Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 24 år som aldri har følt spesielt tilhørighet. Jeg har hatt en vanskelig barndom som gjør at jeg flyttet endel, og har ingen plass jeg tenker på som "hjem". Grunnet flytting har jeg ikke noe vennegjeng, bare venninner spredd rundt om i landet. For 6 måneder siden gikk jeg i tillegg gjennom et samlivsbrudd, og det var xtra tungt da jeg endelig følte jeg hadde noen og ett hjem. Jeg sliter med å finne grunn til å stå opp om morgenen, eller se mening med livet generelt. Har søkt hjelp hos lenge men er 1 års ventetid, vet ikke hvor lenge jeg holder ut. Trives heller ikke på jobb og føler ikke jeg passer inn. Har noen erfaringer fra hvordan man kan få mening i livet? Jeg føler meg ikke deprimert (har vært det flere ganger før), tror bare at jeg har lite ting i livet som kan gi glede generelt uten at det ligger en depresjon bak. Blir veldig takknemlig for råd. 

Anonymkode: d9aae...57e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være positivt å bo i en by med få relasjoner i en slik situasjon (men det kan ta litt tid før du ser det). Du har blanke ark så prøv å lev litt i nåtiden. Jeg har slitt mye med de samme tingene og går hos psykolog pga relasjons/ tilknytningsproblemer. Det som har hjulpet meg mye med å finne venninner er hey girl! på Facebook, treningskurs og flere gjennom de igjen. Ikke ha så høye forventninger i starten, men gå på kafé eller lignende. Å være turist i egen by kan også gi deg en relasjon/ følelse til stedet du bor. Oppsøk mer og mindre kjente landemerker/ steder i området så du setter pris på hva området kan tilby deg. Når det gjelder mening i livet har det å skaffe seg katt hjulpet meg mye, i tillegg til å delta på forskjellige treningskurs for å ha rutine. Håper noe hjelper, og fortsett å be om hjelp hos lege. Jo mer du sier om situasjoner jo bedre henvisning kan legen skrive. De med best henvisning blir gjerne prioritert. Lykke ͏t͏i͏l ❤️

Anonymkode: 954f9...d7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var leit å lese. Vet ikke om jeg har så mye vettugt å bidra med, men - selv har jeg få venner, men det hjelper å trives i eget selskap. Man må like seg selv. Fokuser på det du er god på og det du får til. Gjør mer av nettopp dette. Planlegg ting du liker i fremtiden, så du har noe å se frem til. Begynn med en aktivitet der du har mulighet til å bli kjent med andre der du bor.

Livet blir lettere med alderen. Det er viktig at du får hjelp hos lege og psykolog nå etterhvert, så du kan få litt orden på tankene igjen. Det blir bedre!  

Anonymkode: 73932...a9b

Skrevet

Livet er grunnleggende meningsløst, bare å akseptere det først som sist.

Men det hjelper å gjøre ting du liker og som gjør deg glad. Gjøre det hver dag. Sette av tid og prioritere det.

Livet er så absurd at det gjelder å le, ikke gråte. Og nyte det mens man kan.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På ‎24‎.‎07‎.‎2019 den 1.13, AnonymBruker skrev:

men det hjelper å trives i eget selskap. Man må like seg selv. Fokuser på det du er god på og det du får til. Gjør mer av nettopp dette. Planlegg ting du liker i fremtiden, så du har noe å se frem til. Begynn med en aktivitet der du har mulighet til å bli kjent med andre der du bor.

Dette!

Man må gjøre ting som man liker selv, man må lage ''arenaer'' i livet, der hvor man trives.

Anonymkode: 6993f...696

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...