AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #1 Skrevet 23. juli 2019 Har et barn på 18 mnd. Føler jeg er utålmodig og mye stressa. Føler også dette påvirker barnet. Er også mye deppa fordi jeg ikke får noe tid for meg selv og kjenner jeg i det siste har mistet den gleden over livet jeg pleide å ha. Når vi er ute blant folk eller treffer familie/venner så tenker jeg bestandig i de forksjellige situasjonene med barnet mitt at de tenker negativt om meg og at jeg gjør ting feil, jeg blir stressa av tankene mine. Jeg vil prestere og gjøre alt riktig for mitt barns skyld. Hjelper ikke at svigermor stadig kommer med kommentarer på hvordan jeg gjør ting hele tiden. Jeg er veldig utålmodig, det vises kanskje ikke så godt for barnet mitt, men når hun hyler og er trass i ting, som skjer 10 ganger for dagen så kjenner jeg en skikkelig sinne inne i meg, værre en før, klarer å beherske meg å bruke rolig stemme, så er bare meg selv som merker dette. Men jeg selv blir skremt av dette. Jeg er mye deppa, føler andre får til ting mye bedre enn meg, ting de gjør, hvordan de holder på med barnet og lager mye god mat osv. Jeg er deppa over alt generelt, føler meg veldig sliten og lei, skuffet av meg selv at jeg føler det sånn. Kjenner ingen glede. Krangler mer med samboeren. Får sykt dårlig samvittighet hvis vi har klart å små diskutere forran barnet vårt, noe som har skjedd 3!!! Ganger i det siste! Det bør aldri skje!! Kan barn ta skade av sånt? Får vondt inni meg av at hun var vitne til det! Hun hylte og sa ifra da det sto på. Huff! Vet ikke hvordan eller hva jeg skal gjøre for å få alt bedre. Føler barnet mitt fortjener den glade sprudlende moren tilbake, jeg prøver men føler jeg har på en fake maske forran hun for å skjule det deppa ansiktet. Anonymkode: 6698f...934
Handful Skrevet 23. juli 2019 #2 Skrevet 23. juli 2019 Så leit å høre. Helsestasjonen holder gratis COS kurs, det er fint å få snakket med andre, også lærer man teknikker som gjør det lettere å håndtere vanskelige følelser hos deg selv og barnet. Andre er ikke perfekte de heller! Ihvertfall ikke jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #4 Skrevet 23. juli 2019 Det du kjenner på er ikke unormalt, men det er ikke godt å ha det sånn. I første omgang. Ille jeg snakker med helsesøster og fått råd av henne. Anonymkode: 793c4...a68
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #5 Skrevet 24. juli 2019 Jeg snakket med helsesøster om dette allerede når ungen var 6 mnd. Vil anbefale deg å ta kontakt der! Hjelper å høre at man ikke er alene. Og du, du trenger ikke å være perfekt, ingen er perfekt! Absolutt alle gjør feil. Anonymkode: b8f54...b99
Iia Skrevet 24. juli 2019 #6 Skrevet 24. juli 2019 Hvis kommunen du bor i har psykolog, ville jeg bedt om noen timer. Få snakket skikkelig ut og få sett litt på hvordan barnet og du påvirker hverandre, og hvordan man kan snu det hele, hvis dere er inne i et negativt samspillsmønster. Det koster ingen ting. Håper du får det bedre, dette høres slitsomt ut! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå