Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På flyplassen i London (den største) står det på et skilt ved passkontrollen «vennligst la være å trakassere våre betjenter, dette kan medføre straff for deg blablbla» Jeg har opplevd å blitt trakassert av to stk der med flere års mellomrom! Pga skiltet regner jeg med flere har opplevd dette. De kastet bort tiden min og de som ventet i køen. Er det lov for de å trakassere oss reisende? Vi kan bli straffet dersom vi tar igjen men for dem er det fritt frem? Hvem klager man til? Det er jo helt forkastelig og veldig dumt :( ødela litt av reisegleden min.

Anonymkode: 3619c...a6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager er det du snakket om? Du måtte vente i passkontrollen og dette er forkastelig? Forstår ingenrting

Anonymkode: ae002...9d9

• Liker 21
Gjest theTitanic
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager er det du snakket om? Du måtte vente i passkontrollen og dette er forkastelig? Forstår ingenrting

Selvsagt er det forkastelig å la ts vente. Vente er kjedelig....

Gjest theTitanic
Skrevet

Sikkerhetsvakter kan undersøke deg og tingene dine. Også om det gjør at du mister flyet ditt. Usikker på om de må erstatte billetten. 

Du kan bli kledd naken og undersøkt da også. Men de som blir det har nok en historie med smugling på rullebladet og er svært mistenkelige. 

Det er en del av at vi ALLE vil fly med sikkerhet. Hva skulle de gjort? Skulle hver og en LOVET at de ikke gjorde noe galt? Det er ikke mye verd... 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei! Jeg ventet der som alle andre, når det var min tur og jeg skulle vise frem passet mitt ble jeg trakassert av han og han kastet bort tiden min fordi jeg ville bare komme meg til gaten uten problemer som alle andre. Jeg spør om loven beskytter de mer enn oss bare fordi de er i politiet? Er det ok at de trakasserer reisende? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, theTitanic skrev:

Sikkerhetsvakter kan undersøke deg og tingene dine. Også om det gjør at du mister flyet ditt. Usikker på om de må erstatte billetten. 

Du kan bli kledd naken og undersøkt da også. Men de som blir det har nok en historie med smugling på rullebladet og er svært mistenkelige. 

Det er en del av at vi ALLE vil fly med sikkerhet. Hva skulle de gjort? Skulle hver og en LOVET at de ikke gjorde noe galt? Det er ikke mye verd... 

Du skjønner jo ingenting så unødvendig av deg å kommentere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde skiltet betydde at vi reisende ikke skulle trakassere flyplassens betjente. 

Anonymkode: bfd0c...c70

• Liker 4
Gjest Fjeud
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei! Jeg ventet der som alle andre, når det var min tur og jeg skulle vise frem passet mitt ble jeg trakassert av han og han kastet bort tiden min fordi jeg ville bare komme meg til gaten uten problemer som alle andre. Jeg spør om loven beskytter de mer enn oss bare fordi de er i politiet? Er det ok at de trakasserer reisende? 

Hvilken «trakasserende» handling(er) gjorde han? 

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten forklare på hvilken måte du mener de trakasserer deg. 

Anonymkode: 34100...124

• Liker 11
Gjest theTitanic
Skrevet

Mye du utelater her... 

Sier du at han holdt deg igjen og stilte spørsmål...? Er det trakasseringen. 

Du forklarer jo ingenting. Ingen skjønner hva som skjedde og kan derfor ikke gi svar...

AnonymBruker
Skrevet

Trodde skiltet betydde at vi reisende ikke skulle trakassere flyplassens betjente. 

Nettopp. Men de kan trakassere oss? Det er liksom helt ok? 

Skrevet

Hva gjorde eller sa de da, som du anser som trakassering?

Skrevet

Tror du må definere det å bli trakassert av noen som jobber med sikkerheten til alle som skal ut å fly/ansatte på flyplassen. De kan be deg om å strippe helt naken dersom de tror du kan være en fare for andre, uten at det blir trakassering Det at de bruker tid på Englands største flyplass er noe du må regne med. 

