Gå til innhold

"Ekte skjønnhet kommer innenfra, men....

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

....det gjør det ikke hos deg!"

Sa en venninne til meg. Etter samtalen for øvrig (vi diskuterte hudpleie og sminke), tonefallet og andre kommentarer å dømme, er det logisk å tolke det som at hun mente "ekte skjønnhet kommer innenfra, men hos deg er det ikke noe innvendig til å skape ekte skjønnhet" Nei, det var IKKE en dårlig spøk.

Hvordan ville du reagert på en slik kommentar fra en som sto deg nær?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tolket det som om hun mente at du var fin i utgangspunktet. "ekte skjønnhet kommer innenfra" er jo på en måte en "unskyldning" for alle oss som ikke er modeller :)

Men jeg vet jo ikke hva hun mente.

Skrevet

ved den typen utsagn ville jeg seriøst vurdert vennskapet våres.

eller, flirt litt, sett på henne og sagt noe som: "jaha, så du mener at jeg ikke er fin på innsiden altså?"

så kommer vennskapet videre an på svaret deretter.

Gjest Aurélie
Skrevet

Dere var jo i en kontekst hvor dere snakket om fasaden (hudpleie og sminke), og tatt i betraktning av dette kan det jo synes som hun gav deg et kompliment for utseendet, men uten helt å tenke seg om ift. det hun sa om at ekte skjønnhet har vi på innsiden. Hva slags andre kommentarer gav hun da? Husk at selv gode venninner kan gå rundt og være litt små-sjalu på hverandre for ulike ting, ofte dette med utseendet. Og så har man en dårlig dag, og plumper ut med en litt sarkastisk kommentar. Ingen unnskylding, men sånn er det nå engang.

Skrevet
....det gjør det ikke hos deg!"

Sa en venninne til meg. Etter samtalen for øvrig (vi diskuterte hudpleie og sminke), tonefallet og andre kommentarer å dømme, er det logisk å tolke det som at hun mente "ekte skjønnhet kommer innenfra, men hos deg er det ikke noe innvendig til å skape ekte skjønnhet" Nei, det var IKKE en dårlig spøk.

Hvordan ville du reagert på en slik kommentar fra en som sto deg nær?

Kan jo tolkes slik at hun mente at du har skjønnhet nok utenfra, hvis jeg legger min godviljen til. Men i utgangspunktet hadde jeg personlig tatt denne kommentaren ille opp og ville som ALine sier, vurdert vennskapet. "vennskap" innebærer masse, bl. a vennlighet.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis hun mente dette for å være stygg så hadde jeg blitt skikkelig sint og slik jeg tolket det var ikke dette utsagnet positivt ment.

Men man sier da ikke sånt til folk :sjokk:

Gjest Embla s
Skrevet

Selvfølgelig kan hun ikke ha ment at du er stygg inni! Da hadde hun vel ikke giddet å være din venn?!

Hun må da ha ment at du har "ekte skjønnhet" utenpå - altså at hun syns du er svært pen!

Hvis en venninne hadde sagt dette til meg, ville jeg ledd (fordi det er så tvetydig) og ertet henne med den uheldige formuleringen. Men jeg ville aldri blitt støtt eller såret. Til det kjenner jeg mine venner for godt :)

Skrevet

Jeg hadde stoppet opp litt og spurt; Hei, hva mener du med det? Mener hun at du ikke er fin på innsiden, så er ikke det der ei venninne akurat... Kan jo være en misforståelse. :rosasmil:

Skrevet
ved den typen utsagn ville jeg seriøst vurdert vennskapet våres.

eller, flirt litt, sett på henne og sagt noe som: "jaha, så du mener at jeg ikke er fin på innsiden altså?"

så kommer vennskapet videre an på svaret deretter.

Gulp! Heldigvis har jeg venner som ikke er så hårsåre når det gjelder uheldige kommentarer. Da hadde jeg vel ikke hatt mange igjen! Et eksempel på en kommentar min venninne aldri glemmer at jeg kom med, er:

SuperNova og venninne ca 15 år, snakker om "gutter og sånn".

