Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei helgestilling fra før (med arbeid hver 3. helg  rundt 17%) og er interessert i å søke på enda en ved en annen institusjon. 

Hvis jeg søker på den nye stillingen, kan jeg da gi min nye arbeidsgiver turnusen min fra jobb 1 slik at han legger opp helgene mine slik at det ikke blir krasj? Eller er det mitt eget ansvar?

foreløpig er institusjonene i 2 forskjellige kommuner, men vi blir sammenslått i 2020

Anonymkode: 567d5...6db

AnonymBruker
Skrevet

Spør sjefen din.

Anonymkode: 65154...293

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spør sjefen din.

Anonymkode: 65154...293

Den gamle eller den jeg vurderer å søke til?

Skrevet

Du kan gi turnusen til både ny og gammel sjef, og høre om dem kan ta hensyn. 
Men dem er ikke pliktig til å ta hensyn. 
Ofte står det også i kontrakter at man ikke kan ta på seg andre jobber som er til hinder for arbeidstidene. 

Hvorvidt sjefene tar hensyn og legger opp vakter kommer an på sjefene, noen er snille og fikser det, andre sier det er ditt ansvar. 
Er den nye jobben også helgeturnus? Du kan prøve snakke med nåværende sjef og spørre om det er mulig bytte turnus dersom det blir kræsj, eller du kan varsle ny sjef om at du allerede jobber i en turnus og be om at ny turnus blir lagt til rette for det. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Du kan gi turnusen til både ny og gammel sjef, og høre om dem kan ta hensyn. 
Men dem er ikke pliktig til å ta hensyn. 
Ofte står det også i kontrakter at man ikke kan ta på seg andre jobber som er til hinder for arbeidstidene. 

Hvorvidt sjefene tar hensyn og legger opp vakter kommer an på sjefene, noen er snille og fikser det, andre sier det er ditt ansvar. 
Er den nye jobben også helgeturnus? Du kan prøve snakke med nåværende sjef og spørre om det er mulig bytte turnus dersom det blir kræsj, eller du kan varsle ny sjef om at du allerede jobber i en turnus og be om at ny turnus blir lagt til rette for det. 

Det er kanskje viktig å fortelle om min nåværende stilling hvis jeg skal søke ny?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er kanskje viktig å fortelle om min nåværende stilling hvis jeg skal søke ny?

Den vil jo stå på CV, og så kan du si på intervju at du allerede har en deltidsjobb som du ønsker beholde. 
Noen vil se på det som noe negativt, for det gjør deg mindre tilgjengelig for dem, mens andre ikke ser det som negativt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...