kjøretøy inn i folkemengder etableres nå overalt etter det enorme antallet slike hendelser rundt i Europa - samtlige utført av muslimske terrorister.

Man må gjerne lage seg vikarierende motiver (om høyreradikale) for å slippe å nevne de unevnelige (muslimene), men det ser veldig uansvarlig ut å gjøre det. Nærmest infantilt.

Venstrevridde velgere har over lang tid og mange år ønsket muslimsk innvandring velkommen. Dette er prisen vi alle må betale for dette ekstreme samfunnseksperimentet. Risikoen for når som helst å bli ihjelkjørt av en lastebil i en politisk aksjon. Men det kan selvsagt like gjerne være knivstikkinger, macheteangrep, bomber, skuddsalver eller brannstiftelser. Muslimsk terror, og politisk markering, kommer i mange varianter. 

At alt dette ikke har skjedd i stor skala her enda betyr bare at vi er en dag nærmere at det skjer. 

"Takk".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden kaller du det koranklosser? Vi har hatt ett eneste terrorangrep her i Norge, utført av en av våre egne, og det var i etterkant av dette at man begynte å ta forholdstegler ved store arrangementer. Hvorfor ikke kalle det bibelklosser?

Hvorfor det kalles koranklosser? fordi de er satt opp for å hindre "løpske" lastebiler fra å kjøre inn i folkemengder. Derfor er det sånne "flotte" blomsterpotter langs hele Karl Johans gate. 
Det har ikke vært satt inn noen sikkerhetstiltak for vårt 17.mai tog etter Utøya. Tiltakene kom etter en rekke angrep med lastebil utført av muslimske terrorister. Nå settes det opp biler som sperrer hele veien slik at det ikke er mulig å kjøre inn i 17. mai toget på vår skole. Tidligere stod det en person der og sa fra til biler at "her kan du ikke kjøre for toget har begynt å gå". Nå står det to store varebiler og blokkerer veien hvert eneste år, det er så koselig atte!

Det som har blitt satt igang av tiltak etter 22. juli er vel ekstra sikkerhet rundt regjeringsbyggene? Vet ikke, men det var vel uansett på tide med bedre sikkerhet der. 

Koranklossene i Norge er satt opp etter en rekke angrep ellers i Europa og det er frykt for at det samme skal skje her. Føre var prinsippet altså.

Anonymkode: 61caa...e58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, A-hunter skrev:

"Koranklosser" eller hindringer som er ment å hindre løpske kjøretøy inn i folkemengder etableres nå overalt etter det enorme antallet slike hendelser rundt i Europa - samtlige utført av muslimske terrorister.

Man må gjerne lage seg vikarierende motiver (om høyreradikale) for å slippe å nevne de unevnelige (muslimene), men det ser veldig uansvarlig ut å gjøre det. Nærmest infantilt.

Venstrevridde velgere har over lang tid og mange år ønsket muslimsk innvandring velkommen. Dette er prisen vi alle må betale for dette ekstreme samfunnseksperimentet. Risikoen for når som helst å bli ihjelkjørt av en lastebil i en politisk aksjon. Men det kan selvsagt like gjerne være knivstikkinger, macheteangrep, bomber, skuddsalver eller brannstiftelser. Muslimsk terror, og politisk markering, kommer i mange varianter. 

At alt dette ikke har skjedd i stor skala her enda betyr bare at vi er en dag nærmere at det skjer. 

"Takk".

Føles som å se på noen lage pannekakerøre

"FØRSt tar vi 1 kg sukker, så tar vi 4 spiseskjeer pepper, og 5 dl melk og 55 kg hvetemel samt 2 dråper melk"

Fordi at resultatet ikke betyr noe. ;) Det viktigste er å ha en røre som ser ut som en røre.

Anonymkode: 4ca66...96e

AnonymBruker
Skrevet
På 24.7.2019 den 16.18, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden koranklosser?

Anonymkode: 16789...191

En imitasjon av den derre mekka klossen de går rundt?

Anonymkode: da801...e25

AnonymBruker
Skrevet
På 25.7.2019 den 8.21, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner heller ikke hva slags klosser det er snakk om. Mulig jeg er for klossete selv 🤔

Anonymkode: da801...e25

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste stedet er det ikke klosser i det hele tatt, men forskjellige løsninger av blomsterbed, benker, kunst eller gjerder, og disse stedene med permanente delvis sperringer som skal hindre noen i å kunne ta rennfart, har som regel behov for at utrykningsfartøy skal kunne komme frem. Ergo er det ikke helt avsperret. Og denne type veihinder har et eget navn. Det kalles sjikane. 

Så man trenger ikke lage et nytt ord, som attpåtil er lengre. 

Sjikane. Sjiiiikaaane.

https://snl.no/sjikane

Anonymkode: d8fd6...69a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke om dette ordet, sjikane, i billøp sammenheng. Det er et mye bedre og dekkende begrep 👍

Jeg merket meg nå på Tall Ships at de sto på langs, og at de på 17. mai sto på tvers. Mye mer effektivt. De var heller ikke så provisoriske som før, de hadde navn ram-et-eller-annet. 

Skrekk og gru med de permanente beplantede permanente «sjikaner». At vi alltid skal måtte sjikaneres på dette vis, liksom som det er helt naturlig, slik det må være. Ser disse i storbyer rundt om i Europa. Tenk på stakkars rullestolbrukere som må manøvre seg gjennom dette der.

Og for dere som ikke vet hva det er, så Google og klikk på bilder, da går dere opp bilder av både de midlertidige og de permanente sjikaner.

Jeg ønsker ikke å provosere, jeg er derimot trist av det hele.

AnonymBruker
Skrevet
På 25.7.2019 den 8.21, AnonymBruker skrev:

Det er fordi det har vært islamister som med vitende og vilje har kjørt inn i folkemengder for å drepe flest mulig.

Anonymkode: 17d54...222

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...