Gå til innhold

Hva er det perfekte tidspunktet å servere kakene i bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har lest flere steder hvor både gjester og brudeparet har ønsket at kakene skulle kommet tidligere på kvelden.

Så derfor lurer jeg på hva du mener er det rette tidspunktet å servere kakene? Festen varer til 01:30.

Er det sent med kl 23:00? 22:00?  Er det for tidlig å servere kakene kl 21:00 eller 20:00 dersom alle har spist opp middagen sin?

Endret av Energi-jenta
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener å huske at vi serverte kaffe og kake kl 21-21.30. Det var ca 1,5 time etter mat. Vi hadd en meget effektiv middag (tre retter, ti taler og to pauser à 15 minutter på rett over 3 timer). Kakene kom på bordet ca 1,5 time senere. I mellomtiden ble bordene ryddet, vi tok bilder med familie og venner og minglet, samt at baren åpnet. 

Anonymkode: f7928...21e

• Liker 2
Skrevet

Etter at gjestene er dratt, så får du all kaken for deg selv! 🙋‍♀️

• Liker 7
Skrevet

Jeg vil gjerne ha litt pause mellom middag og kaker, så jeg synes kaker kl 23 er tidlig nok, med mindre middagen er veldig tidlig ferdig. 

Da har folk fått danset litt, og opparbeidet litt ny appetitt. Ser liksom ikke noe poeng i å få unna talene tidligst mulig.

• Liker 2
Skrevet

Servere bryllupskaka før middag;)

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Energi-jenta skrev:

Jeg har lest flere steder hvor både gjester og brudeparet har ønsket at kakene skulle kommet tidligere på kvelden.

Så derfor lurer jeg på hva du mener er det rette tidspunktet å servere kakene? Festen varer til 01:30.

Er det sent med kl 23:00? 22:00?  Er det for tidlig å servere kakene kl 21:00 eller 20:00 dersom alle har spist opp middagen sin?

Folk blir sørpefull lenge før kl.22 så jeg ville funnet frem kakene med en gang forrett/hovedrett og dessert er ryddet av bordet. Gjerne gitt det 20min.

Anonymkode: 3fe8f...a90

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har man dessert så trenger man ikke kake. Etter treretters feks så er folk klare for fest! 

Kaka tar bare tid, er dyrt og legger et lite lokk på stemninga..... 

sånn har det vært i alle bryllup jeg har vært i, inkludert mitt eget 

Anonymkode: 4e686...50a

• Liker 2
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Folk blir sørpefull lenge før kl.22 så jeg ville funnet frem kakene med en gang forrett/hovedrett og dessert er ryddet av bordet. Gjerne gitt det 20min.

Anonymkode: 3fe8f...a90

Det var litt det jeg tenkte på og! Kjekt å høre at det er noe andre ville gjort og, er litt skummelt å avvike fra standarden noenganger.

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Har man dessert så trenger man ikke kake. Etter treretters feks så er folk klare for fest! 

Kaka tar bare tid, er dyrt og legger et lite lokk på stemninga..... 

sånn har det vært i alle bryllup jeg har vært i, inkludert mitt eget 

Anonymkode: 4e686...50a

Vi tenkte faktisk å skippe desserten vi og heller bare ha masse kaker en 45 min senere i stedet :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er naturlig å spise kake som dessert litt etter middagen, men eg er fra Vestlandet der festen blir målt i lengden på kakebordet.. 23 er seint, i hverfall om det er barn med. 

Anonymkode: 460e0...437

• Liker 2
Skrevet

To timer etter dessert, i sånne sammenhenger er det lett å bli stappmett, det er ikke noe deilig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

23 er alt for seint. Jeg ville servert det en times tid etter middagen.

Anonymkode: 70223...516

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

23 er alt for seint. Jeg ville servert det en times tid etter middagen.

Anonymkode: 70223...516

23 er et ganske normalt tidspunkt for kake i bryllup. Middag varer kanskje til 20-21, så er det kaffe avec rett etter på. Brudevals/musikk/dans fra ca 22. Da er ikke kaker kl 23 spesielt seint.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...