Gå til innhold

ditt beste tips forå bli brun?!

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Cola for å bli brun???? Har aldri hørt om det. <span style='font-size:16pt;line-height:100%'>Hva blir det neste, brun skokrem :ler: ? </span> Bruk selvbruningskrem du. Da blir du brun og det er heller ikke helsekadelig.

Hehe... Vet dere hva, Cola har faktisk funket for meg før! Hørte det første gang fra en Mexicansk dame, jeg smurte meg, men rakk bare å smøre en arm før vi skulle spise. Gadd ikke etterpå å smøre inn resten av kroppen, tenkte jo at det ikke kom til å gjøre noen forskjell, men jo, den ene armen min var mye brunere etterpå! Helt merkelig. Har ikke orket å bruke det senere fordi det er noe forferdelig kliss, men det hjelper! Kanskje rett og slett fordi det gjør huden litt mørkere, og mørke farger trekker til seg mer sollys (akkurat som mørke klær tørker fortere enn lyse i solen). Jeg aner ikke hva som er grunnen, men litt artig er det jo! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raptuza

Kan det vera syra i brusen tru? Uansett, ikkje til å anbefale. Null beskyttelse mot UV-strålinga....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_sweetie_*
Jeg skulle gjerne brukt selvbruning i ansiktet, men når jeg da får farge av denne ser det samtidig ut som jeg har bart :sjenert:

Hvordan kan jeg unngå det?

Heller blek enn bart he,he

du får "brun bart" fordi selvbruningen setter seg godt hvor man har litt hår, så du burde enten ikke smøre no særlig selvbruning over leppen (vake litt vekk) eller vokse vekk "barten" din :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hehe... Vet dere hva, Cola har faktisk funket for meg før! Hørte det første gang fra en Mexicansk dame, jeg smurte meg, men rakk bare å smøre en arm før vi skulle spise. Gadd ikke etterpå å smøre inn resten av kroppen, tenkte jo at det ikke kom til å gjøre noen forskjell, men jo, den ene armen min var mye brunere etterpå! Helt merkelig. Har ikke orket å bruke det senere fordi det er noe forferdelig kliss, men det hjelper! Kanskje rett og slett fordi det gjør huden litt mørkere, og mørke farger trekker til seg mer sollys (akkurat som mørke klær tørker fortere enn lyse i solen). Jeg aner ikke hva som er grunnen, men litt artig er det jo! ;)

Å bruke cola kan være skumle saker.

Tenk om kveksen kommer og stikker deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om Cola trikset før, men kan det være mulig at det fungerer som en slags sol-olje? Sol-olje er jo fyfy for huden, og jeg kan ikke tenke meg at Cola er noe bedre selv om det skulle vise seg å funke. Den somhar lyst kan jo forsøke å blande Cola i solkremen sin? ;)

Men det jeg egentlig skulle si: Det finnes solkremer med middels/høy beskyttelse som har ingredienser som stimulerer melanin produksjonen i huden. Det kan jo være verdt å prøve. Ellers er jeg som de fleste andre her en stor fan av selvbruner; lekkert og hudvennlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha cola-trikset har jeg aldri hørt om.. Til tider er jeg så desperat at jeg sikkert kunne funnet på å teste det ut, men hadde følt meg passe dum om jeg på stranden begynte å helle cola over kroppen og smurte meg inn i det :)

tror jeg står over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det jeg egentlig skulle si: Det finnes solkremer med middels/høy beskyttelse som har ingredienser som stimulerer melanin produksjonen i huden. Det kan jo være verdt å prøve. Ellers er jeg som de fleste andre her en stor fan av selvbruner; lekkert og hudvennlig :)

Har du merkenavn på kem som fører det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jeg tester for tiden Betakaroten-tabletter, kjøpt på helsekost. Vanskelig å si om det funker foreløpig, men kan holde dere oppdatert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Men jenter, hvordan får dere smurt ryggen? Eller går dere med en hvit flekk midt i ryggen? :klø:

Jeg kliner selvbruninga på en bærepose og drar den fram og tilbake over ryggen :gjeiper: hehehe

Funker det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hva er det? jeg blir alllldri brun jeg! er veldig lys i huden men kroppen blir jeg vel sånn ok brun på men ikke ansiktet..

har hørt at om man smører seg inn med cola skal man bli mørkere brun og fortere.. andre tips??

Cola?! Hello gammel-veske-hud og hudkreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest
Cola for å bli brun???? Har aldri hørt om det. <span style='font-size:16pt;line-height:100%'>Hva blir det neste, brun skokrem :ler: ? </span> Bruk selvbruningskrem du. Da blir du brun og det er heller ikke helsekadelig.

