Gå til innhold

Hvor finner man alt man skal gjøre og alt man skal unngå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Kvinne 35 her, skal endelig i gang med prøving nå snart (om 3-5 måneder), og jeg prøver å google meg frem til en oversikt over alt man skal gjøre og alt man skal unngå når man prøver og når man er gravide. Finner nesten bare diskusjoner fra kg om når man skal begynne i forhold til alder og økonomi og slikt..

Har fortått det som at man skal begynne å ta folsyre 1 eller 3 måneder før man begynner å prøve og fortsette helt til babyen kommer ut. Stemmer det?

Har også lest at man skal unngå rødt kjøtt, kaffe, sushi, bobblebad, tunge løft, og selvfølgelig alkohol, og enkelte medisiner (som for eksempel migrene-medisin med rød trekant). Er det noe mere? Er det riktig? hvor finner man alt dette?

Moren min hadde en gammel bok, men der sto det at man kan med fordel drikke et glass rødvin i uka, og det går jo ikke nå, så stoler ikke helt på hennes tips og i alle fall ikke på den boken om hun enda har den.

Anonymkode: afd3d...7fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk 😄
Ser i brosjyren står det at man kan drikke litt kaffe og litt te. Det er bra! Har fått helt annet inntrykk av enkelte poster på forumet her. Sikkert mange meninger ute og går.

Anonymkode: afd3d...7fd

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger å begynne på folsyre, bortsett fra det lev som normalt. Det kan ta lang tid før du blir gravid og er bare tull å leve som gravid før man er blitt det. 

Anonymkode: b1511...e15

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...