Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de heldige som har kommet inn på 2 ting jeg ønsker (da det er lokalt opptak til masteren, ikke standard SO-opplegg). 

Bakgrunnen min er en økonomibachelor. Jeg har prøvd forskjellige jobber etter denne ble fullført, og innser at det kanskje ikke helt er feltet for meg. 

Derfor lurer jeg på å kombinere med en bachelor i sosialfag. Er dette en ok match, eller er det bedre å satse på en master? 
Mastergraden er organisatorisk og ledelsesorientert. 

Det jeg hører folk sier er at mastergrad "åpner alle dører i alle retninger", imens en ny bachelor blir ansett som "second career" og er ikke fullt så ettertraktet - jeg tenker likevel at kanskje denne kombinasjonen kan funke i litt diverse stillinger likevel? 

Meget takknemlig for tips og råd! 

Anonymkode: cebae...b1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta bachelorgrad i teknologiske fag.

Anonymkode: 336b0...8a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal kombinere sosialfaglig bachelor med en bachelor i økonomi? Det henger jo ikke helt på greip. Du må finne ut av om du vil fortsette i samme retning - og så ta master i det samme. Eller begynne med noe helt nytt - sosialfag.

Anonymkode: 346c0...c71

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skal kombinere sosialfaglig bachelor med en bachelor i økonomi? Det henger jo ikke helt på greip. Du må finne ut av om du vil fortsette i samme retning - og så ta master i det samme. Eller begynne med noe helt nytt - sosialfag.

Anonymkode: 346c0...c71

"Bakgrunnen min er en økonomibachelor. Jeg har prøvd forskjellige jobber etter denne ble fullført, og innser at det kanskje ikke helt er feltet for meg. 
- Dette skrev jeg i HI :) Dvs. at jeg er høyst åpen for en annen retning. 

Jeg lurer mer på om det er sant at master "åpner alle dører i alle retninger" som mange sier, eller om man kan komme like godt fra det med f. eks. lederstillinger innen helse og sosial hvis man kombinerer disse to bachelorgradene. 

- TS 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta bachelorgrad i teknologiske fag.

Anonymkode: 336b0...8a7

Hvorfor, når jeg ikke har interesse for det? 
- TS 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror i de fleste tilfeller at du vil komme best ut av det med master. Men hvis du tenker å bli f.eks sosionom, "må" du jo gå via en bachelor i sosialt arbeid. Så vil si det avhenger av hva du vil. Just my 2 cents.

Anonymkode: ae3e0...28e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det kommer veldig ann på hvem sosialfaglig bachelor du tenker på. Hva har du søkt? Det er noen som er mye mer ettertraktet, og gir flere muligheter for lederansvar, særlig med økonomi i tillegg. 

Anonymkode: 05bd5...432

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...