Eh ja? Man blir jo brun av både cola og skokrem hvis du tenker sånn. Om det er mer solbrun farge man ettertrakter,soler man seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest

det er lurt og gå å ta solarium en gang i uken før man skal noe. sånn at mann kan bygge opp fargen:D

og så kan man spise masse gullerøtter for å forsterke pigmentene:D

og så må man jo være masse ute i solen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Cola har jeg aldri hørt om før jeg leste om det her. Kan nok ikke være særlig bra for huden så jeg personlig kommer ikke til å prøve det :nei:

I fjor sommer prøvde jeg betakaroten fra betakaroten.no. og dette er noe jeg virkelig angrer på. Bruker alltid å bli solbrent de første dagene når jeg er i syden men det ble jeg altså ikke denne gangen, men brunfargen ville ikke komme frem heller før etter en uke :sur:

Jeg skal aldri bruke det igjen !

Jeg har veldig lys hudtype og nå har jeg begynt å ta litt solarium i blandt og har fått en fin farge så nå er jeg fornøyd :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Cola har jeg aldri hørt om før jeg leste om det her. Kan nok ikke være særlig bra for huden så jeg personlig kommer ikke til å prøve det :nei:

I fjor sommer prøvde jeg betakaroten fra betakaroten.no. og dette er noe jeg virkelig angrer på. Bruker alltid å bli solbrent de første dagene når jeg er i syden men det ble jeg altså ikke denne gangen, men brunfargen ville ikke komme frem heller før etter en uke :sur:

Jeg skal aldri bruke det igjen !

Jeg har veldig lys hudtype og nå har jeg begynt å ta litt solarium i blandt og har fått en fin farge så nå er jeg fornøyd :bolledeig:

Jeg har brukt betakarotentabletter i flere år, og nå i det siste de ifra betakaroten.no. Jeg har alltid en mørkere hudtone enn mine venner, selv når jeg ikke soler meg (noe jeg gjør sjeldent fordi solarium er et ork og fordi jeg bor i Nord-Norge hvor vi alle vet at sommeren er kortere enn sørpå), og jeg er ganske overbevist om at det er betakarotentablettene som har hjulpet meg! Blir heller aldri solbrent, selv ikke i syden.. Var i syden nå i høst, og de siste dagene smurte jeg meg med sololje, uten antydning til å bli brent, mens de jeg reiste sammen med omtrent brukte sunblock og ble likevel brent.. Knallbrun ble jeg, og jeg kommer til å fortsette med betakarotentablettene, for jeg har ingen annen forklaring på hvorfor huden min er blitt sånn. Jeg bruker disse hele året da. Ikke bare noen uker før jeg skal til syden, som mange gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse

Et forslag kan være alpefett! det er veldig effektivt, men man kan fort vekk bli litt solbrent om man er lys i huden og ikke bruker den sammen med solfaktor. Ta en titt på alpefett på www.easyub.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alpefett...? :klø: høres ut som rare greier.selv er eg lys i huden og har fregner,og ble så og si aaldrig brun.nå har eg brukt litt melanotan(jaa eg vet det kan være farlig,at det ikke er lovlig osvosv men la oss ikke ta den diskusjonen nå.det får være opp til hver enkelt å bedømme hva man vil gjøre/ikke gjøre)

Og eg har aldri vært så fornøyd som nå.tar sol ca en til to ganger i uken,og er passe brun..er en ny verden for meg å slippe alt selvbruningstyr som eg har holdt på med i årevis.slipper å være klissete og slipper gule klær og sengetøy..juhuu!

men nå vil eg ikke oppfordre til å bruke det,som sagt folk får ta det valget selv.

men for meg så funket det veldig bra,ble altid veldig solbrent før men det blir eg ikke i det heletatt nå.

men eg vil anbefale deg å bruke selvbruner om du har lys hudtype,solarium o.l. er stort sett bare waist of money.du får mer for pengene og bedre resultat med selvbruner,og slipper selvsagt helsefarene vedrørende solarium.

men skal prøve den piz buin kremen...noen som har erfaring med den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Tonje_*

Cola har jeg hørt fra en venninne at funker bra. Det var 1. gang jeg hadde hørt om det, og ble ganske forundret over den metoden.

Det jeg tror, og som faktisk er basis naturfag, er at siden colaen er svart, absorberer dette lys mye bedre enn om man f.eks. skulle smøre seg inn med fanta, som har en lysere farge.

Om dette er tilfellet, så nei, da vil det ikke hjelpe med en annen type brus. Kun Cola og Pepsi vil funke da.

Om dette er skadelig, vet jeg faktisk ikke, men jeg vil tro det ikke er direkte bra for huden. Men har foreløpig ikke hørt om noen som har fått brannskader av å prøve dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

tviler sterkt på cola funker. vil tro det er lett å innbille seg at ting funker

for min del blir det selvbruningskrem...gidder ikke å heve risikoen for kreft og rynker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...