AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #1 Skrevet 23. juli 2019 Sikkert feil sted å poste. Jobber alene i en butikk. De fleste kunder er hyggelige og blide, synes jeg gir god service osv. I dag var det en kunde som ønsket å få fraktet en vare fra en annen butikk og til den butikken jeg jobber i. Har ikke vært borti dette, så jeg sa til han at jeg skulle undersøke prosedyren for dette, så skulle jeg ringe tilbake så fort jeg visste mer. Problemet er at jeg jobber som sagt alene, og det var mye trafikk i dag. Pluss at mange trengte hjelp. Derfor blir det vanskelig å ringe (har fått beskjed om å alltid prioritete kunder i butikk). De gangene det ble stille prøvde jeg å ringe, men var stor pågang der også. Valgte derfor å sende e-post i håp om et raskt svar. (De pleier å svare raskt) Denne gangen tok det tid. Etterhvert ringte han opp, og jeg sa at det er mye trafikk men at jeg har sendt epost og avventer svar. Da brøler han: "Du bruker vel ikke en hel dag for å finne ut av dette???!!!". Jeg begynte å skjelve, var stressa fra før da jeg oppi alt dette fikk en del varer som må plasseres i hyllene. Jeg sa at jeg prøver alt for å finne svaret, men at det som sagt er mye trafikk i butikken og at jeg jobber alene. Ringer selvfølgelig opp når jeg har funnet ut av det. Da sa han: "Dette var dårlig service!!!" før han la på. Jeg kan mye, og får masse gode tilbakemeldinger fra kunder, men noen spørsmål får jeg nesten aldri. Da må jeg undersøke så det ikke blir noe feil. Har også ganske liten stilling, jobber ganske lite. Så jeg kan ikke svare på alt, men prøver alltid å finne en løsning for å blidgjøre kunden. Kunden fikk som han ville, og ble fornøyd. Men jeg tar ting veldig personlig, og tenker mye på det når jeg får kjeft av kunder. Blir fryktelig sliten av å jobbe alene da det er mye ansvar og mye å huske på. Jeg kunne aldri kjeftet ned en ansatt på den måten, så lenge jeg vet at de i det minste prøver å hjelpe. Og det handlet ikke om liv og død heller. Hvordan takler dere slike kunder? Er det flere her som jobber alene? Anonymkode: ab6ca...656
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #2 Skrevet 23. juli 2019 Ignorer ham, det er dårlig service, men ikke av deg. Av butikken. Fordi du hadde ikke andre muligheter til å utføre bedre service fordi butikken ikke hadde nok folk på skift for å kunne yte god service. Viktig å lære forskjellen her Anonymkode: 7bea0...3bd 7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #3 Skrevet 23. juli 2019 Lær deg og ikke ta sånt personlig! Anonymkode: 82c99...b05 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #4 Skrevet 23. juli 2019 Jeg forstår deg godt, TS! Det er lett å si at man må være hardhudet, men sure kunder kan faktisk ødelegge en dag. Det sure kunder ikke har forstått, er at man som oftest oppnår mye mer ved å være hyggelig. Og det er mye mer trivelig for en selv som kunde også. Anonymkode: ea88c...892 1
artigmedsex Skrevet 23. juli 2019 #5 Skrevet 23. juli 2019 Alle som jobber med mennesker i en eller annen sammenheng vil av og til oppleve slike mennesker og slike utbrudd. Det reflekterer det faktum at det er noen drittsekker i samfunnet, og av og til streifer de innom våre liv. Eneste løsningen er å være 100% serviceinnstilt og svare så godt man kan. Opptre hyggelig og ikke la seg dra ned på deres nivå: Verken der og da, eller etterpå. Snakk gjerne med noen om hendelsen, men trekk pusten dypt og gi slipp. Ikke ta det personlig og gå videre. Føler med deg. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #6 Skrevet 23. juli 2019 Bli mer hardhudet. Anonymkode: 518cb...895
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #7 Skrevet 23. juli 2019 Han vil tydeligvis ikke ha hjelp av deg så nå slipper du å stresse mer med den saken. Skulle han mot formodning ringe igjen kan du bare si at siden han var uhøflig og så bare la på trodde du ikke han var interessert lenger. Anonymkode: 44398...cb3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #8 Skrevet 23. juli 2019 Ikke tenk på det TS, du gjorde det som du hadde mulighet til å gjøre. Du er ikke butikken. Samtiidig må jo kunder skjønne at butikkansatte må ha noen ledige stunder gjennom dagen for å kunne sjekke slikt, og så er man jo også avhengig av at de på andre enden har tid til å svare. Noen kunder har utrolig lite respekt og høflighet. Anonymkode: b4db4...865
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #9 Skrevet 23. juli 2019 Jeg jobber også alene, men det er ikke såå mange kunder. 99% er kjempehyggelige, men nå og da kommer det noen som er sure og svarer frekt uten grunn. Da pleier jeg å smile og løfte øyenbrynene på en måte og svare tilbake. Men ikke noe åpenbart frekt, bare sånn at de forhåpentligvis føler seg litt dum. Vet at det kanskje ikke er så profesjonelt av meg, men det hjelper meg faktisk utrolig mye. En kunde ødelegger aldri dagen min, fordi jeg føler at jeg får svart tilbake. Hadde det vært utenom arbeidstid hadde jeg virkelig svart for meg skikkelig altså, men gir de bare et lite stikk når det skjer noe mens jeg er på jobb. Da føler jeg at det var jeg som vant pga jeg har fått siste ordet. Det jeg sier er selvfølgelig saklig da, er ikke noe personangrep eller noe Anonymkode: a86b7...ab0
OnFire Skrevet 23. juli 2019 #10 Skrevet 23. juli 2019 Du kan da ikke la deg vippe av pinnen av en mentalt forstyrret mann så lett. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #11 Skrevet 23. juli 2019 TS her. Takk for kommentarer. Prøver å ikke la meg vippe av pinnen, men er ikke så lett der og da. Dette er nok helt sikkert glemt snart. Alle burde ha prøvd å jobbe i butikk for å se hvor lett det er. Spesielt hvor "lett" det re å jobbe alene, hvor kanskje flere trenger hjelp samtidig som køen i kassa hoper seg opp. Har heldigvis sjeldent slike kunder innom. Kjedelig at 1 kunde ødelegger dagen min når jeg har hatt over hundre blide og fornøyde kunder innom. De blide kundene blir fort glemt når slike situasjoner oppstår. Jeg som kunde har stilt spørsmål som kundeservice ikke vet helt svaret på, men som de skulle undersøke. Har hendt at jeg ikke har fått svar før neste dag, eller kanskje ikke før dagen etter der igjen, men jeg har aldri tenkt tanken på å ringt dem og kjeftet dem ned fordi jeg ikke har hørt fra dem på noen få timer. Jeg vet at de har mye annet å gjøre, og at de også har følelser. Kjeft hjelper ingen. Har så uendelig mye respekt for de som er i jobber hvor man får kjeft omtrent daglig (f.eks de som jobber med kundeservice over telefonen, hvor folk ringer fordi nettet ikke funker etc). Jeg prøvde meg der, men holdt ikke ut lenge. Var ikke moro å snakke med kunder som var sure i tonen før man i det hele tatt hadde startet samtalen. Så all kudos til dere som takler en slik jobb!!! Trives veldig godt der jeg jobber nå, der 99% av kundene er blide. Snakker en del løst og fast med stamkundene når det er stille, er bare koselig det! Anonymkode: ab6ca...656
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #12 Skrevet 23. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: TS her. Takk for kommentarer. Prøver å ikke la meg vippe av pinnen, men er ikke så lett der og da. Dette er nok helt sikkert glemt snart. Alle burde ha prøvd å jobbe i butikk for å se hvor lett det er. Spesielt hvor "lett" det re å jobbe alene, hvor kanskje flere trenger hjelp samtidig som køen i kassa hoper seg opp. Har heldigvis sjeldent slike kunder innom. Kjedelig at 1 kunde ødelegger dagen min når jeg har hatt over hundre blide og fornøyde kunder innom. De blide kundene blir fort glemt når slike situasjoner oppstår. Jeg som kunde har stilt spørsmål som kundeservice ikke vet helt svaret på, men som de skulle undersøke. Har hendt at jeg ikke har fått svar før neste dag, eller kanskje ikke før dagen etter der igjen, men jeg har aldri tenkt tanken på å ringt dem og kjeftet dem ned fordi jeg ikke har hørt fra dem på noen få timer. Jeg vet at de har mye annet å gjøre, og at de også har følelser. Kjeft hjelper ingen. Har så uendelig mye respekt for de som er i jobber hvor man får kjeft omtrent daglig (f.eks de som jobber med kundeservice over telefonen, hvor folk ringer fordi nettet ikke funker etc). Jeg prøvde meg der, men holdt ikke ut lenge. Var ikke moro å snakke med kunder som var sure i tonen før man i det hele tatt hadde startet samtalen. Så all kudos til dere som takler en slik jobb!!! Trives veldig godt der jeg jobber nå, der 99% av kundene er blide. Snakker en del løst og fast med stamkundene når det er stille, er bare koselig det! Anonymkode: ab6ca...656 Vær glad du ikke sitter i betalingsskranken på hovedinntauingssentralen i Oslo. De sitter bak tjukt glass, da. Anonymkode: ea88c...892
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #13 Skrevet 23. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikkert feil sted å poste. Jobber alene i en butikk. De fleste kunder er hyggelige og blide, synes jeg gir god service osv. I dag var det en kunde som ønsket å få fraktet en vare fra en annen butikk og til den butikken jeg jobber i. Har ikke vært borti dette, så jeg sa til han at jeg skulle undersøke prosedyren for dette, så skulle jeg ringe tilbake så fort jeg visste mer. Problemet er at jeg jobber som sagt alene, og det var mye trafikk i dag. Pluss at mange trengte hjelp. Derfor blir det vanskelig å ringe (har fått beskjed om å alltid prioritete kunder i butikk). De gangene det ble stille prøvde jeg å ringe, men var stor pågang der også. Valgte derfor å sende e-post i håp om et raskt svar. (De pleier å svare raskt) Denne gangen tok det tid. Etterhvert ringte han opp, og jeg sa at det er mye trafikk men at jeg har sendt epost og avventer svar. Da brøler han: "Du bruker vel ikke en hel dag for å finne ut av dette???!!!". Jeg begynte å skjelve, var stressa fra før da jeg oppi alt dette fikk en del varer som må plasseres i hyllene. Jeg sa at jeg prøver alt for å finne svaret, men at det som sagt er mye trafikk i butikken og at jeg jobber alene. Ringer selvfølgelig opp når jeg har funnet ut av det. Da sa han: "Dette var dårlig service!!!" før han la på. Jeg kan mye, og får masse gode tilbakemeldinger fra kunder, men noen spørsmål får jeg nesten aldri. Da må jeg undersøke så det ikke blir noe feil. Har også ganske liten stilling, jobber ganske lite. Så jeg kan ikke svare på alt, men prøver alltid å finne en løsning for å blidgjøre kunden. Kunden fikk som han ville, og ble fornøyd. Men jeg tar ting veldig personlig, og tenker mye på det når jeg får kjeft av kunder. Blir fryktelig sliten av å jobbe alene da det er mye ansvar og mye å huske på. Jeg kunne aldri kjeftet ned en ansatt på den måten, så lenge jeg vet at de i det minste prøver å hjelpe. Og det handlet ikke om liv og død heller. Hvordan takler dere slike kunder? Er det flere her som jobber alene? Anonymkode: ab6ca...656 Har møtt mange slike brøle-aper i min tid som apotekansatt, og man må bare lære seg å ikke ta det så tungt. Skjønner godt at du reagerer som du gjorde, og slike mannfolk tror ofte de kan oppføre seg slik ovenfor oss jenter/kvinner. Det sier mye om dem, og de oppfører seg sikkert dårlig ellers også, det kan være folk som er psykisk syke osv. Så man må bare drite i de, og tenke på alle kundene som er hyggelige og oppfører seg normalt. Heldigvis er det de det er flest av. Anonymkode: b823b...e11
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #14 Skrevet 23. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikkert feil sted å poste. Jobber alene i en butikk. De fleste kunder er hyggelige og blide, synes jeg gir god service osv. I dag var det en kunde som ønsket å få fraktet en vare fra en annen butikk og til den butikken jeg jobber i. Har ikke vært borti dette, så jeg sa til han at jeg skulle undersøke prosedyren for dette, så skulle jeg ringe tilbake så fort jeg visste mer. Problemet er at jeg jobber som sagt alene, og det var mye trafikk i dag. Pluss at mange trengte hjelp. Derfor blir det vanskelig å ringe (har fått beskjed om å alltid prioritete kunder i butikk). De gangene det ble stille prøvde jeg å ringe, men var stor pågang der også. Valgte derfor å sende e-post i håp om et raskt svar. (De pleier å svare raskt) Denne gangen tok det tid. Etterhvert ringte han opp, og jeg sa at det er mye trafikk men at jeg har sendt epost og avventer svar. Da brøler han: "Du bruker vel ikke en hel dag for å finne ut av dette???!!!". Jeg begynte å skjelve, var stressa fra før da jeg oppi alt dette fikk en del varer som må plasseres i hyllene. Jeg sa at jeg prøver alt for å finne svaret, men at det som sagt er mye trafikk i butikken og at jeg jobber alene. Ringer selvfølgelig opp når jeg har funnet ut av det. Da sa han: "Dette var dårlig service!!!" før han la på. Jeg kan mye, og får masse gode tilbakemeldinger fra kunder, men noen spørsmål får jeg nesten aldri. Da må jeg undersøke så det ikke blir noe feil. Har også ganske liten stilling, jobber ganske lite. Så jeg kan ikke svare på alt, men prøver alltid å finne en løsning for å blidgjøre kunden. Kunden fikk som han ville, og ble fornøyd. Men jeg tar ting veldig personlig, og tenker mye på det når jeg får kjeft av kunder. Blir fryktelig sliten av å jobbe alene da det er mye ansvar og mye å huske på. Jeg kunne aldri kjeftet ned en ansatt på den måten, så lenge jeg vet at de i det minste prøver å hjelpe. Og det handlet ikke om liv og død heller. Hvordan takler dere slike kunder? Er det flere her som jobber alene? Anonymkode: ab6ca...656 Takler du ikke jobben, så får du slutte. Å jobbe mye eller lite, man må uansett holde seg oppdatert på rutiner. Kunder kommer i alle utgaver, noen som forventer mye og forstår lite, og dem som forventer mindre og forstår prosedyrer. Skal en kunde ødelegge dagen din så tar du ting for personlig. Anonymkode: d08af...d8d
Gjest 007_008_007 Skrevet 23. juli 2019 #15 Skrevet 23. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikkert feil sted å poste. Jobber alene i en butikk. De fleste kunder er hyggelige og blide, synes jeg gir god service osv. I dag var det en kunde som ønsket å få fraktet en vare fra en annen butikk og til den butikken jeg jobber i. Har ikke vært borti dette, så jeg sa til han at jeg skulle undersøke prosedyren for dette, så skulle jeg ringe tilbake så fort jeg visste mer. Problemet er at jeg jobber som sagt alene, og det var mye trafikk i dag. Pluss at mange trengte hjelp. Derfor blir det vanskelig å ringe (har fått beskjed om å alltid prioritete kunder i butikk). De gangene det ble stille prøvde jeg å ringe, men var stor pågang der også. Valgte derfor å sende e-post i håp om et raskt svar. (De pleier å svare raskt) Denne gangen tok det tid. Etterhvert ringte han opp, og jeg sa at det er mye trafikk men at jeg har sendt epost og avventer svar. Da brøler han: "Du bruker vel ikke en hel dag for å finne ut av dette???!!!". Jeg begynte å skjelve, var stressa fra før da jeg oppi alt dette fikk en del varer som må plasseres i hyllene. Jeg sa at jeg prøver alt for å finne svaret, men at det som sagt er mye trafikk i butikken og at jeg jobber alene. Ringer selvfølgelig opp når jeg har funnet ut av det. Da sa han: "Dette var dårlig service!!!" før han la på. Jeg kan mye, og får masse gode tilbakemeldinger fra kunder, men noen spørsmål får jeg nesten aldri. Da må jeg undersøke så det ikke blir noe feil. Har også ganske liten stilling, jobber ganske lite. Så jeg kan ikke svare på alt, men prøver alltid å finne en løsning for å blidgjøre kunden. Kunden fikk som han ville, og ble fornøyd. Men jeg tar ting veldig personlig, og tenker mye på det når jeg får kjeft av kunder. Blir fryktelig sliten av å jobbe alene da det er mye ansvar og mye å huske på. Jeg kunne aldri kjeftet ned en ansatt på den måten, så lenge jeg vet at de i det minste prøver å hjelpe. Og det handlet ikke om liv og død heller. Hvordan takler dere slike kunder? Er det flere her som jobber alene? Anonymkode: ab6ca...656 Hadde det ikke vært for at folk enten sårt trengte jobb eller ikke hadde noen andre muligheter så tror jeg mange hadde sagt fra. Kunden har alltid rett, fuck off drittkunde!
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #16 Skrevet 23. juli 2019 Blir hardhudet etter hvert. Drit i han. Hvis han ikke orket å vente så kunne han også ringt butikken han ønsket varen fraktet til, slik at 2 ansatte var på saken. Jeg tenker ofte at jeg vet jo ikke hva som ligger bak en slik oppførsel. Og jeg selv har latt min frustrasjon gå utover noen som ikke fortjener dette eller i det hele tatt er årsaken. Anonymkode: cd00f...582
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #17 Skrevet 23. juli 2019 Jeg har kjeftet tilbake på kunder, og blitt backet opp av sjefen når jeg har fortalt om det fordi de truet med å gå til sjefen 🙄 Anonymkode: 60908...401
Måbarefåsiat... Skrevet 23. juli 2019 #18 Skrevet 23. juli 2019 Jeg lærte noe på et servicekurs en gang, som jeg syntes var utrolig teit da, men som jeg senere har tatt til meg: Det er ingen andre enn du som avgjør hvorvidt en person skal ødelegge dagen din. Og ts, noen mennesker sliter og spyr det ut over dem de mener er under dem på rangstigen. Sannsynligvis hadde han stein i skoen eller for trang boxer på.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #19 Skrevet 26. juli 2019 Vet akkurat hvordan det er, hadde nettopp en drittdag på jobb nå (jobber også i butikk alene på kveldstid). En dag tror jeg du lærer å ignorere det. Jeg merker selv etter en stund så ble de stygge kommentarene fortere glemt og man må bare vite at noen ganger tak faktisk kunden feil/er drittsekker, selv om man ikke kan si det høyt. Kunne aldri oppført meg som noen kunder gjør heller, forresten! Er hårreisende hvor stygge noen kan bli. Anonymkode: 91b71...3be
Macro Skrevet 26. juli 2019 #20 Skrevet 26. juli 2019 Du vil møte mange dass i ditt liv uansett yrke. Du prøvde etter beste evne. Resten av verden synes du gjorde en god jobb!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå