Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal søke om bostøtte, men iflg kalkulatoren på siden deres er jeg kun berettiget 212 kr. I denne kalkulatoren tas det ikke hensyn til gjeldsutgifter, vil det bli tatt hensyn til ved en evt ordinær søknad?

Anonymkode: 41ddd...e67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal søke om bostøtte, men iflg kalkulatoren på siden deres er jeg kun berettiget 212 kr. I denne kalkulatoren tas det ikke hensyn til gjeldsutgifter, vil det bli tatt hensyn til ved en evt ordinær søknad?

Nei, det er kun tatt hensyn til boutgifter inntil en viss sum, den varier fra kommune til kommune. 

Taket her jeg bor er på latterlige 5000 kr, så om du har 5 eller 10 tusen i boutgifter spiller ingen rolle,

At det ikke blir tatt hensyn til gjeld er forståelig, det blir for lettvint hvis det bare er å ta opp dyre lån og etterpå få dekket denne gjennom bostøtte.

Det som blir tatt hensyn til er husleie, eventuelt lån på bolig, inntil en viss sum beskrevet ovenfor og utgifter til oppvarming, tror det er 500 kr som er taket der. All annen gjeld blir sett bort i fra.

Tror ikke du får utbetalt summer under 300 kr, så hvis det stemmer at du får 212 kr tror jeg ikke du får bostøtte. Men søk, hva har du å tape på det.

Anonymkode: 7eb40...712

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ikke!

Anonymkode: f0497...24b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Beløper under 345 utbetales ikke, så om det stemmer at du ender på 212 kr så får du avslag. Det jeg ikke skjønner er hva du mener med gjeldsutgifter. 

Endret av Sylveon
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Sylveon skrev:

Beløper under 345 utbetales ikke, så om det stemmer at du ender på 212 kr så får du avslag. Det jeg ikke skjønner er hva du mener med gjeldsutgifter. 

Synes det er rart, for en med trang økonomi er 345 kr hver eneste mnd. ganske mye.

Anonymkode: 96dca...188

• Liker 1
Skrevet
På 24.7.2019 den 1.29, AnonymBruker skrev:

Synes det er rart, for en med trang økonomi er 345 kr hver eneste mnd. ganske mye.

Anonymkode: 96dca...188

Sånn er reglene, så kan man mene hva man ønsker om det, men ja, det blir jo rundt 4.000 kr i året. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...