Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går for tiden bachelor i rettsvitenskap, og planen er å fortsette på master. Jeg har funnet ut at jeg har veldig lyst til å jobbe med noe barnevernsrelatert, eller noe som innebærer barn, som hos Fylkesmannen eller lignende. Er det jurist jeg fortsatt burde satse på, eller burde jeg tatt en annen 2-årig master? Hadde jeg kunne valgt på nytt, kunne jeg nesten tenkt meg å ta den nye barnevern-masteren. Jeg har allerede studert psykologi og sosiologi fra før, så det er litt sent å begynne på en ny femårig master..

Anonymkode: 156eb...e2c

Videoannonse
Annonse
Gjest Fjeud
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går for tiden bachelor i rettsvitenskap, og planen er å fortsette på master. Jeg har funnet ut at jeg har veldig lyst til å jobbe med noe barnevernsrelatert, eller noe som innebærer barn, som hos Fylkesmannen eller lignende. Er det jurist jeg fortsatt burde satse på, eller burde jeg tatt en annen 2-årig master? Hadde jeg kunne valgt på nytt, kunne jeg nesten tenkt meg å ta den nye barnevern-masteren. Jeg har allerede studert psykologi og sosiologi fra før, så det er litt sent å begynne på en ny femårig master..

Hvor tenker du å ta en toårig master i juss?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Fjeud skrev:

Bergen 😊 Kommer inn med vgs-snitt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fjeud skrev:

Hvis TS holder seg i Norge er der ikke andre alternativer enn UiB, så vidt jeg har forstått. 

Anonymkode: 8d948...5fe

Gjest Fjeud
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis TS holder seg i Norge er der ikke andre alternativer enn UiB, så vidt jeg har forstått. 

Nei, men meg bekjent har uib sluttet å ta opp folk fra bachelorstudier ettersom de ikke fikk økt bevilgning til det. Men om TS kommer inn via. SO er jo det uproblematisk.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Fjeud skrev:

Nei, men meg bekjent har uib sluttet å ta opp folk fra bachelorstudier ettersom de ikke fikk økt bevilgning til det. Men om TS kommer inn via. SO er jo det uproblematisk.

Ah, jeg studerer ikke ved UiB, men har i alle fall hørt fra fakultetet ved UiT at Bergen er de eneste som tar inn, men da har de kanskje sluttet med det. 

Skrevet
2 timer siden, Fjeud skrev:

Feil. Den to-årige mastergraden lever i beste velgående.

https://www.uib.no/studier/MAJUR-2

Gjest Fjeud
Skrevet
1 time siden, rationale skrev:

Feil. Den to-årige mastergraden lever i beste velgående.

https://www.uib.no/studier/MAJUR-2

Det står ingenting på siden for hvilken tidsperiode det gjelder. Kan godt være det er feil, baserer uttalelsen fra en nrk dokumentar om bachelorer i juss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...