Du må slutte å bli så krenket for en hver lille ting, som det å stå i kø med oss andre. Det er ikke trakassering, om du ikke rakk flyet skulle du ha vært tidligere ute. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp. Men de kan trakassere oss? Det er liksom helt ok? 

Tror du virkelig dette er ok for flyplassen? Og tror du verden består av ansatte som alltid følger regler?

Selvfølgelig ikke, og det er ikke ok om du opplevde dette. Det du kan gjøre er å rapportere dette videre slik at personen ikke kan forsette like fritt lenger eller forhåpentligvis aldri igjen. 

Jeg har aldri sett ett skilt som sier at våre betjente kan trakkasere våre reisende gjester, og jeg vil tro at arbeidskontraken inneholder at slik adferd ikke er akseptabelt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, theTitanic skrev:

Mye du utelater her... 

Sier du at han holdt deg igjen og stilte spørsmål...? Er det trakasseringen. 

Du forklarer jo ingenting. Ingen skjønner hva som skjedde og kan derfor ikke gi svar...

Han stilte først et spm som gikk på mitt utseendet, som var frekt og ikke relevant. Var ikke det at jeg ikke så ut som på bildet foråsidetsånn. Han var frekk og jeg lurer på hvem jeg kan klage til? Hvem har ansvaret for de der? Hadde selvfølgelig lyst til å si at han ikke kan snakke sånn til folk men det var kø bak meg og jeg ville bare gå.

AnonymBruker
Skrevet

Pleier alltid å gå i den elektroniske passkontrollen, jeg. Hender maskinen trakasserer meg med å ta et stygt bilde av meg. 

Anonymkode: 6d7fe...fc2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, dillyduzit skrev:

Tror du må definere det å bli trakassert av noen som jobber med sikkerheten til alle som skal ut å fly/ansatte på flyplassen. De kan be deg om å strippe helt naken dersom de tror du kan være en fare for andre, uten at det blir trakassering Det at de bruker tid på Englands største flyplass er noe du må regne med. 

Du må slutte å bli så krenket for en hver lille ting, som det å stå i kø med oss andre. Det er ikke trakassering, om du ikke rakk flyet skulle du ha vært tidligere ute. 

🤦🏼‍♀️ Du må lese og hvis du ikke forstår så er det ikke vits i at du svarer

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På flyplassen i London (den største) står det på et skilt ved passkontrollen «vennligst la være å trakassere våre betjenter, dette kan medføre straff for deg blablbla» Jeg har opplevd å blitt trakassert av to stk der med flere års mellomrom! Pga skiltet regner jeg med flere har opplevd dette. De kastet bort tiden min og de som ventet i køen. Er det lov for de å trakassere oss reisende? Vi kan bli straffet dersom vi tar igjen men for dem er det fritt frem? Hvem klager man til? Det er jo helt forkastelig og veldig dumt :( ødela litt av reisegleden min.

Sikkerhetsvakter på flyplasser er offentlige tjenestemenn. Gjør du noe eller oppfører deg på en ugrei måte, så tilkaller de politiet. 

Den lille mann mot politiet er i 99,9 % av tilfellene den tapende part uansett. Derfor er det smart å oppføre seg. 

Hva du mener du har opplevd er av vesentlig betydning for å kunne svare deg. Eventuelt får du selv eller andre filme deg med skjult kamera når du går gjennom sikkerhetskontrollen. Men igjen hva har skjedd? 

UD og ambasaden i England er der om du virkelig trenger hjelp.

Anonymkode: 6d847...3b4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han stilte først et spm som gikk på mitt utseendet, som var frekt og ikke relevant. Var ikke det at jeg ikke så ut som på bildet foråsidetsånn. Han var frekk og jeg lurer på hvem jeg kan klage til? Hvem har ansvaret for de der? Hadde selvfølgelig lyst til å si at han ikke kan snakke sånn til folk men det var kø bak meg og jeg ville bare gå.

Du kan sende mail og så true med media hvis de ikke svaret. Skriv klokkeslett og dato + hvilken luke det var i og beskrivelse velse av mannen

• Liker 2
Skrevet

Nå må jeg ta meg en pille for dette ble for meget. Jeg føler meg semi-trakassert allerede.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...