Gå til innhold

Hund på badested

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har med hunden min på flere badesteder men har ett stort problem. Det er at hunden bjeffer på alle mennesker og på alle hunder. Hele tiden. Jeg blir gal. Sier nei. Hysj. Roser når den er stille hver gang. Dette gjorde jeg for tre år siden, to år siden og i fjor sommer. Hunden har ikke blitt noe bedre så noe feil gjør jeg. Hvordan trener jeg hunden på å være stille?

Anonymkode: 220fe...06c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst må du slutte å ta med bikkja de på stranda... Ikke alle hunder som har psyke til å takle så mange inntrykk. 

Hvor gammel er hunden din, har du hatt den hele livet, har den behov for å beskytte deg? Mange sånne ting som spiller inn.

Anonymkode: c07f5...50c

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hunden skjønner ikke «nei». Hunden skjønner ikke at den ikke får lov til å bruke språket. 

den er stresset eller veldig giret, å alt dette kommer ut i lyd. Tren kontakt med hunden, lær den at fokuset skal være på deg. begynn på lang avstand fra folk, for så å nærme deg sakte slik at roen og fokuset på deg blir naturlig selv om folkemengden øker. 

Anonymkode: d617c...05e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den prøver vel kanskje å fortelle deg at den ikke liker seg så godt på stranda. Å ligge på badestrender er noe av det vi hundeeiere med god samvittighet kan gjøre uten hundene. De har det faktisk bedre hjemme i skyggen. 

Anonymkode: b8ca6...606

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ta med de beste godbitene hunden vet, finn et sted der det ikke er så mye mennesker, og hver gang den ser på et menneske og skal til å reagere, gir du godbiter i en jevn strøm. De må være små slik at du kan gi veldig mange. Slik endrer du følelsene til hunden rundt det å se andre mennesker. Gjør det bare hver gang den ser på mennesker, og spar akkurat disse godbitene til akkurat dette.

Anonymkode: 2f940...994

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er kun på badestranda den skal vokte meg. Skjer ikke ellers. Vi går ofte turer i byen, tettsteder men den bjeffer aldri på mennesker den møter der.

Men alle steder der jeg har oppholdt meg lengre enn fem minutter på samme plass anser hunden er deres territorium. Og da skal alt bjeffes på. Belønner hver gang den er stille.

Den er en slags fryktagressiv når vi går tur om vi møter andre hunder spesielt hunder som er større enn han. Mennesker elsker den.

AnonymBruker
Skrevet

Så bjeffing betyr at hunden mistrives? Da mistrives den mye siden den bjeffer mye overalt jeg tar med den. Også på tur. Mistrives den på tur også da?

AnonymBruker
Skrevet

Hunden din liker seg ikke på stranden.

Anonymkode: 0a91f...c14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bjeffing betyr at hunden mistrives? Da mistrives den mye siden den bjeffer mye overalt jeg tar med den. Også på tur. Mistrives den på tur også da?

Hvorfor bjeffer hunden din hele tiden? Den skal ikke gjøre det.

Anonymkode: fcf96...be5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen årsaker til at hunden bjeffer: 

• Hunden er redd og bjeffer for å skremme bort “spøkelset”, som for eksempel når en ukjent person kommer brasende ut av skogen
  • Hunden er territoriell og vokter det den anser som sitt. Det kan være huset, verandaen, hytta, bilen eller hagen.
  • Hunden vil ha oppmerksomhet
  • Hunden er frustrert og forstår ikke hva du ønsker å formidle. 
  • Kan dette være noen av grunnene til at hunden din bjeffer?
  • Her er noen tips https://www.anncathrinshundekurs.no/2017/05/31/6-tips-for-a-fa-hunden-til-a-slutte-og-bjeffe/

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er nok stressa. Å det kan det være mange årsaker til 

AnonymBruker
Skrevet

Hunden bjeffer også på agility stevner og på trening og på utstillinger. Skal jeg slutte med alt dette da? 

Skrevet

Hvorfor har du med hunden på badestranden? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen årsaker til at hunden bjeffer: 

• Hunden er redd og bjeffer for å skremme bort “spøkelset”, som for eksempel når en ukjent person kommer brasende ut av skogen
  • Hunden er territoriell og vokter det den anser som sitt. Det kan være huset, verandaen, hytta, bilen eller hagen.
  • Hunden vil ha oppmerksomhet
  • Hunden er frustrert og forstår ikke hva du ønsker å formidle. 
  • Kan dette være noen av grunnene til at hunden din bjeffer?
  • Her er noen tips https://www.anncathrinshundekurs.no/2017/05/31/6-tips-for-a-fa-hunden-til-a-slutte-og-bjeffe/

De to øverste er det nok. Hunden bjeffer ikke for å bjeffe men kun når det kommer folk og hunder på tur.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hunden bjeffer også på agility stevner og på trening og på utstillinger. Skal jeg slutte med alt dette da? 

Herregud. Du har fått svar på hva som muligens er problemet, å så er du bare frekk tilbake? Skjerp deg. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, The Kitten skrev:

Hvorfor har du med hunden på badestranden? 

Er ett tjern i skogen. Så går skogstur både før og etter bading med hunden.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud. Du har fått svar på hva som muligens er problemet, å så er du bare frekk tilbake? Skjerp deg. 

Hæ? Frekk? Det var bare spørsmål da hunden min bjeffer mye og ofte der hun er. Hjelpes meg.

AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Frekk? Det var bare spørsmål da hunden min bjeffer mye og ofte der hun er. Hjelpes meg.

Du svarer som en trassig unge som ikke får svaret h*n vil ha. Så jo, frekk. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du svarer som en trassig unge som ikke får svaret h*n vil ha. Så jo, frekk. 

Ja vell? Trassig unge?

Det er snakk om en hund og ikke en trassig unge.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja vell? Trassig unge?

Det er snakk om en hund og ikke en trassig unge.

Snakket jeg om hunden? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...