Venninne: Skulle likt å visst hvordan jeg oppfattes av andre. Synes du jeg er pen eller søt?

SuperNova: Du er jo ikke direkte stygg.

Ingen gullkommentar, men det er jo bare sånt som plumper ut uten at man tenker seg om.

Personlig hadde jeg tolket utsagnet til venninna di som et kompliment, men det kan ha noe å gjøre med at jeg kanskje er litt innbilsk :wink:

Hvis ikke, er det jo ganske slemt sagt. Men du burde vel kjenne henne godt nok til å vite om det var slemt eller snilt ment?

Gjest hjalmarlover
Skrevet

Ville heller satt pris på at venninner satt pris på "innsiden" isteden for utsiden,ja...

Hva svarte du da? *tror jeg hadde blitt nokså stum*

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvis ikke' date=' er det jo ganske slemt sagt. Men du burde vel kjenne henne godt nok til å vite om det var slemt eller snilt ment?[/quote']

Siden hun straks etterpå sa "å, nå var jeg brutal med deg igjen", så tyder jo det på at det ikke bare var en klønete måte å fortelle meg at jeg er pen på utsiden. Jeg kjenner henne uansett godt nok til å vite at hun mener det hun sier og ikke pakker inn noe.

Sa ikke noe, hva skulle jeg si..... :roll:

Skrevet

Da har vi tydeligvis noe til felles, kunne du svart.

Makan! Hvorfor gidder hun å være venninna di hvis du er så fæl?

:roll:

Gjest Embla s
Skrevet

Siden hun straks etterpå sa "å, nå var jeg brutal med deg igjen",

Det avklarer jo saken..

Hvor gammel er denne "venninnen" din da? Hvis hun sier sånne ting har hun jo utrolig lite sosial intelligens, eller hun går inn for å få disse deg/ødelegge selvtilliten din. Sånne venninner har man virkelig ikke bruk for!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det avklarer jo saken..

Hvor gammel er denne "venninnen" din da? Hvis hun sier sånne ting har hun jo utrolig lite sosial intelligens, eller hun går inn for å få disse deg/ødelegge selvtilliten din. Sånne venninner har man virkelig ikke bruk for!

Jammen.... Jeg vet at hun ikke har noe ønske om å ødelegge selvtilliten min eller være bitch. Og når en snill person likevel mener seg nødt til å si slike ting til meg, da føler jeg at da må det VIRKELIG være noe i veien med meg, skjønner?

I tilfelle noen lurte, jeg har et pent utseende som jeg ofte får ros for. Men det kan ikke dreie seg om sjalusi heller, siden hun er veldig pen å se på selv - og vet det utmerket godt.

Skrevet

Gulp! Heldigvis har jeg venner som ikke er så hårsåre når det gjelder uheldige kommentarer. Da hadde jeg vel ikke hatt mange igjen! Et eksempel på en kommentar min venninne aldri glemmer at jeg kom med, er:

SuperNova og venninne ca 15 år, snakker om "gutter og sånn".

Venninne: Skulle likt å visst hvordan jeg oppfattes av andre. Synes du jeg er pen eller søt?

SuperNova: Du er jo ikke direkte stygg.

Ingen gullkommentar, men det er jo bare sånt som plumper ut uten at man tenker seg om.

Personlig hadde jeg tolket utsagnet til venninna di som et kompliment, men det kan ha noe å gjøre med at jeg kanskje er litt innbilsk :wink:

Hvis ikke, er det jo ganske slemt sagt. Men du burde vel kjenne henne godt nok til å vite om det var slemt eller snilt ment?

leste du kun den første setningen da eller? :roll:

Gjest seroxata
Skrevet

seriøst? si noe slikt da!! :evil: høres ut som noe en misunnelig person kunne finne på å si?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...