AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #1 Skrevet 23. juli 2019 Hei.sitter her igjen,barn som ikke vil sove.deler rom med søsken,og de klarer ikke sovne sammen. Derfor sitter vi inne, blir sprø, men nå må det til. Vet vi må gjøre grep, men hva... er for sliten til å ta kampen, og å vite hva å gjøre. Barnet det gjelder er 4 år, er i ennutfordrende fase for tiden ellers. X har også et til søsken som sliter med å legge seg, men det gårnlitt bedre. Ønsker tips til hvordan dere legger barn som ikke vil legge seg. Om vi går, blir det hyl og skrik eller tull og tøys, noe som går ut over andre søsken. Takker for tips Anonymkode: 1c7d7...23b
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #2 Skrevet 23. juli 2019 Hvordan er lys og temperatur inne på rommet? Når legger de seg? Soves det noe på dagen? Kutter dere ut skjermer o.l. og har rolig tid før leggetid? Fast leggerutine? Hvor seint er siste måltid? Om det er noen trøst, så er dere i alle fall ikke alene. Sliter her også, med ettåring vel og merke. Har prøvd å lese bøker, men frustrerende at ulike forfattere ofte motsier hverandre.. Men har fått noen gode tips da. Anonymkode: 12aef...dec
Threekids Skrevet 23. juli 2019 #3 Skrevet 23. juli 2019 Takk for svar! Prøver så godt vil an å ha det rolig før leggetid, men den ene jazzer opp stemningen når x skjønner det er leggetid, prøver å få med seg søskenene også, ofte lykkes x med det. Da er det stressende å begynne legging, og vi ender med å være mer streng i stemmen enn nødvendig. Jeg skjønner selv at det ikke er løsningen, men jeg blir akutt sliten og får kort lunte. Vi har kommet i en negativ spiral. Sover ikke på dag, har det mørkt og grei temp på rommet. Har lest en del, men synes ofte det virker som det er råd for 1 barn, ikke når barn har søsken som har sine andre behov.. det må sies at jeg ofte legger alene, noe som gjør det veldig stressende når situasjonen er som den er.
DMS Skrevet 23. juli 2019 #4 Skrevet 23. juli 2019 Det er ikkje ideelt, men det eg gjor var å ligge på madrass mellom dei. Etterkvart fekk dei ulik leggetid og då må eldste leike på egen hand medan eg legg den andre.
nfdsjgd Skrevet 23. juli 2019 #5 Skrevet 23. juli 2019 Jeg har ikke barn selv, men har sittet mye barnevakt for to jenter. De pleide å gire hverandre opp under kveldsbad og stelling, og var dermed vanskelige å legge etter det. Pleide derfor å gi dem skjermtid litt før legging, og stelle et barn om gangen mens den andre så på tv. Da var den som ble stelt veldig samarbeidsvillig fordi barnet ville tilbake til tvn, og de holdt seg rolige. For å roe dem ned funker det ofte å lese bok. Jeg har også satt på lydbok av barnebøker, da er de ofte ganske rolige og sovner mens de hører på.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #6 Skrevet 23. juli 2019 Hvis de girer hverandre opp, burde du legge den ene før den andre. Er fireåringen den yngste? Hvor gammelt er det andre barnet? Si til begge at de har ansvar for å si fra om den andre tuller. Gi masse skryt til den som klarer å legge seg på en ordentlig måte. Anonymkode: 3fead...dff
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #7 Skrevet 23. juli 2019 Har du forresten hatt en ordentlig, rolig prat med de om det? Forklar dem hvorfor det er viktig å sove, og hvorfor det er viktig å være rolig før leggetid. Anonymkode: 3fead...dff
Hactar Skrevet 23. juli 2019 #8 Skrevet 23. juli 2019 (endret) Hvor gammelt er det andre barnet? Er det gammelt nok til å gjøre avtaler? Kan den ene legge seg i voksensenga og bli båret inn i egen seng senere, på betingelse av at da må barnet legge seg fint? Endret 24. juli 2019 av Hactar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå