Gå til innhold

Humørsyk 11 åring..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun har alltid vært sta og litt sånn humørsyk (som mora) 

Men nå det siste året har hun vært mye giddalaus og trøtt..  Virker nesten som om hun er på vei inn i tenåringslivet. Syns det virker veldig tidlig.. 

Nå i ferien så skal det lite til før hun kræsjlander og bare vil ligge på sofaen å være helt ifred. 

Hun er nok en introvert som meg, men jeg blir nok fort litt redd hun skal ha det kjipt i ferien. Står overhodet ikke på pinne for henne, men syns likevel det er vanskelig å la henne kjede seg. Blir til at jeg gnåler litt i overkant på henne mens jeg tuster rundt selv i hus og hage. 

Tragisk å henvende seg til fremmede for refleksjoner . Har jo tross alt vært mora hennes i 11 år, men det er jo nye epoker og faser til stadighet, og da kan hun nesten virke litt fremmed..

Anonymkode: aeb4e...dde

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun har alltid vært sta og litt sånn humørsyk (som mora) 

Men nå det siste året har hun vært mye giddalaus og trøtt..  Virker nesten som om hun er på vei inn i tenåringslivet. Syns det virker veldig tidlig.. 

Nå i ferien så skal det lite til før hun kræsjlander og bare vil ligge på sofaen å være helt ifred. 

Hun er nok en introvert som meg, men jeg blir nok fort litt redd hun skal ha det kjipt i ferien. Står overhodet ikke på pinne for henne, men syns likevel det er vanskelig å la henne kjede seg. Blir til at jeg gnåler litt i overkant på henne mens jeg tuster rundt selv i hus og hage. 

Tragisk å henvende seg til fremmede for refleksjoner . Har jo tross alt vært mora hennes i 11 år, men det er jo nye epoker og faser til stadighet, og da kan hun nesten virke litt fremmed..

Er hun begynt å utvikle seg mer,få kviser,blitt stor(høyere og eldre), humørsyk til tider?

Lurer også på om flere har eller har hatt det sånn.Og om det er normalt?

Er det bare puberteten som slår til?

Blir det bedre?Noe vi kan gjøre?

Føler at alt det riktige jeg gjør blir feil til tider..

Anonymkode: 1e207...590

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er hun begynt å utvikle seg mer,få kviser,blitt stor(høyere og eldre), humørsyk til tider?

Lurer også på om flere har eller har hatt det sånn.Og om det er normalt?

Er det bare puberteten som slår til?

Blir det bedre?Noe vi kan gjøre?

Føler at alt det riktige jeg gjør blir feil til tider..

Betryggende å høre at vi er flere som mister litt oversikten... 

Hva føler du at du mister taket på? 

Hvor gammelt er barnet ditt? Og hvilket kjønn? 

Ser for meg at dette bare er starten. Har vært gjennom puberteten med stesøsteren hennes nå, men hun er en helt an type. Datteren min går fort i vranglås, mens stedatteren min har vært flink til å gå inn i seg selv, og fortere snappe ut av det. 

Så ser for meg at det kan komme noen utbrudd.. Heldigvis går det an å kommunisere å lande ting sammen til slutt.. Men det å skille på å respektere når de er slitne og vil holde seg i ro, ifht når de bare er late og at det blir starten på å måtte dra de ut av hus for å få noe sol og frisk luft mens de går to meter bak å hater oss og livet..

Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betryggende å høre at vi er flere som mister litt oversikten... 

Hva føler du at du mister taket på? 

Hvor gammelt er barnet ditt? Og hvilket kjønn? 

Ser for meg at dette bare er starten. Har vært gjennom puberteten med stesøsteren hennes nå, men hun er en helt an type. Datteren min går fort i vranglås, mens stedatteren min har vært flink til å gå inn i seg selv, og fortere snappe ut av det. 

Så ser for meg at det kan komme noen utbrudd.. Heldigvis går det an å kommunisere å lande ting sammen til slutt.. Men det å skille på å respektere når de er slitne og vil holde seg i ro, ifht når de bare er late og at det blir starten på å måtte dra de ut av hus for å få noe sol og frisk luft mens de går to meter bak å hater oss og livet..

Ts

Har klare regler og grenser.På hva som er ok og ikke. Mye kjærlighet og omsorg.Og MYE tålmodighet når det står på .Ikke så gale at hun slenger seg på sofaen og ikke orker noe.Heller mer humørsyk i perioder. Snapper for ingenting.Men vi snakker om det senere når det er over.Og hun ser det jo selv.Gjør det ikke med vilje.Men gruer meg litt for hvordan tenårene blir.Dette er cel bare begynelsen?  Det som er tungt er at vi har det så fint som familie.Men at det kan bli mye kvalme til tider når vi har det så bra at det tærer jo på. Skjønner at mange går fra hverandre.Og heldig de som har fri av og til. (føler meg stygg no, glad i barna overalt på jord men hadde vært godt å pustet av og til). Vet jo at det ikke er så gale i forhold til andre.Men gruer meg om det blir verre.

Lykke til.Venter spent på andre svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Dette er HELT normalt 😁 Prepuberteten er det. Sønnen min er helt lik. Vi går i terapi og der har vi fått vite at dette er helt vanlig. Ei heller går det over med det første. Det er bare å møte barnet på en god måte og se det på en prøvelse til puberteten virkelig slår inn. 

Prøv å finn noe artig å gjøre sammen. Vi har alltid et mål når vi går tur f. eks. Nå skal det bli veldig varm fremover (hvis du bor på Østlandet ihvertfall) og da er det fint å ta noen bad. 

Anonymkode: 4a6cf...9ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har alltid vært sta og litt sånn humørsyk (som mora

Er du også sta og humørsyk? 

Anonymkode: 94e6b...4a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...