Væren Skrevet 8. mai 2005 #1 Skrevet 8. mai 2005 Inspirert av den andre tråden "reisekonkurranse - lurermus": Jeg ble i sist uke oppringt av en svensk, hyggelig mann (jada, jeg ER litt svak for svensker... :oops: ) som fortalte at de plukket ut 10.000 personer i de nordiske landene som ble tatt ut til å være med i en markedsundersøkelse, og jeg var en av disse (JIPPI, jeg var jammen heldig!!!). Hvis jeg takket ja til å få tilsendt undersøkelsen, skulle jeg kunne svare pr. mail når det passet meg, og ville da være med i trekninger om reiser og andre premier. Dumme neket, jeg oppgav fullt navn og postadresse, samt mailadressen min. Men dette er en uke siden, og jeg har ikke mottatt mail med spørreundersøkelse. Nå sitter jeg her med skjegget i postkassen og lurer på om jeg har gjort noe virkelig idiotisk, eller om det er en reell undersøkelse - bare at den ikke er blitt sendt meg ennå. Angrer meg i hel på at jeg er så lettlurt, jeg som vanligvis er så skeptisk og sier konsekvent nei til alt sånt! Jeg ble ikke spurt om kredittkortnummer eller noe. Det hadde jeg selvsagt aldri fortalt noen. Har jeg gjort noe dumt nå, eller? Kan disse opplysningene misbrukes?
Gjest Madeline Skrevet 8. mai 2005 #2 Skrevet 8. mai 2005 Dette høres igrunnen helt uskyldig ut. Det er godt mulig at dette er en ekte undersøkelse. Navn og addresse kan de fleste finne lett fra bl.a. telefonkatalogen. Mail addressen kan selvfølgelig missbrukes til å sende spam men jeg tviler på om det blir noe problem ut av dette. Så lenge du ikke gir fra deg kortnummer eller personnummer så går det nok bra. Tipper du får tilsendt en undersøkelse i den nærmeste framtid. Jeg har vært med på noe lignende, men da var det en norsk markedsundersøkelse.
Væren Skrevet 8. mai 2005 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2005 Takk for trøst, hannen! Jeg har virkelig følt meg lur den siste uken. Men har tenkt akkurat det samme som du sier; navn og adresse finnes jo både i telefonkatalogen og på gule sider, og mailadressen min trenger vel heller ikke å være den største utfordringen å finne fram til. Får håpe undersøkelsen kommer snart, da!
Gjest Cerise Skrevet 8. mai 2005 #4 Skrevet 8. mai 2005 Nei,dette hørtes ikke så ille ut.så lenge du ikke har oppgitt kontonr er alt ganske så trygt ville jeg tro, grenser for hvor lurt du kan bli da. kan jo hende du faktisk ER heldig:)
Gjest luremus? Skrevet 8. mai 2005 #5 Skrevet 8. mai 2005 Skjønner ikke hva dette har med luremus å gjøre? Er ikke såkalt luremus en jente som sier hun vil ha sex for så å trekke seg i siste liten?
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2005 #7 Skrevet 8. mai 2005 Kall det SVINDELFORSØK for eksempel. Men i ditt tilfelle virker det mer harmløst.
Væren Skrevet 9. mai 2005 Forfatter #8 Skrevet 9. mai 2005 Skjønner ikke hva dette har med luremus å gjøre? Er ikke såkalt luremus en jente som sier hun vil ha sex for så å trekke seg i siste liten? Selvfølgelig har du rett, jeg bare "kopierte" overskriften på en lignende tråd. Men luremus er altså noe helt annet. Av og til hender det likevel at man bruker et begrep for å beskrive noe helt annet, så det må vel være lov? Sånn bare på moro? I dag kom mailen med forklaring på hva jeg har sagt ja til, og det var veldig høflig og ryddig. Det er ikke sikkert jeg vil høre noe fra dem ennå, og det vil bli max 12 spørreundersøkelser i løpet av året. Så det var ganske ufarlig, ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå