AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #21 Skrevet 25. juli 2019 Det var bare ett spørsmål til ang. utstilling og Agility og bjeffing. Skulle jeg da heller opprette en ny tråd om dette her da uten at du skal bli sur? Anonymkode: 220fe...06c
NBA Skrevet 25. juli 2019 #22 Skrevet 25. juli 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hunden bjeffer også på agility stevner og på trening og på utstillinger. Skal jeg slutte med alt dette da? Anonymkode: 220fe...06c Du kan ikke nekte for at dette ser typisk passivt-aggressivt ut. Endret 25. juli 2019 av NBA 2
sølvdryss Skrevet 28. juli 2019 #23 Skrevet 28. juli 2019 Da tar du den ikke med på stranden. Dessuten er det veldig varmt nå og ikke bra for hunden. Den bør ha det kjøligere og ha skygge. Mine hunder kan bjeffe en del på andre hunder og er usikker på små barn. Jeg tar de aldri med om jeg skal bade. Blir bare styr for alle. I første omgang bør du trene kontakt. Når det er på plass kan du avansere og feks gå tur til badeplassen hvor det er flere folk og hunder. Stå på god avstand og tren. Til slutt kan det hende det er mulig å ta med hunden på bading hvis den er rolig og forholder seg greit til mennesker og dyr rundt en.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #24 Skrevet 28. juli 2019 På 23.7.2019 den 18.26, AnonymBruker skrev: Ta med de beste godbitene hunden vet, finn et sted der det ikke er så mye mennesker, og hver gang den ser på et menneske og skal til å reagere, gir du godbiter i en jevn strøm. De må være små slik at du kan gi veldig mange. Slik endrer du følelsene til hunden rundt det å se andre mennesker. Gjør det bare hver gang den ser på mennesker, og spar akkurat disse godbitene til akkurat dette. Anonymkode: 2f940...994 Dette høres ikke bra ut. Skal du manipulere hunden med mat? Skal hunden få lyst på mat hver gang den ser et menneske? Hunden kan bli overvektig og få et rart forhold til godbiter vil jeg heller tro. Mulig det et slik man oppdrar hunder men jeg synes dette var litt rart. Anonymkode: 65564...95c
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #25 Skrevet 29. juli 2019 På 25.7.2019 den 14.46, NBA skrev: Du kan ikke nekte for at dette ser typisk passivt-aggressivt ut. Dette var sært. Hun stilte bare et spm. Jeg ser ingenting ufint ved oppfølgingsspørsmålet. Her er det du som har piggene ute, ikke ts. Chill Anonymkode: a6483...5aa
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #26 Skrevet 29. juli 2019 I tillegg til å selvsagt passe på at hunden har det bra: At den får være i skyggen og få nok vann etc og at den ikke blir stresset osv (og la den være hjemme hvis det er best for den), så værsåsnill å ha hunden i bånd!!! Jeg er redd hunder og får panikk av at hunder går løse i nærheten av meg. Anonymkode: b498c...cab
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #27 Skrevet 29. juli 2019 11 timer siden, sølvdryss skrev: Da tar du den ikke med på stranden. Dessuten er det veldig varmt nå og ikke bra for hunden. Den bør ha det kjøligere og ha skygge. Mine hunder kan bjeffe en del på andre hunder og er usikker på små barn. Jeg tar de aldri med om jeg skal bade. Blir bare styr for alle. I første omgang bør du trene kontakt. Når det er på plass kan du avansere og feks gå tur til badeplassen hvor det er flere folk og hunder. Stå på god avstand og tren. Til slutt kan det hende det er mulig å ta med hunden på bading hvis den er rolig og forholder seg greit til mennesker og dyr rundt en. Det kan være mye skygge på et badested, og hun tar den vel med for at den skal få badet og avkjølt seg. Jeg ville ha gått tur og badet tidlig eller seint på dagen. Da er det kjøligere vær å gå tur i og mindre folk på badestedene. Anonymkode: 84684...a40
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #28 Skrevet 29. juli 2019 Ikke lett å tro på deg. Du fikk spørsmål om hvorfor du tok den med på stranda, og da plutselig opplyser du om at den holder på sånn over alt. Den høres usikker ut. Dessuten slitsom for andre. Få hjelp av noen så du kan få trygget den. Anonymkode: b3ce5...d31
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #29 Skrevet 29. juli 2019 Hvis hunden din bjeffer overalt alltid, så er det noe som har svikta i oppdragelsen. Da har du noe du må jobbe hardt med. Det må da være veldig irriterende å ha med seg en hund som bjeffer uansett hva dere driver med? Kan tenke meg at dere er veldig populære på treninger, stevner og utstillinger. Anonymkode: b8ca6...606
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #30 Skrevet 29. juli 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette høres ikke bra ut. Skal du manipulere hunden med mat? Skal hunden få lyst på mat hver gang den ser et menneske? Hunden kan bli overvektig og få et rart forhold til godbiter vil jeg heller tro. Mulig det et slik man oppdrar hunder men jeg synes dette var litt rart. Anonymkode: 65564...95c Dette er helt riktig i oppdragelse av hunder. Det handler ikke om å få lyst på mat hver gang den ser et menneske, men man skaper en positiv relasjon til mennesker og andre. Om hunden blir overvektig må man kutte ned på middagen. Den får heller ikke et rart forhold til godbiter. Dette er en svært viktig treningsmetode innenfor positiv forsterkning, og er både den tryggeste og vennligste måten man kan oppdra hunder på. Anonymkode: 69885...73d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå