Gå til innhold

Å gjøre det bra i yrkeslivet, når du gjør det dårlig i det sosiale

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt som mål å gjøre det så bra som mulig i yrkeslivet. Særlig siden det aldri har fått så bra i det sosiale liv og kjærligheten. 

Oppfører meg bra og de fleste liker meg, men usikkerhet og angst ødelegger mye her.

Er det noen andre her som har tenkt det samme? Har dette gitt deg mye? 

Anonymkode: b6dab...d64

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De to henger ofte sammen. For å "gjøre det bra" i yrkeslivet må man fungere bra sosialt. Man blir neppe gitt mer ansvar osv. om man oppfattes som nervøs/usikker.

Anonymkode: ad3bb...408

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De to henger ofte sammen. For å "gjøre det bra" i yrkeslivet må man fungere bra sosialt. Man blir neppe gitt mer ansvar osv. om man oppfattes som nervøs/usikker.

Anonymkode: ad3bb...408

Jeg får mer ansvar og gjør det ganske bra. Det er ikke nødvendigvis slik at jeg blir oppfattet som nervøs.

Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får mer ansvar og gjør det ganske bra. Det er ikke nødvendigvis slik at jeg blir oppfattet som nervøs.

Drit i det sosiale da. Det kommer etterhvert med respekten du får ved å lykkes i jobb. Gjør mer der enn hva som forventes. Gjerne hele tiden eller så ofte du klarer. 

Livet har en tendens å vise karma for de som virkelig gjør en innsats. En dyptpløyende innsats. Ikke alltid men veldig ofte. God fokus på jobb og du har langt mer enn 50 prosent sjanse for å lykkes på begge arenaer:) Det er mer enn de fleste av oss har.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en sannhet i nerdefiguren. Velykket på jobb men misslykket sosialt.

Anonymkode: 89f10...d4a

Skrevet

Vær naturlig, vær deg. Ikke den alle andre tror du vil bli likt for å være.

Skrevet (endret)

Det går fint an å gjøre det bra i yrkeslivet selv med sosiale begrensninger. Når man går på jobb, så er det mange som "bytter personlighet" når dem kommer inn i bobla på jobb. Man oppfører seg annerledes enn hva man gjør på privaten. Du må bare finne ut hva som blir riktig for deg under de omstendigheter du jobber under og de sosiale rammene som er i bedriften. Personlighetsteori på sitt beste det, og det er faktisk mer normalt enn hva man tror. 

Endret av Juks
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Juks skrev:

Det går fint an å gjøre det bra i yrkeslivet selv med sosiale begrensninger. Når man går på jobb, så er det mange som "bytter personlighet" når dem kommer inn i bobla på jobb. Man oppfører seg annerledes enn hva man gjør på privaten. Du må bare finne ut hva som blir riktig for deg under de omstendigheter du jobber under og de sosiale rammene som er i bedriften. Personlighetsteori på sitt beste det, og det er faktisk mer normalt enn hva man tror. 

Denne forstod jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en sannhet i nerdefiguren. Velykket på jobb men misslykket sosialt.

Anonymkode: 89f10...d4a

Jeg tviler på at det er slik det funker. Du får til det du arbeider for i arbeidslivet, mens om du blir vellykket i det sosiale liv har mer med andre aspekt.

Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne forstod jeg ikke.

Det er helt normalt å ha en annen personlighet på jobb kontra privat, som gjør at du mestrer og håndterer hendelser, situasjoner og sosiale omstendigheter annerledes enn hva du vanligvis pleier. Du har for eksempel én personlighet som du er hjemme, så har du en annen personlighet på jobb. Du er ikke stabil på tvers av situasjonene. Eller, veldig veldig få er det. 

Dermed kan du fint lykkes i arbeidslivet med sosiale utfordringer.

Edit: Repeterte jeg bare meg selv, eller ble det lettere å forstå? 😅

Endret av Juks
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Juks skrev:

Det er helt normalt å ha en annen personlighet på jobb kontra privat, som gjør at du mestrer og håndterer hendelser, situasjoner og sosiale omstendigheter annerledes enn hva du vanligvis pleier. Du har for eksempel én personlighet som du er hjemme, så har du en annen personlighet på jobb. Du er ikke stabil på tvers av situasjonene. Eller, veldig veldig få er det. 

Dermed kan du fint lykkes i arbeidslivet med sosiale utfordringer.

Edit: Repeterte jeg bare meg selv, eller ble det lettere å forstå? 😅

Jeg har ikke en annerledes personlighet på jobb og ellers. Kanskje jeg derimot er tryggere på jobb. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke en annerledes personlighet på jobb og ellers. Kanskje jeg derimot er tryggere på jobb. 

Tryggheten kan fint stamme fra små justeringer i måten du framstår på på jobb kontra privat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...