Gå til innhold

Hva finner dere på med 1 åringen deres i det varme været?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etåringen her blir fort sutrete av å være ute i denne varmen 30 grader++ tamt å være inne hele dagen, hva gjør dere? Vi er så glade i å være ute på tur og leke ute, men det er jo for varmt for den lille😕

Anonymkode: 635d9...54c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I morgen tenker vi å bade på altanen og leke i bakhagen der det er litt skygge. Følger med i tråden for å høre hva andre gjør😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er inne hele dagen, og så går vi ut etter middag, da går det ann å leke litt, gå en tur og kose oss uten å få heteslag :) Inne gjør vi som vanlig, husarbeid, leker, byggeklosser, osv. 

Anonymkode: 60d69...c37

AnonymBruker
Skrevet

Drar på stranda, tar med et lite plaskebasseng som jeg blåser opp der og fyller på med saltvann. Da er 1 åringen underholdt og nedkjølt i flere timer. Husk strandleker

Anonymkode: e65f2...8dd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er inne hele dagen, og så går vi ut etter middag, da går det ann å leke litt, gå en tur og kose oss uten å få heteslag :) Inne gjør vi som vanlig, husarbeid, leker, byggeklosser, osv. 

Er jo litt kjedelig å gå inne hele dagen? Hun her blir sutrete og kjeder seg om vi er lenge inne, selv om jeg prøver å leke osv. Går å være inne i 2 timer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er enten ute før 12 eller etter 15.30 en gang :) som oftest så er verandadøren oppe hele dagen (skygge på baksiden av huset før kl 12.00) 

da går det best i 

-lek med leker ute

- gåbil

- dyregårder

- se på ender og svaner

- gå hvorsomhelst og peke på ting

- lekeplasser ute

jeg har fri nå så 1 åringen legges senere enn vanlig så vi får nyte kveldslufta litt og :)

Anonymkode: a9911...321

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi er enten ute før 12 eller etter 15.30 en gang :) som oftest så er verandadøren oppe hele dagen (skygge på baksiden av huset før kl 12.00) 

da går det best i 

-lek med leker ute

- gåbil

- dyregårder

- se på ender og svaner

- gå hvorsomhelst og peke på ting

- lekeplasser ute

jeg har fri nå så 1 åringen legges senere enn vanlig så vi får nyte kveldslufta litt og :)

Blir ikke din trøtt når du legger senere enn vanlig? Sover han to dopper? Mi er stupteøtt kl hal 7, har ikke sjangs til å dryg den lengre😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke din trøtt når du legger senere enn vanlig? Sover han to dopper? Mi er stupteøtt kl hal 7, har ikke sjangs til å dryg den lengre😅

Han sover to dupper noen dager ja :) skjøv døgnet litt og litt, i starten så sto han opp mye tidligere enn før men nå sover han lengre og det er så deilig! 

vi brukte morsomme onkler, tanter og andre aktiviteter rundt legge tiden hans så han holdt seg oppe lenger :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp et lite plaskebasseng til hagebruk. Mine elsker det og kan være oppi der lenge. Jeg får til og med lest avisa i mens😂

Anonymkode: 4beb2...712

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo litt kjedelig å gå inne hele dagen? Hun her blir sutrete og kjeder seg om vi er lenge inne, selv om jeg prøver å leke osv. Går å være inne i 2 timer. 

Ja, men jeg er superallergisk mot pollen og tåler i tillegg varme veldig dårlig, så da blir det sånn 😛 Air condition på hele dagen. Men vi koser oss ute etter klokken 17 da det er litt mer levelig temperatur og ikke så sterk sol :) Da er vi stort sett ute til leggetid. Det er jo bare noen dager innimellom, forrige uke var det regn og vi kunne være mye ute. 

Skrevet

Jeg tar henne med ut i skogen. Der er det svalt og fint nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sandkasse med parasoll, plaskebasseng, sykler tur med barnet i sete (blir litt luftig da), småturer til biblioteket, kjørt bil til et sted 15 minutter unna hvor man kan mate ender og spist litt mat ute mens vi har delt med endene, kledt oss nakne og hatt fingermaling på beina og sølet rundt på badet før badetid (stort bad og barnet er snart 1,5 og stødig på beina), men kan også krype rundt med fingermaling før badetid. 

Storngulvvifte I døråpning til terrassen og blåse trekk inn. 

Turer i vogn i skogen langs en vei som blir skyggelagt av trær (husk myggnett, mye fluer i skogen i varmen), besøkt et kommunalt basseng sammen.. 

Også har det blitt endel turer til kjøpesenteret med AC, lekebutikk og flere lekeområder og lekt litt, spist litt og avsluttet med en is og sovet dupp i bilen på vei tilbake hjem igjen for eksempel.. 

Dette var i fjor sommer, når vi hadde sprengvarme uten stans. 

Anonymkode: 1e1c1...b07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I fjor fylte jeg en balje med vann og fant frem litt kjøkkenutstyr som øser og visp og en liten bøtte og par små spader. Med markisa nede. Da hadde vi litt vannkrig og sølte så mye vi ville. Laget mat i balja, lekte at det var suppe. 

Dette var en på to år. Men med høye temperaturer er å kunne leke med vann viktig. 

Anonymkode: a0025...e15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finne et strd med skygge og trekk og leke der.

Vannlek i hagen, plaskebasseng, vannspreder, "blekksprut" osv

Og så går vi på kjøpesenter og butikk 😛 småen elsker å løpe rundt der, og er kjølig og fint. 

Anonymkode: 578f8...c53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pakker vogn og bag,  reiser på stranda. Er der fra 10 til 16. Har med strandtelt og godt med solkrem. Har tre andre barn så å sitte inne er ikke aktuelt en gang. 1 åringen bader og koser seg. 

Anonymkode: 93ba3...036

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kjøp uv telt og bo på stranden. Sand og vann er masse underholdning og du kan jobbe med brunfargen 😬

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, WhisperingWind skrev:

Kjøp uv telt og bo på stranden. Sand og vann er masse underholdning og du kan jobbe med brunfargen 😬

Har prøvd ut stranden, 1 åringen min sitter ikke akkurat i ro😅 så jeg synes det er et pes å dra dit! Hun skal over alt og sitte oppi folk og bade hele tiden, og vil lengere utti enn det hun egentlig kan, og hyler hvis hun ikke får. Så det gidder jeg ikke igjen, får vente med det til hun ikke skal overalt😅 

men idag skal vi bade i et mini basseng på altaen, selv om hun ikke gidder å bade så lenge🤣 var ut og gikk og matet ender idag tidlig, før det ble så varmt, takk for tips for det, for det var morsomt😊👍🏻

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ettåringen her har fått en diger blomsterpotte med vann som hun leker med. Fyller vann over i diverse dunker. Bader dukken og andre leker. Kan holde på

i evigheter. Også vannes det mye blomster. 

Vi får ut tidlig og leker. Da er det ikke så varmt. Gårdagens høydepunkt var en snegle og en ball ute. 

Anonymkode: 1651c...9d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stor parasoll med uv filter, lite basseng/badekar, og diverse bøtter og baljer med vann. Holder på i evigheter og koser seg med vannlek 😊 

Ellers deler vi ofte dagen i "før og etter luren". Én av delene er gjerne innelek av et slag, akvariet, lekeland, kjøpesenter, ikea(SÅ gøy å løpe rundt der), mens den andre er utelek. 

Vi har også forskjøvet dagen litt i ferien, natt fra 20:30-8:30, og dagsoving fra 13-14:30.

Anonymkode: ad2fd...bad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...