AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #1 Skrevet 23. juli 2019 Trenger noen innspill. Jeg har lyst til å begynne med styrketrening. Grunnen er at jeg er så vanvittig svak, spesielt i overkroppen, og jeg skulle hele tiden ønske at jeg var sterkere. Har ingen ønsker om å ha så lav fettprosent som overhodet mulig og gigantiske muskler, jeg vil bare bli sterk. Mestre armhevinger og lignende. Jeg ønsker å drive med kun styrketrening på treningsenter, ettersom jeg trener kardio hjemme eller i naturen. Nå har det seg også slik at jeg holder på å gå ned i vekt. Jeg mangler 20 kg, har gått ned 10 kg. Burde jeg kanskje vente med å starte opp med styrketrening til jeg har gått ned 10-15 kg? Er redd det blir for mye på en gang om jeg setter i gang med styrketrening nå, ettersom jeg for ikke lenge siden la om livsstilen min totalt. Vet ikke om det kanskje er best å starte med styrke når jeg finner trivselsvekten min? Hva ville dere gjort? Hivd dere på styrketrening nå eller venta til dere hadde fullført vekttapet? Jeg er også litt nervøs for å trene styrke på senter, da spesielt med frivekter, knebøy, hip thrust osv... Hører jo stadig vekk om kvinner som blir tatt bilder av og glodd på når de trener... Jeg har ganske kraftig sosial angst så om noen begynner å glo på meg kan det sette meg helt ut av spill. Og nei, jeg er ikke innbilsk og tror at det vil skje, men er jo redd det skal skje uansett. Trenger jo ikke være at de glor fordi de liker det de ser heller for å si det sånn... Men regner med dette varierer fra senter til senter? Anonymkode: 80655...42f
minister-mio Skrevet 23. juli 2019 #2 Skrevet 23. juli 2019 Grattis med livsstildndring! Min erfaring er at folk på senter er veldig i sin egen boble og opptatt av egen trening. Jeg har aldri følt meg beglodd eller blitt tatt bilde av Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #3 Skrevet 24. juli 2019 Du bør nok bruke en PT som får deg i gang, det vil gjøre deg mye tryggere i starten. Så ber du hun/han lage et program for deg som er 2 fullkroppsøkter i uka. Det holder fint for deg. Så må du fokusere på deg selv når du trener, ikke heng deg opp i hva andre gjør. Tenk på øvelsen du skal gjennomføre. Utenom dette kan du gå turer, viktig at kroppen får hvile også. Anonymkode: 7604a...f79 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #4 Skrevet 24. juli 2019 Jeg har hatt det som deg og kan si at de første to gangene på senteret er litt rare. Man føler seg litt lost, men jeg har nå trent 3 dager i uken i fem uker og føler meg hjemme der. Ingen stirrer, folk er opptatte med sitt. Få en pt-time når du melder deg inn, så får du tilsendt et program med øvelser du kan gjennomføre. Etter hvert som du blir sterkere, øker du vekt på øvelsene eller bytter ut litt etter litt med andre. Det er SYKT gøy når man først kommer i gang! Jeg har ALDRI trent styrke før nå, i en alder av 29, og jeg digger det. Jeg ville ikke ventet om jeg var deg. Kombinasjon av kardio og styrke er gull. Jeg har omtrent kun styrke og endret matvaner, og har gått ned fem kilo (og ellers fått mer og mer definerte muskler. Dette kan du glede deg til (ps: jeg har også angst, og dette er fullt gjennomførbart når du først setter i gang) Anonymkode: 66bbc...d50 3
Sandum.PT Skrevet 25. juli 2019 #5 Skrevet 25. juli 2019 Så gøy at du vil starte med styrketrening! Jeg ville absolutt startet nå, og ikke ventet til trivselsvekta er nådd. Styrketrening vil kunne forbedre kroppskomposisjonen din samtidig som du går ned i vekt. Det med sosial angst kan være en utfordring, men som med all annen angst er det når du utsetter deg for det du er redd for at angsten blir mindre. Man kan aldri garantere at ingen vil glo, men etter min erfaring er det aldri noen som gjør det. Og om noen gjør det, så betyr det ikke at det er negativt. Jeg kan ta meg selv i å se litt for lenge noen ganger, men det jeg tenker inni meg da er "så flott at du er her for å trene, jeg heier på deg"! Hit me up om du vil ha litt gratis personlig online veiledning via mail i starten tor(at)sandumpt.no 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå