Gå til innhold

Noen andre her som gruer seg til jul med svigers?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som allerede nå kjenner på følelsen?

Anonymkode: 528b0...d9c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gruer du deg?

Anonymkode: 8a9cd...4e3

AnonymBruker
Skrevet

Gruer meg til å feire med egen familie, jeg.

Anonymkode: a50a1...9fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger «heldigvis» ikke det lenger, siden de absolutt skal feire hjemme hos seg selv, og ikke har plass til oss. 

De er hjertelig velkommen hjem til oss om de vil feire sammen med oss. Har ikke feiret jul/nyttår sammen på 6-7 år

Anonymkode: 34f5a...9b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gruer du deg?

Anonymkode: 8a9cd...4e3

Både meg og min mann synes de er slitsomme gjester som skaper mye stress og krangler. De kan ikke aktivisere seg selv eller leke med barna. Sitter stort sett hele dagen i sofaen og småsover, ser på TV med lyden høyt på eller drikker kaffe. Sist de var her måtte vi be de skru ned lyden da 1-åringen ikke fikk sove, og det ble de sure for. 

Forventer oppvartning både mtp mat/drikke og aktivisering. Svigerfar snorker så høyt om natten at både vi og barna våkner og ikke får sove. De har også en lei uvane når de er på do og gjør nr 2.ved å legge ned dolokket før de trekker i snora. Dermed ser de jo ikke om det ligger avføringsrester igjen. Svigerfar pisser også utenfor da han ikke ser godt, og det må vaskes ofte for å fjerne tisseflekker og lukt. Han er dessuten av den klåfingrede typen.Prøver ofte å komme nær meg når han vet ingen ser det, lure til seg å ta på på meg på upassende steder mens han gir meg en tilsynelatende uskyldig klem osv. De har ingen andre steder å dra i jula så vi må ha de på besøk, og de må få se sine barnebarn. Men det er vel ikke bare jeg som gruer meg til jul med svigers?

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg gruer meg fordi jeg ikke har egen familie å feire med.

Anonymkode: b0650...6e1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jepp :( Gruer meg hver gang, men ekstra masse i år.. Blir første året med nyfødt baby denne jula, i tillegg til at jeg gruet meg i utgangspunktet. Innstilt på at jula i år blir avlyst 😅

Anonymkode: 8e6fd...bce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hold svigerfar borte fra barna i hvert fall.

Anonymkode: d26d6...0d5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja 😫 Svigers er fantastiske, men det er stress å pakke med seg alt av gaver og unger. De andre ungen får og 3-4 ganger så mye gaver som våre ( ungene reagerer ikke, enda ihvertfall, på det) men det tar så j..... lang tid når de skal sitte å pakke opp 50 pakker til ti kr stk 😖 ( kjøp noe skikkelig istede ) 

Jeg vil feire jul hjemme og slippe overtrøtte unger. Vi er de eneste som bor et stykke unna og jeg vil våkne hjemme første juledag 

Anonymkode: 0ecd9...21c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Ferdig med sommeren?

Anonymkode: a8bf7...375

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hold svigerfar borte fra barna i hvert fall.

Anonymkode: d26d6...0d5

Hvorfor det? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er hos svigers nå en uke... Svigerinna mi og Svigermor stikker på kjøpesenter osv. Uten å spørre om jeg vil bli med. Føler meg ikke spesielt velkommen. Jævlig bra sommer. Skulle reist til min far om han ikke døde sist sommer. 

Anonymkode: 9dc5f...d0c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gå fra mannen! Vil di være sammen med en mann som har ræva foreldre?

Anonymkode: ae981...504

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er hos svigers nå en uke... Svigerinna mi og Svigermor stikker på kjøpesenter osv. Uten å spørre om jeg vil bli med. Føler meg ikke spesielt velkommen. Jævlig bra sommer. Skulle reist til min far om han ikke døde sist sommer. 

Anonymkode: 9dc5f...d0c

Det var trist å lese 🙁 Klem til deg😘

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både meg og min mann synes de er slitsomme gjester som skaper mye stress og krangler. De kan ikke aktivisere seg selv eller leke med barna. Sitter stort sett hele dagen i sofaen og småsover, ser på TV med lyden høyt på eller drikker kaffe. Sist de var her måtte vi be de skru ned lyden da 1-åringen ikke fikk sove, og det ble de sure for. 

Forventer oppvartning både mtp mat/drikke og aktivisering. Svigerfar snorker så høyt om natten at både vi og barna våkner og ikke får sove. De har også en lei uvane når de er på do og gjør nr 2.ved å legge ned dolokket før de trekker i snora. Dermed ser de jo ikke om det ligger avføringsrester igjen. Svigerfar pisser også utenfor da han ikke ser godt, og det må vaskes ofte for å fjerne tisseflekker og lukt. Han er dessuten av den klåfingrede typen.Prøver ofte å komme nær meg når han vet ingen ser det, lure til seg å ta på på meg på upassende steder mens han gir meg en tilsynelatende uskyldig klem osv. De har ingen andre steder å dra i jula så vi må ha de på besøk, og de må få se sine barnebarn. Men det er vel ikke bare jeg som gruer meg til jul med svigers?

ts

Hvorfor det?

svigerfar er gammel nok til å få beskjed om at han ikke er velkommen. Noensinne. Og at dere aldri ønsker kontakt. Punktum. 

og svigermor er mer enn gammel nok til å få beskjedne om at hun kun er velkommen uten sin overgriper-mann og kun dersom hun bryter all kontakt med han etc.

Gamle folk skal ikke dilles med - de er gamle nok til å føle konsekvensene av egen handling. Og, nei, det er ikke synd på folk som ikke får mer enn en sjanse, og som ikke ter seg godt nok til å ha venner eller bekjente. Det er som fortjent. Og, nei, tilgivelse er ikke det samme som å gi noen en ny sjanse - tilgivelse er å erkjenne at vedkommende person ikke er viktig nok til verken å være sint på eller holde kontakt med. Rehabilitering er sammfunnets problem. Boikott ditt eneste våpen. 

Bruk det. Og bruk det med glede.

Anonymkode: fbff1...4f7

• Liker 3
Gjest Hummel34
Skrevet

Har motsatt problem. I alle år har vi feiret med mine foreldre. Når vi fikk barn mente vi det var riktig overfor alle å feire annet hvert år. Av alle ting ble det så mye bedre enn hva jeg er vant med, så vil gjerne bare feire med de. Da jul for meg har vært stress, konflikter mellom barn, veie sine ord overfor de voksne og flaks/uflaks med enkeltes helse. Så handler om folka ikke slektskapet bestandig...

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Det bør jo alltid gjøres! Er du klar over hvor mye bakterier som spres ved å ikke ha lokket nede når man drar igjen?🤢🤮

Anonymkode: 53a15...e8a

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, ja.

Anonymkode: e57c9...386

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bør jo alltid gjøres! Er du klar over hvor mye bakterier som spres ved å ikke ha lokket nede når man drar igjen?🤢🤮

Anonymkode: 53a15...e8a

Ja, men vi vasker badet vårt ofte og tannbørster står inni et skap så det bekymrer meg ikke så mye.

Synes det er hakket verre å måtte bli ufrivillig vitne til andre menneskers avføring i tide og utide. De burde i det minste løftet opp dolokket etterpå da, for å sjekke at alt faktisk er skylt ned. Men hvordan skal man be noen om å gjøre sånt? 

Ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal dra en "hvit løgn" og si at jeg jobber julaften, så får mann og barn feire med hans familie. De er vel helt ok, men veldig dannede og korrekte. Jeg sliter med å skjønne alle de skrevne og uskrevne reglene. Driter meg ut ved å si og gjøre så mye ukorrekt. Dessverre.

Anonymkode: 58dda...7c1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...